Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie - mimo wprowadzonych zmian - nadal niezadowoleni z linii 13

Justyna Wojciechowska-Narloch
Autobus nr 13. Przystanek na pl. Rapackiego
Autobus nr 13. Przystanek na pl. Rapackiego Jacek Smarz
- Jeździmy ściśnięci jak śledzie, a za bilet płacimy tyle samo, co inni pasażerowie podróżujący w normalnych warunkach. Coś tu chyba jest nie tak - denerwują się mieszkańcy Rudaka.

Linia autobusowa numer 13, której trasę diametralnie zmieniono po otwarciu nowego mostu, wciąż budzi wielkie emocje. Nie milkną skargi pasażerów na tłok, brzydkie zapachy, a nawet umiejętności kierowców, którzy mają zbyt gwałtownie ruszać z przystanków lub tak samo hamować. Największym problemem są wciąż jednak małe autobusy, kursujące na tej linii.
[break]

- Urzędnicy na łamach „Nowości” tłumaczyli, że w tych autobusach jest 25 miejsc siedzących. To kłamstwo - zżyma się pani Katarzyna z Rudaka. - Nawet na tabliczce w autobusie napisano, że miejsc siedzących jest tylko 14, a stojących 38. Poza tym są one tak małe, że na tych przeznaczonych dla dwóch osób zmieści się najwyżej jedna dorosła osoba i dziecko. Po co oni tak mydlą ludziom oczy? Czy w ogóle jechali kiedyś tym autobusem?

Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej, który odpowiada za transport publiczny w mieście, zapewnia, że doszło do nieporozumienia. Przyznaje przy tym rację naszej Czytelniczce.

- Rzeczywiście jest tak, jak mówi ta pani. My jednak nie zauważamy, by te autobusy były przepełnione. Regularnie monitorujemy ich obłożenie - zapewnia Marcin Kowallek. - Zgodnie z życzeniem pasażerów już zwiększyliśmy częstotliwość kursowania „trzynastki”. Kolejne zmiany jesteśmy gotowi wprowadzić w marcu.

Pasażerowie uważają też, że bilety na „trzynastkę” powinny być tańsze, bo linię tę obsługują małe niekomfortowe autobusy.
- Nie ma takiej możliwości. Nie różnicujemy cen biletów zależnie od taboru, który obsługuje daną linię - dodaje Marcin Kowallek.
Czytelnicy zwracają też uwagę na to, że Rudak to nie tylko dzielnica działkowców. Są tam domy jednorodzinne, firmy zatrudniające ludzi, sklepy, szkoła.

- Powinny ją obsługiwać takie same autobusy jak pozostałe linie w mieście - usłyszeliśmy od pana Tomasza z ul. Rudackiej.
Linia 13 należy do tych najmocniej zmienionych po otwarciu nowej przeprawy przez Wisłę. Jej starą trasę połączono z trasą linii 32. W efekcie jadące z Wrzosów autobusy pokonują oba mosty i przez Rudak docierają na Skarpę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska