Możesz sprawdzić, czy dla toruńskich urzędników jesteś trudnym klientem

Alicja Cichocka-BielickaZaktualizowano 
Jak należy radzić sobie z trudnym i roszczeniowym klientem? Toruńscy urzędnicy mają przejść specjalne szkolenia na ten temat  <br>
Jak należy radzić sobie z trudnym i roszczeniowym klientem? Toruńscy urzędnicy mają przejść specjalne szkolenia na ten temat Jacek Smarz
Urzędnicy mają znać profile petentów, rozpoznawać typy interesantów i umieć z nimi współpracować. Sprawdź, jakim jesteś - Piotrusiem Panem, czy może klientem agresywnym?

Sprawa jest jak najbardziej poważna. W Biurze Kadr i Płac Urzędu Miasta w Toruniu chcą wiedzieć, ile zapłacą za szkolenie dla miejskich urzędników z rozpoznawania profili klientów i radzenia sobie z agresywnym typem petentów. Zachęcają przez swoją stronę do złożenia oferty w tej sprawie.

Urzędnik łatwo nie ma...

Z jak trudnym klientem mierzą się toruńscy urzędnicy, opowiada dyrektor Krzysztof Kisielewski z Wydziału Komunikacji (rejestrujący pojazdy wydział obsługuje grubo ponad dwa tysiące spraw w miesiącu).

- Wyzwiska, trzaskanie drzwiami, groźby, że „tak mnie załatwi, że będę trawę kosił” - dyrektor nie ukrywa, że w ciągu 25 lat pracy wiele razy doświadczył takiego traktowania.

Zobacz także:

Nowe mieszkania w Toruniu. Ile trzeba zapłać za mkw?

Szczególnie pamięta jednego, bardzo młodego człowieka, który przyszedł bez dokumentów, a chciał załatwić sprawę.

- Do trzaskania drzwiami już się przyzwyczaiłem, mało z futryn wtedy nie wyleciały, ale idąc do wyjścia przez całą drogę wykrzykiwał najgorsze wyzwiska, wył z wściekłości - dyrektor pamięta też przypadek, w którym potrzebna była pomoc policji. - Mężczyzna był nieprzewidywalny, wyzywał, nie potrafił się uspokoić - opowiada.

Jakim jesteś typem?

Kamila Andrzejewska, dyrektor Biura Kadr i Płac UMT podkreśla, że nie chodzi wyłącznie o radzenie sobie z agresywnym klientem.

- Chcemy, żeby nasi pracownicy potrafili rozpoznawać typy klientów, wiedzieli, czy mają przed sobą perfekcjonistę, agresywnego, czy może Piotrusia Pana, który chce być w centrum uwagi, i by nauczyli z nim postępować - podkreśla dyrektorka.

Zobacz również: Festiwale letnie w Toruniu. Co będzie się działo?

Szkolenie, którym zainteresowany jest urząd, ma objąć 45 pracowników wydziałów, które mają największy kontakt z klientami - m.in. Wydziału Komunikacji oraz Ewidencji i Zezwoleń. Jak czytamy w ogłoszeniu, urzędnik ma „wiedzieć, jak radzić sobie ze stresem, asertywnie komunikować i konstruktywnie zachować w trudnej sytuacji”.

- Kulturalnie, korzystając z magicznych zwrotów „dziękuję, proszę”, a przy tym trzymając w ryzach własne emocje - podkreśla dyrektor Andrzejewska.

Niektórzy już wiedzą

Dyrektor Kisielewski wspomina emerytowaną już urzędniczkę, która miała dar radzenia sobie z tzw. trudnym petentem.

- Wchodziła w dyskusję prosząc, „chłopie, usiądź i powiedź z czym, ty do nas przyszedłeś” - jak wspomina, na ludzi to działało, była pracownikiem od zadać specjalnych.

Zobacz też:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gerhard Malberg

Może zamiast się szkolić by Panstwo Urzednictwo do pracy się zabralo?No i odrobina kultury w Urzedzie tez nie zaszkodzi.Gdy wchodzę do Urzedu Miasta to spodziewam się ze młody spasły Urzedas wstanie by się przywitać,no może nawet reke poda.Ale czemu?Lepiej bym z malzonka stal a Pan Urzednik wyjadał sobnie ze słoika salateczke na siedząco.To od początku określi relacje Pan Urzednik i ta lajza co przyszla.No w pracy przeszkadzać.Mile tez jest gdy Pan Urzednik w pokoju tak ryczy ze na korytazu slychac "ja to pier…,trzeba by ich za to zakapować do Skarbowki.I ja już wiem do kogo wejde ze swoja sprawa.Cud i miod.Nie tylko w Toruniu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3