PROBLEM:
- Kupiłem piłę spalinową w lombardzie. Po pierwszym uruchomieniu padła. Mechanik, do którego zaniosłem urządzenie, stwierdził, że naprawa nie ma sensu bo koszty przewyższą wartość piły. Sprzedawca w lombardzie nie poinformował mnie o usterkach, a teraz nie chce zwrócić mi pieniędzy. Czy może tak postąpić? - pyta nasz Czytelnik.
WYJAŚNIENIE:
- Ustawa mówi jasno: lombard to także sklep, a więc obowiązują w nim te same przepisy co w miejscu sprzedającym pełnowartościowy towar - odpowiada Lech Borowski, miejski rzecznik konsumentów w Toruniu. - To oznacza, że za każdy towar sprzedawca lombardu ręczy.
<!** reklama>Rzecznik zaznacza jednak, że nie możemy reklamować usterek, o których zostaliśmy poinformowanie przed zakupem. Jeśli jednak w tym samym urządzeniu zepsuje sie inna część, sklep musi przyjąć reklamację.
Ustawodawca poszedł na rękę sprzedawcom niepełnowartościowego towaru. - Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą skrócić termin obowiązywania gwarancji maksymalnie do jednego roku - rzecznik przywołuje art. 10 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 27 lipca 2002 roku. Klient musi jednak być poinformowany, że dwuletnia gwarancja została skrócona.
Pogotowie reporterskie „Nowości” czynne w Toruniu przy ul. Podmurnej 31 od poniedziałku do piątku w godzinach od 13 do 16, telefon 56 611-81-33.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?