Trasa S10 miała zapewnić szybkie połączenie między Toruniem i Bydgoszczą, a dodatkowo za pośrednictwem węzła w Czerniewicach - również z autostradą. Obecnie, aby wjechać na A1, trzeba wybrać węzeł w Lubiczu lub jechać poprzez planowaną trasę S10. Sęk w tym, że to wiąże się z nadrabianiem drogi.
Czytaj także: Grudziądz. Syn o ojciec zabili bezdomnego. Jest wyrok!
Alternatywą może być węzeł Ciechocinek, z tym że oddalony jest on aż o ponad 20 kilometrów. Oznacza to, że najlepszym rozwiązaniem jest rozbudowa węzła Czerniewice, umożliwiająca powiązanie ze sobą autostrady, DK91 i S10.
- Obecnie droga ekspresowa S10 znajduje się na etapie prac przygotowawczych. Dla odcinka między Toruniem a Bydgoszczą zabezpieczone zostały środki finansowe na realizację działań związanych z opracowaniem studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz szczegółowym rozpoznaniem geologicznym obszaru inwestycji - informuje Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. - Odcinki S10 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego nie posiadają żadnych wymaganych prawem decyzji administracyjnych, w tym decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, wskazującej ostateczny przebieg inwestycji. Prace nad nimi trwają i najprawdopodobniej zakończą się na początku przyszłego roku.
Polecamy: Gwara młodzieżowa lat 70. Czy znasz te słowa? [TEST]
Niestety, w Programie Budowy Dróg Krajowych inwestycja spadła poniżej progu finansowania. Rząd wyznaczył 117 priorytetowych inwestycji, dla których jest zapewnione finansowanie.
Mimo podniesienia budżetu na te inwestycje, budowa S10 została ujęta na 126. miejscu. Jest na liście rezerwowej i będzie realizowana w przypadku oszczędności w przetargach.
Na rozstrzygnięcia w sprawie S10 czekają podtoruńskie gminy, obecnie dosłownie rozjeżdżane przez dziesiątki tysięcy tirów. W tej sprawie wystąpił senator Przemysław Termiński (PO).
- Należy podkreślić raz jeszcze, że brak zgody na poprowadzenie drogi S10 przez intensywnie urbanizujące się tereny gmin Lubicz, Obrowo, Czernikowo i Wielka Nieszawka. Istnieje konieczność wyznaczenia dla S10 wspólnego z A1 korytarza od Torunia na wschód (w układzie trzypasmowym) do węzła Ciechocinek, a po przekroczeniu przez S10 Wisły w rejonie planowanego stopnia wodnego w Siarzewie proponuje się wyznaczenie nowego korytarza S10 na wschód w kierunku Lipna - senator zwrócił się do ministerstwa.
Zobacz także:
Polecamy wideo: Kolejni wybudzeni ze śpiączki w Fundacji "Światło"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?