Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Możesz sprawdzić, czy dla toruńskich urzędników jesteś trudnym klientem

Alicja Cichocka-Bielicka
Jak należy radzić sobie z trudnym i roszczeniowym klientem? Toruńscy urzędnicy mają przejść specjalne szkolenia na ten temat
Jak należy radzić sobie z trudnym i roszczeniowym klientem? Toruńscy urzędnicy mają przejść specjalne szkolenia na ten temat Jacek Smarz
Urzędnicy mają znać profile petentów, rozpoznawać typy interesantów i umieć z nimi współpracować. Sprawdź, jakim jesteś - Piotrusiem Panem, czy może klientem agresywnym?

Sprawa jest jak najbardziej poważna. W Biurze Kadr i Płac Urzędu Miasta w Toruniu chcą wiedzieć, ile zapłacą za szkolenie dla miejskich urzędników z rozpoznawania profili klientów i radzenia sobie z agresywnym typem petentów. Zachęcają przez swoją stronę do złożenia oferty w tej sprawie.

Urzędnik łatwo nie ma...

Z jak trudnym klientem mierzą się toruńscy urzędnicy, opowiada dyrektor Krzysztof Kisielewski z Wydziału Komunikacji (rejestrujący pojazdy wydział obsługuje grubo ponad dwa tysiące spraw w miesiącu).

- Wyzwiska, trzaskanie drzwiami, groźby, że „tak mnie załatwi, że będę trawę kosił” - dyrektor nie ukrywa, że w ciągu 25 lat pracy wiele razy doświadczył takiego traktowania.

Zobacz także:

Nowe mieszkania w Toruniu. Gdzie budują i ile kosztują? Bloki czy apartamentowce pojawiają się w różnych miejscach - od okolic centrum po lewobrzeże. Ile trzeba zapłać za mkw? Jak kształtują się ceny metra kwadratowego mieszkań w stanie deweloperskim? - Sprawdźcie na kolejnych stronach >>>>>Opracował: Adrian StelmaszczykPolecamy także: Tak powstawało Rubinkowo! Zobacz archiwalne zdjęciaZobacz koniecznie: Najbrzydsze budynki w Polsce

Nowe mieszkania w Toruniu. Ile trzeba zapłać za mkw?

Szczególnie pamięta jednego, bardzo młodego człowieka, który przyszedł bez dokumentów, a chciał załatwić sprawę.

- Do trzaskania drzwiami już się przyzwyczaiłem, mało z futryn wtedy nie wyleciały, ale idąc do wyjścia przez całą drogę wykrzykiwał najgorsze wyzwiska, wył z wściekłości - dyrektor pamięta też przypadek, w którym potrzebna była pomoc policji. - Mężczyzna był nieprzewidywalny, wyzywał, nie potrafił się uspokoić - opowiada.

Jakim jesteś typem?

Kamila Andrzejewska, dyrektor Biura Kadr i Płac UMT podkreśla, że nie chodzi wyłącznie o radzenie sobie z agresywnym klientem.

- Chcemy, żeby nasi pracownicy potrafili rozpoznawać typy klientów, wiedzieli, czy mają przed sobą perfekcjonistę, agresywnego, czy może Piotrusia Pana, który chce być w centrum uwagi, i by nauczyli z nim postępować - podkreśla dyrektorka.

Zobacz również: Festiwale letnie w Toruniu. Co będzie się działo?

Szkolenie, którym zainteresowany jest urząd, ma objąć 45 pracowników wydziałów, które mają największy kontakt z klientami - m.in. Wydziału Komunikacji oraz Ewidencji i Zezwoleń. Jak czytamy w ogłoszeniu, urzędnik ma „wiedzieć, jak radzić sobie ze stresem, asertywnie komunikować i konstruktywnie zachować w trudnej sytuacji”.

- Kulturalnie, korzystając z magicznych zwrotów „dziękuję, proszę”, a przy tym trzymając w ryzach własne emocje - podkreśla dyrektor Andrzejewska.

Niektórzy już wiedzą

Dyrektor Kisielewski wspomina emerytowaną już urzędniczkę, która miała dar radzenia sobie z tzw. trudnym petentem.

- Wchodziła w dyskusję prosząc, „chłopie, usiądź i powiedź z czym, ty do nas przyszedłeś” - jak wspomina, na ludzi to działało, była pracownikiem od zadać specjalnych.

Zobacz też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska