Nasz Czytelnik w środę chciał przerejestrować samochód. W Wydziale Ewidencji i Rejestracji Urzędu Miasta Torunia wyznaczono mu termin dopiero na 31 sierpnia.
- Dlaczego w Toruniu to musi trwać tak długo, skoro w Bydgoszczy można sprawę załatwić od ręki - pyta pan Marcin.
Długi i krótki termin oczekiwania
- U nas też można - odpowiada Krzysztof Kisielewski, dyrektor Wydziału Ewidencji i Rejestracji UMT. - W CH Plaza jest punkt wydziału, czynny codziennie oprócz poniedziałków od godziny 11 do 19, a w soboty od 10 do 18. Nie ma zapisów, czeka się najwyżej chwilę, jeśli akurat przyjmowana jest inna osoba.
Czytaj także: W Toruniu powstaną dwa parkingi "kiss and ride"
Dyrektor Kisielewski przypomina również, że zapisy wprowadzono właśnie po to, aby ułatwić życie interesantom.
- Latem, kiedy jest więcej rejestracji, tworzyły się kolejki. Ludzie czekali czasem kilka godzin. Wprowadziliśmy więc zapisy na określony termin i zdecydowana większość interesantów jest z takiego rozwiązania zadowolona. Nowe pojazdy rejestrowane są od ręki, jeśli firma chce zarejestrować jednorazowo większą liczbę pojazdów, umawiamy się indywidualnie. Jeżeli ktoś chce przerejestrować pojazd, a z jakichś powodów, np. wyjazdu za granicę bardzo mu się spieszy, także może zwrócić się o szybsze załatwienie sprawy lub skorzystać z punktu w Plazie - dodaje dyrektor Krzysztof Kisielewski.
Problemy z bankomatem
Stresującą przygodę przeżył też pan Mieczysław. Wpłacił do bankomatu 1400 złotych, 7 banknotów po 200 złotych.
- Wtedy wyświetlił się komunikat, żeby zabrać pieniądze, ale banknoty nie pojawiły się z powrotem, nie było też potwierdzenia wpłaty - mówi.
Na szczęście był przy tym serwisant, a problemy prawdopodobnie wynikały z tego, że wcześniej bankomat był nieczynny, a konwojenci zabierali z niego pieniądze.
Czytelnik zadzwonił do swojego banku i sieci, do której należy bankomat. Usłyszał, że na rozpatrzenie reklamacji ma czekać miesiąc.
- Czytelnik zachował się prawidłowo- powiedziano nam w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów, w Toruniu do którego skierowaliśmy pana Mieczysława.- Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację rzeczywiście wynosi 30 dni i nie można tego przyspieszyć.
Warto też wiedzieć, że w spornych sprawach tego rodzaju można zwrócić się także o pomoc do Rzecznika Finansowego.
**
Pogotowie reporterskie:**
Czynne przy ul. Podmurnej 31 od poniedzialku do piątku, tel. 56 611-81-33.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?