Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Święty Mikołaj jest potrzebny

Małgorzata Chojnicka
Grażyna Sadowska od dwóch lat kieruje „Przedszkolem w Parku”
Grażyna Sadowska od dwóch lat kieruje „Przedszkolem w Parku” Małgorzata Chojnicka
Rozmowa z Grażyną Sadowską, dyrektorką Przedszkola Niepublicznego „Przedszkola w Parku” w Lipnie.

Jutro mikołajki, będące przedsmakiem gwiazdkowych prezentów. Do jakiego wieku dzieci powinny wierzyć w świętego Mikołaja?
Dzieci powinny jak najdłużej wierzyć w świętego Mikołaja. To przywilej dzieciństwa, pełnego magii i czarów. Niech nasi milusińscy żyją marzeniami. Prezent od świętego Mikołaja, do którego napisało się list, ma zupełnie inny wymiar niż upominek podarowany przez mamę czy tatę. Uważam, że wprowadzanie w świat realny należy rozpocząć u progu szkoły podstawowej. Jednak jestem daleka od jakichś gwałtownych posunięć. Na wszystko w życiu przychodzi czas, a dzieciństwo ma być beztroskie i tyle.
Za sprawą obniżenia wieku, w którym dzieci rozpoczynają naukę wiele się mówi o dojrzałości szkolnej. Na czym ona polega?
Polega ona na dojrzałości dziecka we wszystkich sferach rozwoju, a więc emocjonalnej, fizycznej i społecznej. Najczęściej zaburzona jest właśnie ta emocjonalno-społeczna, bo gotowość szkolna może być na wysokim poziomie, a sześciolatek ma trudności w zupełnie innych sprawach. Zdarza się, że szwankuje u niego umiejętność pracy w grupie i nawiązywania relacji z rówieśnikami, a także samodzielność.
A co z dzieckiem, które w przedszkolu zna już literki? Ma się nudzić?
Ależ nie. Przyjęliśmy zasadę, że z takimi dziećmi idziemy dalej. Opracowaliśmy programy wspomagające i konsekwentnie je realizujemy. Przeprowadzona ewaluacja wypadła pozytywnie, co potwierdza trafność naszych działań. Z uczęszczającymi do nas dziećmi niepełnosprawnymi także pracujemy w odmienny sposób, dostosowany do ich możliwości. Do tego dochodzi jeszcze pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Przedszkole ułatwia dziecku start…
Oczywiście. Przedszkole umożliwia dziecku wszechstronny rozwój, zarówno umysłowy, jak i fizyczny. Integruje się ono ze środowiskiem rówieśniczym, nabywa określone umiejętności działania i współżycia w grupie społecznej. Dzieci w wieku przedszkolnym charakteryzuje naturalna aktywność, ciekawość, chłonność umysłu, plastyczność psychiczna, skłonność do naśladownictwa, wrażliwość emocjonalna, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych czy wiedzy czerpanej z otoczenia. Dlatego też przedszkole daje możliwości pozytywnych działań edukacyjnych. Nasze dzieci oprócz zajęć dydaktyczno-wychowawczych mają rytmikę i chodzą na zumbę. Dzięki temu rozwijają swoje zainteresowania i uzdolnienia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska