Tak twierdzą specjaliści od drogowej inżynierii i argumentują to tym, że przed rondem każdy musi zwolnić, bo wymaga tego nie tylko jego konstrukcja, ale i fakt, że tak naprawdę nikt z nadjeżdżających nie ma przed nim wcześniej określonego pierwszeństwa przejazdu.
Czytaj także: Toruńskie skrzyżowanie na czarnej liście
Tyle, że takie rozwiązania komunikacyjne niosą ze sobą spore koszty i nie zawsze gospodarze dróg chcą je budować. Wolą szukać tańszych rozwiązań. Na przykład sygnalizacji świetlnej. Ale nawet najlepiej skonstruowane rondo lub najsprawniej działające światła nie uchronią od kolizji na skrzyżowaniach, gdy kierowcy nie będą przestrzegali przepisów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?