IV Liceum Ogólnokształcące w Toruniu jako jedne z pierwszych w kraju rozpoczęło realizację projektu „Stać nas na więcej!”.
<!** Image 2 align=right alt="Image 120055" sub="Dzięki programowi unijnemu wielu uczniów IV Liceum Ogólnokształcącego będzie miała szansę poprawić znajomość języka angielskiego / Fot. Jacek Smarz">Na realizację projektu szkoła dostała 186 tysięcy złotych. Pieniądze zostaną przeznaczona na zwiększenie dostępu do nauki języka angielskiego oraz rozwijanie uzdolnień matematyczno-przyrodniczych – zwłaszcza wśród uczniów z obszarów wiejskich.
- Istotą tego projektu jest wyrównywanie poziomu znajomości języka angielskiego w poszczególnych klasach – mówi Małgorzata Białek, dyrektor IV LO. – Zależy nam przede wszystkim, aby w przyszłości więcej uczniów spoza Torunia przystępowało do matury z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym. Umiejętność posługiwania się językiem angielskim daje przecież młodym ludziom o wiele więcej możliwości w wyborze studiów, a potem ścieżki zawodowej.
<!** reklama>Do projektu „Stać nas na więcej!” IV LO w Toruniu przystąpiło po wygraniu konkursu ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 85 procent kosztów związanych z realizacją „Stać nas na więcej” ponosi Europejski Fundusz Społeczny, 15 procent – budżet państwa.
Według formalnych założeń programu „Stać nas na więcej” w zajęciach mogą brać udział uczniowie wywodzący się z obszarów wiejskich oraz miast do 25 tysięcy mieszkańców oraz młodzież szczególnie uzdolniona. W regulaminie znalazł się również zapis umożliwiający udział w projekcie uczniów „o wysokim potencjale naukowym”.
W IV LO z dodatkowych zajęć korzysta 150 uczniów z klas pierwszych i drugich. Dziewięćdziesięciu - uczestniczy w lekcjach języka angielskiego. Sześćdziesięciu - rozwija wiedzę w zakresie przedmiotów poznawczych.
- Projekt ma formę zajęć pozalekcyjnych, prowadzonych przy pomocy nowoczesnych technik multimedialnych – dodaje dyrektor Małgorzata Białek. – Dobór uczestników również nie jest przypadkowy. Wybraliśmy tylko takich uczniów, którzy pozwolą nauczycielom realizować projekt w sposób systematyczny i efektywny.
Zdaniem kadry nauczycielskiej, w zajęciach uczniowie uczestniczą chętnie, nie ma problemów z frekwencją.
- Dzisiaj, żeby dostać się na dobry kierunek studiów, trzeba korzystać z tego typu okazji – mówi Monika Migdalska, uczennica klasy I w IV LO. - Zajęcia w szkole są prowadzone ciekawie, nieszablonowe jest podejście do omawianych tematów. Poza tym mała grupa uczniów sprzyja nauce i podnosi poziom prowadzonych zajęć. Poznajemy dużo nowego słownictwa, utrwalamy i systematyzujemy wiedzę, poszerzamy kompetencje językowe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?