TORUŃ NA OBCASACH – zobacz nasz nowy cykl
Specjaliści wyłonią najlepsze inwestycje
To już 26. edycja prestiżowego konkursu. – Do pierwszego etapu zostało zgłoszonych 500 realizacji z całego kraju – mówi Robert Plewiński, dyrektor konkursu Modernizacja Roku & Budowa XXI wieku. – Budowy i modernizacje zgłaszają samorządowcy, inspektorzy budowlani czy konserwatorzy zabytków. Następnie jury podejmuje decyzje, które z realizacji będą w finale – tłumaczy.
Polecamy
W skład jury wschodzą m.in. przedstawiciele ministerstw, samorządów i grona naukowego – w tym roku to specjaliści z jedenastu politechnik. – 75 realizacji, które dostały się do finału jest następnie odwiedzanych przez specjalistów, prowadzone są rozmowy z wykonawcami i inwestorami, które pozwalają na dokładne zapoznanie się z inwestycjami – dodaje Robert Plewiński. Jury ocenia inwestycje nie tylko pod kątem ich technicznej realizacji, ale także zwraca uwagę na walory estetyczne i użytkowe. Nie bez znaczenia jest też rola modernizacji w ratowaniu szczególnie cennych obiektów dziedzictwa kulturowego.
Mieszkańcy także mają głos
Komisja konkursowa zebrała się w sierpniu, by podjąć decyzję, które z inwestycji zasługują na wyróżnienie. Decyzja jest już znana, ale organizatorzy trzymają ją w tajemnicy do 28 września, kiedy odbędzie się wręczenie nagród na Zamku Królewskim w Warszawie.
Oprócz decyzji jury, nagroda zostanie także wręczona zwycięskiej realizacji, na którą głosować mogą internauci. – W ten sposób chcemy zainteresować mieszkańców ciekawymi projektami i realizacjami w ich sąsiedztwie i samym konkursem – tłumaczy dyrektor Plewiński.
Polecamy
Toruński most w czołówce konkursu
Spore szanse na sukces w głosowaniu internetowym ma rozbudowa toruńskiego mostu im. Józefa Piłsudskiego. Jest obecnie na trzecim miejscu w klasyfikacji, przeprawę nad Wisłą wyprzedza kamienica w Katowicach i miejsce rekreacji nad wodą w Krakowie.
Zagłosować na jeden z symboli Torunia może każdy >>> TUTAJ <<<. 12 września rozbudowa przeprawy miała ponad 2291 głosów.
Rozbudowa przeprawy nad Wisłą w liczbach
Remont mostu im. Józefa Piłsudskiego pochłonął ponad 130 milionów złotych, ponad połowę kosztów pokryły dofinansowania z budżetu państwa i Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Do rozbudowy ponad stuletniego mostu użyto 1500 m3 betonu, 630 ton stali konstrukcyjnej i zbrojenia, 8100 m2 asfaltu lanego i 7200 m2 paneli kompozytowych.
Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:
- Bieżące wypadki i utrudnienia w Kujawsko-Pomorskiem
- Gdzie dobrze zjeść w Toruniu i okolicach?
- Toruń Retro!
- Sport w Toruniu
W ramach rozbudowy mostu poszerzono także chodnik z dwóch metrów do czterech tak, by możliwe było poprowadzenie trasy rowerowej. Przeprawa zyskała także nowe oświetlenie, iluminację i nawierzchnię jezdni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?