Zobacz video: Duże zmiany w kodeksie drogowym
Problemy z parkowaniem przy sklepach Aldi i Biedronka klienci zgłaszali od dawna.
Mandat za brak paragonu za szybą na parkingu przed marketem
-„W dniu wczorajszym (28.02.2020 r.) po raz pierwszy w życiu przyjechałam do sklepu ALDI w Pszczynie (…). Pobrałam z parkometru bilet i zostawiłam go w samochodzie na siedzeniu kierowcy – było ciemno a na to miejsce najmocniej świeciła latarnia. Po zrobieniu zakupów za wycieraczką miałam wezwanie do zapłaty z powodu braku biletu.” - to tylko jeden z przykładów za co przy sklepie Aldi można było dostać mandat.
Podobne incydenty zgłaszali też klienci parkujący przy Biedronce.
-W dniu 27.04.2019 zaparkowałem na parkingu: Kraków Łokietka Biedronka w celu zrobienia zakupów. Po pobraniu biletu parkingowego (godz. 13:44:14) wróciłem do samochodu gdzie za wycieraczką znalazłem wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej, wystawione o godz. 13:45. Czas 46 sekund jest stanowczo za krótki na zapoznanie się z regulaminem parkingu i powrót z biletem parkingowym do auta na drugi koniec parkingu.”
Parkingi przy marketach: TD System odrzucał reklamacje
Zarządcą parkingów przy sklepach Aldi i Biedronka była firma "TD System". To ona odpowiadała za system, który polegał na tym, że Parkowanie przez pierwsze 60 lub 90 minut było bezpłatne, pod warunkiem że konsument pobrał bilet parkingowy i umieścił go za przednią szybą. Jeśli tego nie zrobił, zarządca parkingu naliczał opłatę w wysokości 90 zł albo 150 zł.
Klienci wielokrotnie skarżyli się też na to, że opłata dodatkowa nakładana była, gdy nie minął czas przeznaczony na bezpłatne parkowanie lub gdy nie umieścili biletu za przednią szybą pojazdu.
UOKiK nałożył karę na spółkę zarządzającą parkingami
Sprawą parkingów przy sklepach Aldi i Biedronka zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który nałożył na spółkę zarządzającą parkingami przy supermarketach karę finansową. TD System za swój błąd musi zapłacić 150 tysięcy złotych.
- Brutalne pobicie w Toruniu! Mieszkanka alarmuje prezydenta Michała Zaleskiego
- Tak się bawi Toruń w HEX CLUBIE po poluzowaniu obostrzeń! Zobacz kolejne zdjęcia!
- Złote Gody w Toruniu. 18 par odebrało w Ratuszu Staromiejskim medale! Mamy zdjęcia!
- Nasi olimpijczycy jadą do Tokio! Toruń pożegnał swoich sportowców [zdjęcia]
- Nie kwestionujemy wprowadzenia wymogu pobrania biletu na parkingach przed sklepami, ale brak uczciwego i rzetelnego traktowania konsumentów, którzy zgłosili reklamację i byli w stanie udowodnić, że pobrali bilet. W takiej sytuacji przedsiębiorca powinien umożliwić konsumentom złożenie wyjaśnień i uwzględniać reklamacje. Tymczasem udowodnienie przez klienta, że pobrał bilet i robił zakupy w danym sklepie nie stanowiło podstawy do anulowania opłaty – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Firma TD System w wielu przypadkach nie anulowała opłat, a swoim klientom odpowiadała na reklamacje w formie wystandaryzowanego pisma, nie analizując faktów i dowodów wskazanych przez konsumenta, ograniczając się jedynie do stwierdzenia, że konsument złamał regulamin parkingu.
W ocenie prezesa UOKiK to naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?