MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Super Bowl wygenerował w tym roku największe zyski z reklam. Aż 7 milionów dolarów za 30-sekundowy spot! Zobacz reklamy z finału 2023 WIDEO

Jacek Kmiecik
W 57. Super Bowl pomiędzy mistrzem AFC Kansas City Chiefs (biało-czerwone stroje) a mistrzem NFC Philadelphia Eagles na State Farm Stadium w arizońskim Glendale, w nocy z niedzieli na poniedziałek, z 12 na 13 lutego 2023 r. zwyciężyli i tytuł mistrza świata zdobyli „Szefowie” z Missouri
W 57. Super Bowl pomiędzy mistrzem AFC Kansas City Chiefs (biało-czerwone stroje) a mistrzem NFC Philadelphia Eagles na State Farm Stadium w arizońskim Glendale, w nocy z niedzieli na poniedziałek, z 12 na 13 lutego 2023 r. zwyciężyli i tytuł mistrza świata zdobyli „Szefowie” z Missouri EPA/PAP
W nocy z niedzieli na poniedziałek, 12 na 13 lutego, w arizońskim Glendale na stadionie State Farm odbył się decydujący mecz NFL, w którym Kansas City Chiefs pokonali Philadelphia Eagles 38:35. W ostatnich latach Super Bowl ugruntował swoją pozycję najpopularniejszego wydarzenia roku w Stanach Zjednoczonych, co zmusza marki do wydawania ogromnych pieniędzy na spoty reklamowe. W tym roku Fox oświadczył, że pobił rekord Super Bowl zgarniając około 600 milionów dolarów przychodów brutto z reklam. Nadawca oznajmił, że w tym roku wyprzedał spoty reklamowe, w których szczytowe ceny wyniosły ponad 7 milionów dolarów za 30-sekundowe klipy. To o pół miliona dolarów więcej niż płacono za nie w zeszłorocznym Super Bowl.

Marki alkoholowe były dużymi reklamodawcami w niedzielę wieczorem, w tym reklamy piwa Anheuser Busch, Heineken, Diageo czy mocniejszych trunków Remy Martin i Molson Coors. Pakowane jedzenie, takie jak Doritos, M&Ms i Planters, studia filmowe, serwisy streamingowe, producenci samochodów, firmy technologiczne i bukmacherskie również ochoczo eksponowały swoje produkty.

W tym roku nieobecne były firmy kryptograficzne. W zeszłym roku cztery firmy kryptowalutowe wyłożyły miliony na spoty reklamowe podczas wielkiej gry. Jednak po ogłoszeniu upadłości przez FTX i bitwach prawnych z założycielem firmy w sprawie planu oszukiwania inwestorów, umowy handlowe z reklamodawcami kryptograficznymi upadły.

Prezydent Biden, zgodnie z głosem serca żony, kibicował Eagles

Niedzielny mecz na State Farm Stadium w Glendale zaanonsował na Twitterze prezydent USA, Joe Biden, informując, że nie wskazuje faworyta w Super Bowl. Ale solidaryzując się z żoną, kibicuje „Orłom”.

„Jako wasz prezydent nie wybieram faworytów. Ale jako mąż Jill Biden, lećcie Orły, wzlatujcie” – zatweetował pierwszy człowiek Ameryki. A pierwsza dama zamieściła na Twitterze wideo z koszulką Eagles z nazwiskiem Bidena i numerem 46 na cześć 46. prezydenta USA na plecach. „FlyEaglesFly” – dodała hashtag.

Rihanna w przerwie odpaliła bombę o swojej drugiej ciąży

Rihanna była wykonawczynią w przerwie. Po raz pierwszy od dekady występ nie był sponsorowany przez Pepsi. Kontrolę w ramach pięcioletniej umowy z National Football League przejęła nad Super Bowl firma Apple.

Rihanna wstrząsnęła State Farm swoim występem w przerwie finału, ujawniając, że ​​jest w ciąży. Zdobywczyni nagrody Grammy jako wykonawca muzyki pop założyła czerwony, częściowo lateksowy strój. W pewnym momencie, gdy kamera wykonała zbliżenie artystki, ta odsłania brzuch,po czym zacięła go pocierać. Twitter ogarnął szał spekulacji, że pokazała, iż ​​jest w ciąży. Jej przedstawiciel potwierdził później wiadomość o dziecku dla „The Hollywood Reporter”.

Był pierwszy występ Rihanny od siedmiu lat, a także odkąd została matką w 2022 roku. Piosenkarka i raper A$AP Rocky doczekali się hłopca w zeszłym roku.

Może dlatego firma finansowa E-Trade Baby, nawiązując do związku i dzieci Rihanny z A$AP Rockym, wypuściła spot ze… ślubem dzieci.

Disney świętuje 100 lat cudów

Disney obchodzi w tym roku swoje 100-lecie, więc firma wypuściła reklamę na Super Bowl, aby upamiętnić tę okazję. Specjalny wygląd Disney 100 obejmuje sceny z kultowych filmów, programów telewizyjnych, produkcji teatralnych i momentów z parków rozrywki.

– Disney100 reprezentuje święto wszystkich naszych fanów i rodzin, a także naszych gawędziarzy i kreatywnych wizjonerów, których talenty i wyobraźnia stworzyły magiczne chwile, które sprawiają, że Disney jest tak trwałą częścią globalnej kultury – oświadczył dyrektor generalny Fabryki Dziecięcych Snów, Bob Iger.

Awokado z Meksyku na nowo wyobraża sobie życie

Gdyby Ewa w raju zjadła inny owoc... Awokado z Meksyku dzieli się swoją własną interpretacją biblijnej przypowieści o Adamie i Ewie. Reklama przedstawia aktorkę Annę Faris jako Ewę, która zjadła awokado po jabłku w ogrodzie Edenu. Ona i Adam wciąż są wyrzucani, ale przebłysk do współczesności pokazał, iż nagość jest w modzie, a przezwisko Nowego Jorku to... Wielkie Awokado.

Ben Affleck z Jennifer Lopez przed tłustym czwartkiem

Ben Affleck zaskakuje klientów firmy Dunkin, a jedną z nich jest Jennifer Lopez. Ben Affleck zaskoczył klientów w Dunkin’ drive-thru, a szokujące chwile dotarły w niedzielę na miejce Super Bowl w postaci sieci kawiarni i pączków. Jeszcze bardziej zaskakujące jest to, w spocie tym że wystąpiła Jennifer Lopez. Aktorka i piosenkarka pop pojawiła się na parkingu samochodowym, aby znaleźć swojego męża obsługującego klientów. „Weź mi glazurę”, zawołała do Afflecka.

Komicy Ben Stiller i Steve Martin rozśmieszają przy Pepsi Zero Sugar

PepsiCo podkreśla swoją niedawno odnowioną formułę bezcukrowej wersji napoju gazowanego o tej samej nazwie w dwóch reklamach, w których występują aktorzy Ben Stiller i Steve Martin. Stiller i Martin występują we własnych spotach, które zwracają uwagę na ich umiejętności aktorskie i zachęcają widzów do samodzielnego spróbowania drinka. W reklamie Stillera pojawia się także postać z „Zoolandera” i komik Rachel Dratch. Podczas rozmowy o zarobkach Pepsi w czwartek dyrektor generalny Ramon Laguarta powiedział, że napój gazowany o zerowej zawartości cukru ostatecznie stanie się dużą częścią marki w Stanach Zjednoczonych i reszcie świata. W czwartym kwartale wolumen Pepsi Zero Sugar wzrósł o 26 procent, pomimo stałego ogólnego popytu na napoje firmy.

Serena Williams motywuje w szatni przy Remym Martinie

Serena Williams wygłasza przemówienie motywacyjne w pierwszej reklamie Remy’ego Martina na Super Bowl. Remy Martin zadebiutował w reklamie podczas Super Bowl inspirującą przemową w szatni wygłoszoną przez światową rakietę.

Świeżo upieczona legenda tenisa wygłasza motywacyjną przemowę do szatni pełnej sportowców pomiędzy cięciami jej, siedzącej przy barze z kieliszkiem koniaku, wraz ze scenami z boisk piłkarskich, zatłoczonych kuchni i scen muzycznych. 60-sekundowy spot jest oparty na filmie piłkarskim „Any Given Sunday” z 1999 roku, w którym fikcyjny główny trener filmu, grany przez Ala Pacino, wygłasza swoje kultowe przemówienie „Inch by Inch” (cal po calu, czyli krok po krku), które teraz nosi nazwę Super Kampania Misy. Reklama na licencji Warner Bros. Discovery, oznacza trzecią reklamę Super Bowl firmy macierzystej Remy Cointreau.

Gwiazdy sportu beztrosko raczą się piwem

Wypełniony gwiazdami skład, w tym legenda tenisa Serena Williams i gwiazda serialu „Succession” Brian Cox, popijają piwo od Micheloba Ultra i biesiadują w piwiarni na Super Bowl. W odzie do filmu „Caddyshack” z lat 80. wystąpili również były rozgrywający NFL, Tony Romo (kanał Billa Murraya), piłkarz Alex Morgan i bokser Canelo Alvarez.

Will Ferrell promuje pojazdy elektryczne GM i Netflix

General Motors i Netflix współpracowały przy 60-sekundowej reklamie z aktorem i komikiem Willem Ferrellem, który jeździ pojazdami elektrycznymi GM w popularnych programach i filmach Netflix, aby promować produkty i usługę przesyłek streamingowych, wykorzystując w nich więcej pojazdów elektrycznych. Ferrell występuje w scenach z aktorami i aktorkami z produkcji Netflix, w tym „Stranger Things”, koreańskiego „Squid Game” i „Bridgerton”.

Ferrell pojawił się także w reklamie GM Super Bowl dwa lata temu promującej pojazdy elektryczne. Stoczył bitwę o to, by Stany Zjednoczone wyprzedziły Norwegię w sprzedaży pojazdów całkowicie elektrycznych.

Google skupia się na Pixelu i ulepszaniu twoich zdjęć

Odpowiedź Google na naprawianie twoich rozmytych, skażonych zdjęć – i usuwanie osób i przedmiotów, których nie chcesz na nich – to narzędzie AI używane w telefonach Pixel. Zaczyna się od chwytania za serce, ale szybko przeradza się w wyśmiewanie się z wpadek fotograficznych. Aktorka komediowa Amy Schumer wtrąca się: „Czekaj, mogę wymazać moich byłych?” i rozpoczyna paradę celebrytów promujących możliwości swoich telefonów Pixel. We wrześniu Google zaprezentowało swoje nowe telefony Pixel 7 i Pixel 7 Pro, które próbują przebić się na rynek smartfonów.

Wszyscy utknęli w swoich puszkach Reklama Pringles

W zeszłym roku Pringles wyobraził sobie przyszłość dla kogoś, kogo ręka utknęła w ich kultowych puszkach. W tym roku marka Kellogg’s trzyma się tego samego motywu, tylko z bardziej uspokajającym tonem. 30-sekundowy spot pokazuje chirurgów, sędziów, a nawet „meloników” z rękami utkniętymi w puszce chipsów Pringles. Piosenkarka Meghan Trainor pojawia się na krótko, głaszcząc swojego psa osłoniętą dłonią.

Jack Harlow rezygnuje z rapowania, by zagrać na trójkącie

Jednominutowa reklama Doritos zwraca uwagę rapera Jacka Harlowa na nowy-stary instrument muzyczny: trójkąt. Spot pokazuje, jak Harlow odrzuca współpracę z raperką Missy Elliott, aby skupić się na instrumencie, ucząc się gry na trójkącie i sprzedając własną wodę kolońską o tematyce trójkątnej. Ale piosenkarz Elton John pokonuje go w walce o nagrodę dla najlepszego trójkąta.

„To będzie rok trójkąta dla Doritos, jak zobaczysz w reklamie Super Bowl” – zapowiedział dyrektor finansowy PepsiCo, Hugh Johnston w „Squawk Box” CNBC w czwartek rano po tym, jak firma ogłosiła swoje wyniki za czwarty kwartał.

Karma dla psów bezpośrednio od The Farmer’s Dog

Firma, która produkuje karmę dla psów ze składników przeznaczonych dla ludzi , wypuściła 60-sekundowy spot podczas niedzielnej wielkiej gry, aby rozpocząć szeroko zakrojoną kampanię marketingową. Reklama przedstawia labradora o imieniu Miś, dorastającego wraz z małą dziewczynką o imieniu Ava. Gdy Ava dorasta, wyjeżdża na studia, wychodzi za mąż i ma własne dziecko, „Bear” jest u jej boku we wszystkich tych ważnych chwilach. „To miejsce jest naszym listem miłosnym do psów” – powiedział w komunikacie prasowym współzałożyciel i dyrektor generalny The Farmer’s Dog, Jonathan Regev. „Ucieleśnia naszą misję jako firmy – wszystko, co robimy, polega na pomaganiu ludziom w zapewnieniu ich psom pełnego, zdrowego życia”.

Firma dostarczyła pół miliarda posiłków od momentu jej powstania w 2014 roku. Chce „pożreć” wartą 100 miliardów dolarów branżę opieki nad zwierzętami, sprzedając pożywne, wstępnie porcjowane posiłki stworzone przez lekarzy weterynarii dla psów.

Ben Affleck i Matt Damon w przyczepie „powietrznej” Michaela Jordana

Ben Affleck i Matt Damon ponownie spotkali się w filmie „Air”, opowiadającym o przełomowej współpracy między Michaelem Jordanem a dywizją koszykówki Nike. Affleck gra dyrektora generalnego Nike'a, Sonny'ego Vaccaro a Damon – współzałożyciela Nike'a, Phila Knighta. Viola Davis wciela się w matkę Michaela Jordana, Deloris Jordan.

Komicy pieczą Mr. Peanut w reklamie Planters

Pan Peanut, maskotka plantatorów, zostaje upieczona przez mnóstwo komików w reklamie marki Hormel. Jeff Ross, Natasha Leggero, Atsuko Okatsuka, Frank Castillo, Yamaneika Saunders, David Lucas i Sarah Tiana wchodzą na scenę, aby obrazić postać z kreskówki. Pomimo upieczenia Mr. Peanut, jest to stosunkowo łagodna reklama dla Planters, którzy wcześniej uśmiercili go w swoim spocie z 2020 roku i ożywili go jako dziecko w reklamie z 2021 roku. Pan Peanut nawiązuje do tej śmierci pod koniec tegorocznej reklamy, mówiąc, że żałuje, że zamiast tego Planters nie zabili go ponownie.

Smoczek robi furorę w reklamie Kia Telluride

Kiedy rodzice zapominają ulubionego binky (smoczka) dla swojego dziecka, sprawy mogą szybko się skomplikować. To dlatego mamy i tatusiowie dołożą wszelkich starań, aby zachować lub odzyskać cenny przedmiot dziecka. To założenie 60-sekundowej reklamy Kia „Binky Dad”, która przedstawia ojca prowadzącego Telluride X-Pro z 2023 roku, który staje się nerwowy, próbując odzyskać zapomniany smoczek. Reklama nawiązuje do utworu „Gonna Fly Now” z 1976 roku, który dziś jest lepiej znany jako motyw muzyczny z filmu „Rocky”.

Elektryczne i hybrydowe „Jeepy” porywają zwięrzęta do tańca

Legendarny „Jeep” oferuje ludzkości przeniesienie się do pojazdów elektrycznych. W swojej reklamie promuje wersje aut hybrydowych i elektrycznych SUV-ów Wrangler i Grand Cherokee marki „4xe”, twierdząc, że teraz zwierzęta mogą „rozpalić się” na parkiecie, bo przecież nikt nie szkodzi naturze. Tańczące zwierzaki to zawsze as w rękawie, z którym świetnie radzą sobie „Jeepy”.

Reklama zawiera zremiksowaną wersję hitu „Electric Boogie” z 1983 roku autorstwa Marcii Griffiths. Śpiewa obok zdobywcy nagrody Grammy, artysty reggae i producenta Shaggy’ego oraz innych gwiazd. Piosenka, znana również jako „Electric Slide”, została pierwotnie wydana przez nieżyjącego już Bunny Wailera w 1976 roku. Producent samochodów udostępnił nową wersję utworu za pośrednictwem serwisów streamingowych, próbując rozpowszechnić go w sieci.

RAM w duchu „przedwczesnej elektryfikacji” motoryzacji

A po ekologicznych „Jeepach” zupełnie odwrotne podejście RAM. W przeciwieństwie do „Jeepa”, RAM mówi o „przedwczesnej elektryfikacji”, kiedy ogłasza swój nowy model. 60-sekundowy spot RAMa podszywa się pod reklamy leków poprawiających płeć męską i pośrednio fotografuje punkty niepokoju związane z obecnymi całkowicie elektrycznymi pojazdami, w szczególności pickupami. Reklama przedstawia właścicieli pojazdów elektrycznych, w tym pary, rozmawiające o problemach, jakie mieli ze swoimi elektrycznymi ciężarówkami, w niewinny, ale proseksualny sposób. Spot przedstawia produkcyjną wersję w pełni elektrycznego pickupa RAM 1500 REV, którego produkcja ma rozpocząć się w przyszłym roku. Ciężarówka zadebiutowała w zeszłym miesiącu, jako koncepcja na pokazie technologicznym CES. W głównej roli występuje aktor Jason Jones, kanadyjsko-amerykański komik najbardziej znany ze swojej pracy nad serialami HBO „The Flight Attendant” i „The Daily Show with Jon Stewart”.

Anty-Teslowa reklama niebezpiecznych pojazdów samojezdnych

Reklama anty-Teslowa Dawn Project mówi, iż pojazdy samojezdne są niebezpieczne. Tesla, której wlaściciel Elon Musk oglądał 57. Super Bowl z loży VIP-ów, pojawiła się w niedzielnym programie komercyjnym z wyjątkiem apelu do widzów, aby nie kupowali pojazdów elektrycznych. Reklama, finansowana przez organizację Dawn Project, zawiera filmy przedstawiające samojezdne samochody Tesli przejeżdżające przez wózki dziecięce i manekiny dziecka, a także przejeżdżające obok znaków drogowych i szkolnych autobusów. Spot ma uświadomić ludzi, że Tesla „zagraża społeczeństwu”.

Organizację Dawn Project założył przedsiębiorca technologiczny Dany O’Dowd, którego awatar na Twitterze mówi, że „prowadzi kampanię mającą na celu uczynienie komputerów bezpiecznymi dla ludzkości i zakazanie w pełni samodzielnej jazdy Tesli”. Tesla, która raczej nie korzysta z tradycyjnych reklam, wcześniej groziła pozwem O’Dowdowi w związku z kampanią reklamową. W liście o zaprzestaniu działalności w sierpniu zeszłego roku firma Muska oświadczyła, że reklamy stanowiły „dezinformację na temat Tesli”.

Podróże w luksusie Booking.com z Melissą McCarthy

Booking.com przedstawia Melissę McCarthy śpiewającą odę do witryny biura podróży w swojej drugiej w historii reklamie Super Bowl. W trakcie 30-sekundowego spotu nagrodzona Emmy gwiazda komedii i producentka odbywa kilkusekundowe wizyty w luksusowych miejscach. Odwiedzając takie miejsca, jak dom na plaży w Malibu, ośrodek przy basenie czy schronisko narciarskie na zboczu góry, śpiewa oryginalną piosenkę Booking.com „Somewhere, Anywhere”. Booking.com, marka należąca do Booking Holdings, zadebiutował w zeszłym roku swoją pierwszą reklamą Super Bowl z brytyjskim aktorem i DJ-em Idrisem Elbą w roli głównej, dołączając do fali promocji podróży, który chce wykorzystać popyt na wakacje stłumiony przez pandemię.

John Travolta reaktywowany z „Grease” w reklamie T-Mobile 5G

Firma bezprzewodowa T-Mobile zwraca się do fanów „Grease” swoją reklamą, wykorzystują Johna Travoltę, aby ponownie zagrał rolę w duecie „Summer Lovin” z filmu z lat 70. w celu rozpowszechnienia informacji o swoim domowym Internecie 5G. Travolta otrzymuje pomoc od Zacha Braffa i Donalda Faisona, aktorów z długo emitowanego sitcomu „Scrubs”.

T-Mobile rozwija swój internet 5G i tworzy konkurencję, która ostatnio uderza w tradycyjnych dostawców telewizji kablowej. Również w niedzielę firma opublikowała reklamę w swoim Internecie z aktorem Bradleyem Cooperem i jego mamą Glorią. Spot zawiera serię wpadek duetu matka-syn i żartobliwe uwagi na temat jasnoróżowej koszuli Bradleya, w której, według Glorii, wyglądał jak „flaming”.

„Gadające cukierki” M&M’s powróciły po zakończeniu Super Bowl

Tak zwane „gadające cukierki”, czyli M&M’s „spokescandies”, składające się z czerwonych, żółtych, zielonych i fioletowych M&M’sów, powróciły, jako gwiazdy reklam M&M’sów, po zakończeniu finałowego meczu. Wcześniej wieczorem M&M’sy pokazały w reklamie Mayę Rudolph, która przejęła rolę rzecznika i siała spustoszenie w kultowych cukierkach. Zmieniła ich nazwę na Ma&Ya’s i zmieniła je na kęsy małży w czekoladzie. Oryginalne „spokes” powróciły na ratunek konsumentom.

W zeszłym miesiącu producent cukierków z firmy Mars zapowiedział, że zastępuje ikony cukierków z Rudolph po tym, jak spotkał się z krytyką za przeróbkę maskotki. W niedzielę ogłosił, że rzecznicy „powrócili na dobre”.

Bezpłatna usługa przesyłania streamingowego Tubi sprawiła, że ​​telewidzowie Super Bowl myśleli, iż w pewnym momencie przełączyli mimowolnie kanał podczas niedzielej transmisji. W czymś, co wydawało się być powrotem z przerwy reklamowej, z nadawcami Foxa, Kevinem Burkhardtem i Gregiem Olsenem z przodu i pośrodku, nagle pojawił się interfejs Tubi.

Obsługiwana przez reklamy usługa przesyłania strumieniowego, której właścicielem jest nadawca Super Bowl Fox Corp, przeniosła telewidzów do swojego interfejsu, tak jakby klikali w aplikacji. Z przodu i pośrodku znajdowały się oryginalne treści Fox Nation, takie jak choćby „Yellowstone One-Fifty”, program z narracją Kevina Costnera z okazji 150. rocznicy powstania parku narodowego. Obserwatorzy Super Bowl opisali swoje zaskoczenie na Twitterze.

Telewidzowie mieli prawo być zdezorientowani. Taką dawką reklam przy jednodniowej imprezie nie zostaną nafaszerowani nigdzie indziej poza posezonowym finałem NFL. Solidnie w głowie mogło się od tych wszystkich spotów reklamowych zakręcić. A i czterogodzinny pokaz telewizyjny zrobił swoje. To był istny survival Super Bowl.

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska