Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lexus RX 350h 2.5 Hybrid 250 KM. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne, ceny i konkurencja

Kamil Rogala
Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co sprawdzało się dobrze. RX 350h to auto, które zapewnia komfort, jakość i technologię, a także oszczędność dzięki rewelacyjnej hybrydzie. Nie jest to auto dla miłośników sportu czy wyrazistego designu, ale dla tych, którzy lubią spokój i elegancję.
Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co sprawdzało się dobrze. RX 350h to auto, które zapewnia komfort, jakość i technologię, a także oszczędność dzięki rewelacyjnej hybrydzie. Nie jest to auto dla miłośników sportu czy wyrazistego designu, ale dla tych, którzy lubią spokój i elegancję. Kamil Rogala
Lexus RX to hybrydowy SUV klasy premium, który cieszy się dużym uznaniem wśród klientów japońskiej marki. W 2022 roku Lexus zaprezentował piątą odsłonę tego modelu, która ma oferować lepszą wydajność, komfort i nowoczesność. Jak wypadł nowy RX 350h w naszym teście? Oto nasze wrażenia.

Spis treści

Lexus RX 350h. Stylistyka nadwozia/wnętrze

Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co
Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co sprawdzało się dobrze. RX 350h to auto, które zapewnia komfort, jakość i technologię, a także oszczędność dzięki rewelacyjnej hybrydzie. Nie jest to auto dla miłośników sportu czy wyrazistego designu, ale dla tych, którzy lubią spokój i elegancję. Kamil Rogala

Już pierwsza generacja Lexusa RX pokazywała, że właściciel ma dobry gust, nie lubi ostentacyjnego pokazywania światu swojego statusu, ale jednocześnie chce w sposób delikatny podkreślić, że nie chce jeździć byle czym. Nowy Lexus RX 350h nie odbiega znacząco od poprzednich generacji pod względem stylistyki i wciąż skutecznie pokazuje otoczeniu, że jest to auto drogie, stylowe i prestiżowe, ale z zachowaniem dobrego smaku. Nadal ma charakterystyczny, dynamiczny kształt nadwozia z ostrymi kantami i dużą atrapą chłodnicy w kształcie klepsydry. Nowy RX ma jednak kilka drobnych zmian w wyglądzie, takich jak nowe światła LED o bardzo dynamicznym kształcie, tylna listwa świetlna LED mocno rzuca się w oczy i wyróżnia auto na tle innych pojazdów czy trójwymiarowy wzór grilla. Z bliska całość wygląda bardzo misternie i elegancko. Obecny RX Jest też nieco niższy i dłuższy, co sprawia, że wygląda na bardziej proporcjonalnego i dynamicznego. Auto mierzy 4890 mm długości, 1920 mm szerokości oraz 1695 mm wysokości. Rozstaw osi to 2790 milimetrów.

Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co
Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co sprawdzało się dobrze. RX 350h to auto, które zapewnia komfort, jakość i technologię, a także oszczędność dzięki rewelacyjnej hybrydzie. Nie jest to auto dla miłośników sportu czy wyrazistego designu, ale dla tych, którzy lubią spokój i elegancję. Kamil Rogala

Nowy RX 350h ma wnętrze znacznie lepsze niż poprzednik zarówno pod względem projektu, jak i jakości. Deska rozdzielcza jest elegancka i uporządkowana, a materiały są wysokiej jakości – nie można się do niczego przyczepić. Kokpit jest zainspirowany koncepcją Tazuna, co oznacza, że kierowca ma łatwy dostęp do wszystkich funkcji i przełączników, a także do systemu multimedialnego z 12,3-calowym ekranem dotykowym i asystentem głosowym. System ten jest taki sam jak w innych nowych modelach Lexusa i Toyoty, czyli lepszy niż wcześniej, ale nie idealny pod względem intuicyjności i funkcjonalności. To kwestia gustu i preferencji, ale jeśli ktoś liczy na zaawansowanie znane z Mercedesa czy BMW, zapewne będzie rozczarowany. Fotele są komfortowe i dobrze podtrzymują ciało, a miejsca dla pasażerów jest dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Z tyłu można się rozsiąść jak w limuzynie klasy średniej. Jedynie wysocy pasażerowie mogą narzekać na mało miejsca nad głową (niska linia dachu), a pasażer w środku ma podwyższony profil siedziska i szeroki (choć niski) tunel środkowy. Bagażnik ma pojemność 612 litrów, co jest wartością nieco mniejszą niż u niektórych rywali, ale wystarczającą na co dzień. Toyota i Lexus nie podają pojemności bagażnika po złożeniu oparć kanapy.

Nowy Lexus RX jest produkowany na platformie GA-K, która jest wspólna dla wielu modeli Toyoty i Lexusa. Samochód jest montowany w fabryce Toyota Motor Kyushu w Japonii, a także w Toyota Motor Manufacturing Canada w Kanadzie, choć tam produkowane są wersje RX i RX Hybrid przeznaczone na rynek północnoamerykański.

Lexus RX 350h. Napęd i zużycie paliwa oraz wrażenia z jazdy

Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co
Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co sprawdzało się dobrze. RX 350h to auto, które zapewnia komfort, jakość i technologię, a także oszczędność dzięki rewelacyjnej hybrydzie. Nie jest to auto dla miłośników sportu czy wyrazistego designu, ale dla tych, którzy lubią spokój i elegancję. Kamil Rogala

Testowany egzemplarz wyposażono w napęd o oznaczeniu 350h, czyli podstawową wersję hybrydy Toyoty. Składa się on z silnika benzynowego 2.5 o mocy 190 KM (241 Nm) oraz dwóch silników elektrycznych generujących 182 i 54 KM. Moc systemowa to 250 KM, a moment obrotowy to 335 Nm. Napęd na obie osie jest przekazywany przez skrzynię bezstopniową e-CVT. Lexus RX w wersji 350h rozpędza się do 100 km/h w 7,9 s i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h. Zużycie paliwa to 6,3 l/100 km, a emisja CO2 to 142 g/km według WLTP. Osiągi „na papierze” nie są zachwycające i mogą nie pasować do charakteru auta, ale czy to ważne?

Lexus RX to SUV dla ceniących spokój, stateczność i płynność jazdy, a nie dla fanów sportowych emocji. RX 350h ma układ hybrydowy, który zapewnia płynną i cichą jazdę, dobrą reakcję na gaz i niskie zużycie paliwa. W mieście można jeździć na prądzie do 50 km/h, a na trasie można oszczędzać przy umiarkowanej prędkości. Zawieszenie jest miękkie i tłumi nierówności, a układ kierowniczy jest precyzyjny, lekki, ale raczej nie ma chirurgicznej precyzji. Testowany model ma też kilka trybów jazdy: Eco, Normal, Sport i Sport+, które zmieniają charakterystykę silnika, skrzyni, kierownicy i hamulców. W trybie Sport+ auto jest nieco żywsze i reaktywne, ale nie nadaje się do dynamicznej jazdy na dłuższą metę. To nie jest styl właściciela RX-a, a i bezstopniowa przekładnia nie zachęca do takich wybryków. A jakie jest spalanie?

  • spalanie w trasie 120-140 km/h: 7-9 l/100 km;
  • spalanie w trasie 70-100 km/h: 5-6 l/100 km;
  • spalanie w mieście 50 km/h: 5 l/100 km.

Tak, powyższe wyniki tyczą się luksusowego, ponad 2-tonowego, rodzinnego SUV-a z napędem na cztery koła. Ja wiem, że niektórzy w takich autach nie zwracają uwagi na spalanie, ale skoro można spalić 5 l/100 km zamiast 10, to czemu z tego nie skorzystać?

Lexus RX 350h. Ceny i wyposażenie

Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co
Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co sprawdzało się dobrze. RX 350h to auto, które zapewnia komfort, jakość i technologię, a także oszczędność dzięki rewelacyjnej hybrydzie. Nie jest to auto dla miłośników sportu czy wyrazistego designu, ale dla tych, którzy lubią spokój i elegancję. Kamil Rogala

Wersja 350h ma trzy poziomy wyposażenia: Elegance za 352 900 zł, Business za 362 900 zł i Omotenashi za 427 900 zł. Można też wybrać dodatkowe opcje, takie jak:

  • Pakiet Black – 3150 złotych;
  • Pakiet Chrome – 3350 złotych;
  • Hak holowniczy – 5900 złotych;
  • Stopnie boczne – 3500 złotych.

Nowy Lexus RX 350h jest bogato wyposażony w systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy. W standardzie ma m.in. system Lexus Safety System+ 2.5, który zawiera m.in. adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o kolizji i hamowania awaryjnego, system utrzymania pasa ruchu i korygowania toru jazdy, system rozpoznawania znaków drogowych, system automatycznego przełączania świateł drogowych i system monitorowania martwego pola. Te systemy pracują sprawnie i płynnie, nie zakłócając jazdy.

Lexus RX 350h. Podsumowanie

Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co
Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co sprawdzało się dobrze. RX 350h to auto, które zapewnia komfort, jakość i technologię, a także oszczędność dzięki rewelacyjnej hybrydzie. Nie jest to auto dla miłośników sportu czy wyrazistego designu, ale dla tych, którzy lubią spokój i elegancję. Kamil Rogala

Lexus RX 350h to auto, które ewoluuje. Rewolucji tu nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Lexus ulepszył to, co wymagało ulepszenia i nie zmienił tego, co sprawdzało się dobrze. RX 350h to auto, które zapewnia komfort, jakość i technologię, a także oszczędność dzięki rewelacyjnej hybrydzie. Nie jest to auto dla miłośników sportu czy wyrazistego designu, ale dla tych, którzy lubią spokój i elegancję.

Lexus RX 350h - zalety:

  • rewelacyjny wygląd – elegancki i stylowy, ale z nutą ekstrawagancji;
  • przestronne i świetnie wykonane wnętrze z ciekawą stylistyką;
  • bardzo oszczędny układ napędowy, który zapewnia przyzwoitą dynamikę;
  • sporo wersji i konfiguracji do wyboru;
  • jak na ten segment i klasę auta, odpowiednio dobrana cena.

Lexus RX350h – wady:

  • nie jest to auto dla lubiących dynamiczną jazdę;
  • system info-rozrywki oferuje nieco mniej opcji i dodatków, niż niemiecka konkurencja;
  • przekładnia e-CVT czasami daje o sobie znać.

Porównanie Lexus RX 350h 2.5 Hybrid 250 KM (CVT) do wybranych konkurentów:

 

Lexus RX 350h 2.5 Hybrid 250 KM (e-CVT)

Land Rover Discovery 2.0 i4 300 KM (AT8)

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 286 KM (AT8)

Cena (zł, brutto)

od 352 900

od 324 800

od 326 590

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV/5

SUV/5

SUV/5

Długość/szerokość (mm)

4890/1920

4956/2073

4878/1984

Wysokość (mm)

1695

1888

1717

Rozstaw osi (mm)

2850

2923

2904

Pojemność bagażnika (l)

612/b.d.

986/2061

810/1800

Liczba miejsc

5

5

5

Masa własna (kg)

1965

2157

2017

Napędzana oś

4x4

4x4

4x4

Rodzaj silnika

benzynowy (HEV)

benzynowy

wysokoprężny

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, bezstopniowa e-CVT

automatyczna, 8-stopniowa

automatyczna, 8-stopniowa

Osiągi

 

 

 

Moc (KM)

250

300

286

Moment obrotowy (Nm)

270 (elektr.)

400

600

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,9

7,3

6,3

Prędkość maksymalna (km/h)

200

201

235

Średnie zużycie paliwa (l/100km)

6,3 (WLTP)

11 (WLTP)

8,0 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

142 (WLTP)

248 (WLTP)

209 (WLTP)

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Lexus RX 350h 2.5 Hybrid 250 KM. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne, ceny i konkurencja - Motofakty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska