Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak nie dać się nabić w butelkę

Małgorzata Chojnicka
Do powiatowego rzecznika konsumentów w Lipnie z roku na rok zgłasza się coraz więcej osób, niezadowolonych z zakupionego towaru czy wykonanej usługi.

Do powiatowego rzecznika konsumentów w Lipnie z roku na rok zgłasza się coraz więcej osób, niezadowolonych z zakupionego towaru czy wykonanej usługi.

Podstawową formą działania powiatowego rzecznika konsumentów jest, w zależności od konkretnej sprawy, udzielenie konsumentowi informacji czy też bezpłatnej porady prawnej, ewentualnie wszczęcie interwencji lub postępowania wyjaśniającego, mającego na celu wyegzekwowanie środkami pozasądowymi obowiązków sprzedawcy lub usługodawcy.

<!** reklama>Niedawno Rada Powiatu w Lipnie podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności powiatowego rzecznika konsumentów za ubiegły rok. W powiecie lipnowskim funkcję tę sprawuje od października ub.r. Agnieszka Grzywaczewska. Do jej obowiązków należy przede wszystkim zapewnienie konsumentom szeroko pojętej ochrony prawnej, gdyż z reguły są stroną słabszą w sytuacjach spornych np. z przedsiębiorcą.

Buty wiodą prym

Niezmiennie od lat najwięcej problemów mają konsumenci z reklamacją obuwia. - Podziwiam inwencję twórczą sprzedawców, którzy nie chcą uwzględnić reklamacji - mówi Agnieszka Grzywaczewska, powiatowy rzecznik konsumentów w Lipnie. - Tłumaczą, że z butami jest wszystko w porządku, tylko to właśnie klient źle chodzi lub „ma za grube kostki”. Doradzam, aby w sklepie starannie przymierzyć buty, dokładnie je obejrzeć i pospacerować w nich dłuższą chwilę. W ten sposób można uniknąć niepotrzebnych perturbacji ze sprzedawcą. Koniecznie też trzeba zachować paragon, o czym nie każdy pamięta.

Zakupy w sieci i u akwizytorów

W ostatnim czasie można zaobserwować zwiększanie się liczby spraw, związanych z zawieraniem umów poza siedzibą przedsiębiorcy i na odległość. Niezwykle popularne stały się przecież zakupy na aukcjach internetowych. Tu zazwyczaj atrakcyjna cena zwodzi młodszą część społeczeństwa, bo osoby starsze ulegają najczęściej darowi przekonywania akwizytorów. - Zgłaszają się do mnie osoby, które zawarły umowę po różnego rodzaju prezentacjach i po chwili zastanowienia doszły do wniosku, że rewelacyjny odkurzacz czy mata do masażu nie są im potrzebne - mówi Agnieszka Grzywaczewska. - Mogą oni odstąpić od takiej umowy w formie pisemnej w ciągu 10 dni od jej zawarcia nawet bez podania przyczyny. Jednak akwizytorzy raczej nie informują klientów o tym prawie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska