Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bon podarunkowy zamiast pieniędzy

Tomasz Wersocki
Bożena Sawicka jest Miejskim Rzecznikiem Konsumentów
Bożena Sawicka jest Miejskim Rzecznikiem Konsumentów Grzegorz Olkowski
Czytelników oburza fakt proponowania im w sklepach bonów podarunkowych. Nie wiedzą także, dlaczego sklepy nie chcą zwracać pieniędzy za zakupiony towar.

- Kupiłam ostatnio w jednym ze sklepów odzieżowych w toruńskiej galerii kilka ubrań. Niestety po krótkim czasie stwierdziłam, że chcę je oddać do sklepu, a tam czekała na mnie niemiła niespodzianka - skarży się Czytelniczka.

Dodaje także, że widziała sklepowy regulamin, ale nie przyszło jej do głowy, że jest w nim przepis, mówiący o braku możliwości zwrotu pieniędzy przez sklep.

- Byłam w szoku. Nie wiem, jak właściciele sklepu mogą prowadzić taką politykę w stosunku do klientów. Kupowałam różne rzeczy wielu marek w innych krajach Europy, a także u nas w kraju i nikt nigdy nie robił takich problemów - dodaje kobieta.

Czytaj też: Czekając na Ubera

- W tym przypadku mamy do czynienia z klasycznym zwrotem towaru. W żadnym punkcie przepisów nie ma mowy o zwrocie gotówki przez sprzedawcę. Można dokonać takiego zwrotu jedynie w przypadku kiedy wyrazi on tzw. dobrą wolę. Regulaminy wewnętrzne sklepów stanowią zabezpieczenie sprzedawcy. Z reguły termin oddania odzieży wynosi w nich około 30 dni. W tym czasie mamy prawo do wymiany odzieży lub otrzymania bonu podarunkowego - mówi Bożena Sawicka Miejski Rzecznik Konsumenta w Toruniu.

Oczywiście czymś zupełnie innym jest transakcja w internecie.

- Wówczas możemy zwrócić dany przedmiot w ciągu 14 dni od daty zakupu i tym samym odstąpić od umowy. Możliwa jest wtedy wymiana określonej rzeczy na inną, gdy zakupiony przedmiot posiadał wadę lub klient ma prawo do zwrotu gotówki - dodaje rzecznik.

Przeczytaj również: Punkty karne sprawdzimy w sieci. Kiedy?

Sprawdziliśmy, czy faktycznie w toruńskich sklepach są istotnie problemy ze zwrotem towaru. Okazuje się, że w niektórych z nich sprzedawcy nie robią w tej sprawie jakichkolwiek problemów.

- Wszystko tak naprawdę zależy od marki. Im jej prestiż na rynku jest wyższy, tym bardziej stara się ona, aby klienci do niej wracali. Nawet jeżeli musi docelowo zwrócić im pieniądze i ponieść koszty - mówi jeden ze sprzedawców.
Widać, że niektórzy z branży handlowej w Polsce nadal nie hołdują formule, że „klient to nasz pan”.

NowosciTorun

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska