Urzędnicy mają konto na popularnym portalu społecznościowym. Po raz pierwszy zaprezentowano tam nowe logo miasta.
Z całego plakatu promującego profil miasta na „Facebooku” uwagę przyciąga nowe logo. Nazwa Rypin przykryta jest zielonymi pagórkami, a ostatnia litera odpływa jako Rypienica w kierunku miasta.
Problem w tym, że sylwetka Rypina została przedstawiona zbyt szczegółowo. Są drzewa, zarys zabytków z oknami i drzwiami... Logo zamyka ćwiartka żółtego słońca.
Pod nazwą miasta jest nagrodzone hasło, wymyślone przez gimnazjalistkę, Zuzannę Sitkowską: poznaj, pokochaj, powróć.
Współczesne tendencje są takie, że logo projektuje się w pewnej abstrakcyjności. Najlepszym przykładem niech będzie emblemat Wrocławia promowany przy okazji wyścigu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury.
Można sobie wyobrazić, jakie kłopoty będą np. miały dzieci w kopiowaniu logo, np. przy okazji zabaw plastycznych. Znak będzie również nieczytelny przy stosunkowo dużym pomniejszeniu.
„Projektowanie logo, by z łatwością wyrażało tożsamość firmy, wymaga ścisłej współpracy specjalisty od marketingu, psychologa i grafika” - można przeczytać w „Corporate Design, czyli jak sprawić, by estetyka pracowała na sukces firmy”. A dalej: „Przede wszystkim znak powinien być łatwo rozpoznawalny i zapamiętywalny oraz przedstawiać wizerunek firmy w najlepszym świetle. Dodatkowo logo musi uwzględniać uwarunkowania techniczne (przy maksymalnym pomniejszeniu musi zachować czytelność, łatwość powielania itp.(...)”.<!** reklama>
A sam plakat, promujący Rypin na „Facebooku”? Cóż, z sześciu fotografii, nie licząc tła, połowę stanowią zdjęcia obiektów sakralnych.
Rypin na „Facebooku” pojawił się 26 marca. W chwili zamknięcia wydania oficjalny profil „Lubią”, czyli w pewien sposób popierają, 22 osoby. Na stronie znajdują się zdjęcia, informacje o mieście, ale też o zbliżających się wydarzeniach, czy relacje z prowadzonych aktualnie inwestycji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?