Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miejski portal „usterka” ma ogromne wzięcie, w dwa tygodnie zgłoszono ponad trzysta spraw

Alicja Cichocka-Bielicka
Alicja Cichocka-Bielicka
31.01.2018 torun mzd latanie dziur ulica - ul ceramicznamzd dziura zima lataniefot. sławomir kowalski / polska press
31.01.2018 torun mzd latanie dziur ulica - ul ceramicznamzd dziura zima lataniefot. sławomir kowalski / polska press SłAwomir Kowalski / Polska Press
Miejski portal interwencyjny dla torunian, gdzie można zgłosić dziurę w drodze czy zalegającą na środku chodnika hulajnogę elektryczną okazał się strzałem w dziesiątkę.

Jak bardzo brakowało miejskiego portalu, w którym zgłosić można sprawy wymagające szybkiej interwencji pokazuje liczba spraw jaka spłynęła do urzędników przez stronę www.dbamomiasto.torun.pl. W ciągu pierwszych dwóch tygodni od debiutu portalu zgłoszono przeszło 300. Przez kilka pierwszych dni urzędnicy przyjmowali nawet po 60 spraw dziennie.

Jak było do tej pory? Zgłoszenia płynęły telefonicznie, e-mailowo lub przez profile miejskie w mediach społecznościowych. Zdarzało się, że trafiały do niewłaściwej kompetencyjnie jednostki miejskiej, co odwlekało czas realizacji. To udało się poprawić.

Polecamy

Portal działa w ten sposób, że po zalogowaniu zgłaszający opisuje o jaką sprawę chodzi i nadaje mu określoną kategorię - drogi, uszkodzenia, dewastacja drogi publicznej, komunikacja, odpady komunalne, zieleń, odśnieżanie oraz bezpieczeństwo i porządek publiczny. Sprawa w zależności od rodzaju trafia do wyznaczonej osoby w Miejskim Zarządzie Dróg, Wydziale Gospodarki Komunalnej, Straży Miejskiej lub też do Biura Ogrodnika Miejskiego.

Ponad 80 spraw, które zgłosili mieszkańcy urzędnicy już zrealizowali, ponad 60 podjęli i trwa ich analiza, 37 odrzucono. Z jakiego powodu?

- Nie dotyczyły miejskich usterek czyli na przykład przysłowiowych dziur w drodze, tylko propozycji przebudowy ulicy, budowy nowej sygnalizacji świetlnej, oświetlenia ulicznego lub prywatnych posesji – mówi Ireneusz Makowski wicedyrektor MZD i koordynator portalu. Właśnie do MZD trafia najwięcej zgłoszeń od mieszkańców. W planach jest rozbudowa portalu o kolejne moduły obsługujące np. jednostki miejskie. - Takim mógłby być moduł Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, ułatwiający najemcą komunikację z Zakładem - wymienia wicedyrektor Makowski, podkreślając, że to na razie tylko jeden z pomysłów.

NowosciTorun

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska