Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Niezłe jaja z energią. Czytelnicy pytają, co zrobić z dwiema fakturami za prąd

Redakcja
Zamieszanie z fakturami spowodowane było błędem systemu
Zamieszanie z fakturami spowodowane było błędem systemu Grzegorz Olkowski
- W odstępie kilku dni przychodzą do nas po dwa rozliczenia za prąd. Na infolinii Energi nie potrafią nam pomóc - żalą się mieszkańcy bloku przy ul. Chrobrego 17.

- Wszystko zaczęło się na początku maja. Na mój adres wpłynęła faktura do zapłaty za okres od 18 lutego do 11 kwietnia 2014 roku. Zawsze opłacam wszystkie swoje rachunki na czas, a więc czym prędzej dokonałam wpłaty na konto Energi - mówi Czytelniczka. - Jakie było moje zdziwienie, gdy po kilku dniach przyszła kolejna faktura. Tym razem uwzględniono w niej okres od 11 do 16 kwietnia 2014 roku, czyli za zaledwie kilka następnych dni.

Dlaczego nie doliczono tego za pierwszym razem? Dwa razy musiałam ponosić opłatę za dokonanie przelewu.

Jak się okazało, nie był to koniec zamieszania z opłatami za energię. W lipcu mieszkanka ulicy Chrobrego 17 otrzymała pocztą kolejną fakturę. Tym razem za okres rozliczeniowy od 16 kwietnia do 11 czerwca 2014 roku. - Po kilku dniach znów przyszła druga faktura - opowiada. - Tym razem za okres od 16 kwietnia do 16 czerwca 2014 roku. Tym razem okres, który na niej uwzględniono, nakładał się z poprzednim okresem rozliczeniowym.

Czytelniczka dzwoniła w tej sprawie na infolinię Energi, ale nikt nie potrafił jej pomóc. - Najczęściej informowano mnie, że powinnam zapłacić za obie faktury, ale to przecież absurdalne, abym płaciła dwa razy za to samo - żali się. - Co ciekawe, ten problem jest nieco szerszy i nie dotyczy tylko mnie. Okazało się, że podobne podwójne faktury otrzymują również mieszkańcy całego bloku przy ulicy Chrobrego. A może taki sam problem mieli również inni?

Ze sprawą zwróciliśmy się do Energi. - Opisane sytuacje wynikły z błędu systemowego, co spowodowało rozliczenie energii elektrycznej na dwóch fakturach - twierdzi Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa. - W pierwszym przypadku obie faktury były prawidłowe, za brak tego rozliczenia na jednej fakturze przepraszamy.

Co należało zrobić w drugim przypadku? - Pierwszą z tych faktur należało opłacić, a do drugiej faktury z częściowo pokrywającym się okresem rozliczenia została wysłana faktura korygująca - mówi. - Niezwłocznie pojęliśmy działania naprawcze systemu. Przepraszamy klientów za zamieszanie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska