Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kurczy się pula unijnych pieniędzy, którą przewidziano na filmową promocję firm, uczelni i samorządów

Tomasz Bielecki
Firma Vobacom będzie się promowała w dokumencie o Zbigniewie Całbeckim
Firma Vobacom będzie się promowała w dokumencie o Zbigniewie Całbeckim Jacek Smarz
Kolejne instytucje podpisały z Urzędem Marszałkowskim umowę na dofinansowanie promocji swojej firmy na ekranie. Do rozdania pozostało jeszcze około 1,3 mln złotych.

Na co konkretnie pójdą te pieniądze? Przypomnijmy, że od ubiegłego roku Urząd Marszałkowski pod hasłem Kujawsko-Pomorskie Kreatywne Wsparcie Regionu realizuje nowatorski projekt wsparcia lokalnych marek, za pomocą dofinansowania ich udziału w filmowych produkcjach.

Operatorem przedsięwzięcia została Fundacja Tumult (za 700 tys. zł), której zadaniem jest kojarzenie regionalnych firm, szkół wyższych czy samorządów z producentami telewizyjnymi lub filmowymi. Całość finansowana jest z unijnej kasy.

Pierwsze z oferty skorzystały miasta. Toruń otrzymał 510 tys. zł na lokowanie miasta w popularnym serialu telewizji TVN „Lekarze”, a Bydgoszcz - 85 tys. zł na lokowanie swojego wizerunku w nowym filmie Jerzego Skolimowskiego „11 minut”.

Przy najnowszym rozdaniu do grona promujących się marek dołączył m.in. Vobacom, specjalizujący się nowoczesnych rozwiązaniach informatycznych i internetowych. Firma pojawi się w filmie toruńskiego filmowca Ryszarda Kruka, który pracuje nad dokumentem o Zbigniewie Cołbeckim, liderze znanej w latach 80. formacji Bikini z Torunia.
Grupa znana jest z takich utworów jak „Nocne ulice” (piosenkę po latach przypomniały Strachy Na Lachy) czy „W kawiarni”. Cołbecki zaczynał swoją przygodę z muzyką w tym samym czasie co Grzegorz Ciechowski, ale jego losy potoczyły się zupełnie innymi drogami.

Toruński reżyser na swoim koncie ma takie produkcje jak „Taksówkarz” czy „Homo Musicus”.

Kolejną lokalną firmą, która skorzystała ze wsparcia w najnowszym rozdaniu, jest Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Elita z podtoruńskiej Brzozówki, produkujące hiphopową odzież pod szyldem Elade.

Firma reklamowała się w opisywanym szeroko na naszych łamach projekcie Steve Nash & Turntable Orchestra, który połączył siły Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej z DJ-ami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska