Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Energa wciąż ma problemy z bieżącym wystawianiem rachunków

Alicja Cichocka
Alicja Cichocka
Brak faktur przez pół roku? Energa twierdzi, że to wyjątkowe sytuacje
Brak faktur przez pół roku? Energa twierdzi, że to wyjątkowe sytuacje Sławomir Kowalski
Ile czasu można czekać na rachunek za energię? Mieszkaniec toruńskiego Rubinkowa od pół roku nie może doprosić się faktur, choć próbował je wydobyć wielokrotnie.

W lutym, kwietniu i dwa tygodnie temu, w maju, nasz Czytelnik próbował wyprosić u sprzedawcy prądu firmy Energa rachunki za prąd. - Ze strachem wyglądam listonosza, rachunek będzie na pewno wysoki - przyznaje mieszkaniec ulicy Dziewulskiego, który z bezradności i desperacji zwrócił się o pomoc do „Nowości”. Rachunki, jakie dotychczas dostawał nasz Czytelnik, wynosiły średnio 70-80 złotych. Torunianin obawia się kumulacji faktur.
[break]
Z firmą można kontaktować się telefonicznie, e-mailowo lub przez elektroniczny system e-BOK, co wcale nie ułatwia sprawy. - W lutym pani przez telefon mnie uspokajała, że fakturę wysłano, pod koniec kwietnia usłyszałem to samo - opowiada mieszkaniec Rubinkowa. Gdy dzwonił w połowie maja, nieoczekiwanie usłyszał, że nawet nie było odczytu z licznika. - Zgłupiałem - przyznaje.
- Umowę z klientem podpisaliśmy w grudniu, podczas przenoszenia danych do nowego systemu nie wygenerowaliśmy pierwszej faktury - to jak tłumaczy Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa jest przyczyną obecnych problemów.

Według firmy tego typu sytuacje należą do wyjątków i wiążą ze „stabilizacją ujednoliconego systemu”, która powinna skończyć się w czerwcu.
Pracownik Energi Jakub Dusza pociesza, że wprowadzone zmiany pozwolą rozliczać energię za rzeczywiste zużycie, a nie wystawiać rachunki na podstawie prognoz. Od lipca wszyscy klienci będą rozliczani co dwa miesiące za prąd, który naprawdę zużyli.
Reasumując, żeby było lepiej, najpierw musi być trochę gorzej. Jak zapewnia pracownik Energi, w sprawie mieszkańca ulicy Dziewulskiego firma naprawi swój błąd, czyli wykona odczyt kontrolny i wystawi fakturę. Kiedy? W najbliższym czasie - podaje lakonicznie w e-mailu pracownik biura prasowego.
Zgłoszenia w podobnych sprawach Energa przyjmuje pod numerem infolinii 555 555 500 lub elektronicznie - po zalogowaniu się w e-BOK, ale wcześniej trzeba postarać się o uaktywnienie konta. Można też skorzystać z formularza na www.energa.pl/kontakt.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska