Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co zyskaliśmy dzięki marszałkowskiemu programowi „Kreatywne wsparcie marki regionu”?

Tomasz Bielicki
Pianobus Tomasza Stroynowskiego gościł już w wielu miejscach w Polsce
Pianobus Tomasza Stroynowskiego gościł już w wielu miejscach w Polsce Nadesłane
Od kwietnia 2014 roku osiem gmin oraz sześć firm z województwa kujawsko-pomorskiego skorzystało ze wsparcia unijnego, promując się w filmie i telewizji.

Urząd Marszałkowski część środków z funduszy unijnych postanowił przeznaczyć na wzmocnienia konkurencyjności kujawsko-pomorskich przedsiębiorstw. I to w dość nietypowy sposób.

Pieniądze w formie dotacji mogą wykorzystywać lokalni przedsiębiorcy, samorządy i szkoły wyższe, które zdecydują się ulokować swoją markę w filmie.

Na największy poziom wsparcia - 95 proc. kosztów - mogą liczyć uczelnie. Dla samorządów wynosi on 85 proc., dla przedsiębiorców 70 proc. Na realizację projektu, którego operatorem jest Fundacja Tumult, przeznaczono 3 mln zł. Część środków została już rozdysponowana.

Z unijnego wsparcia jako pierwsze skorzystały władze Torunia, Bydgoszczy i Aleksandrowa Kujawskiego. Toruń zdobył wsparcie na lokowanie miasta w dwóch sezonach „Lekarzy” w TVN.

Aleksandrów Kujawski oraz dwie firmy z terenu tejże gminy (producent tynków, klejów i farb Astex oraz stadnina koni Rancho pod Olszyną), zagościły w trzyodcinkowym dokumencie „Współczesna kujawska gmina”, emitowanym na antenie TVP Bydgoszcz oraz TVP Regionalna. 

Z kolei Bydgoszcz zobaczymy w filmie Jerzego Skolimowskiego „11 minut”, w którym grają m.in. Rutger Hauer, Andrzej Chyra, a także nagrodzony Złotą Karetą „Nowości” w kategorii „kultura” Piotr Głowacki z Torunia.

Niedawno podpisano kolejne umowy na finansowe wsparcie w filmowej promocji. Pomysły są różne i dotyczą różnych dziedzin. I tak w stacji TTV w programie o metamorfozach salonów fryzjerskich „Ostre cięcie” używane są wyłącznie kosmetyki bydgoskiej firmy „Polwell”.

W programie TVP2 „Pytanie na śniadanie” wychwalano już potencjał położonej w Borach Tucholskich gminy Lubiewo. A już wkrótce na antenie TVN i TVN Meteo w ramach programu „Maja w ogrodzie” będzie można oglądać serię „Akademia Ogrodnika”, w której będą prezentowane produkty wąbrzeskiej firmy „Ampol-Merol Karol Smoleński”, zajmującej się handlem ogrodniczym nawozem.

Jedną z ciekawostek będzie finansowe wsparcie dwóch odcinków serii dokumentalnej, dzięki której telewidzowie TVP wezmą udział w muzycznej podróży Pianobusem po Kujawach oraz po ziemi chełmińsko-dobrzyńskiej.

Pianobus z kompozytorem Tomaszem Stroynowskim odwiedzi Inowrocław, Włocławek, Chełmno, Szafarnię i Toruń. Akcja programu będzie też rozgrywać się w m.in. szafarskim Ośrodku Chopinowskim oraz toruńskim Żywym Muzeum Piernika i włocławskim Pałacu Bursztynowym.

Warto wiedzieć

- O dofinansowanie w ramach programu „Kreatywne wsparcie marki regionu” mogą starać się: przedsiębiorcy, samorządy i szkoły wyższe.

- Formularze zgłoszeniowe oraz informacje dostępne są na www.kreatywnyregion.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska