Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warianty, analizy, decyzje

Artur Olewiński
Artur Olewiński
Konsultacje w sprawie wytyczenia trasy dla przyszłej drogi ekspresowej to tylko jeden z kilku elementów, który drogowcy wezmą pod uwagę przy analizowaniu ostatecznego kształtu inwestycji.

Konsultacje w sprawie wytyczenia trasy dla przyszłej drogi ekspresowej to tylko jeden z kilku elementów, który drogowcy wezmą pod uwagę przy analizowaniu ostatecznego kształtu inwestycji.

Kontrowersje wywołują oba warianty, które będą bezpośrednio dotyczyły Torunia i okolicznych gmin.<!** reklama>

Tuż po pierwszych konsultacjach przeprowadzonych na początku czerwca pojawiły się krytyczne głosy w sprawie toruńskiego odcinka - między węzłami Nieszawka i Czerniewice. Obecni na spotkaniu dopytywali głównie o możliwości połączenia drogi S10 z resztą miasta. Według członków Stowarzyszenia Stawki najkorzystniejszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie węzła „Stawki”. Przeszkodą okazuje się jednak proponowany przez GDDKiA węzeł „Kluczyki”, uzgodniony z miastem w 2007 roku.

- Możemy dyskutować o wszystkim, ale nie o węźle. GDDKiA stoi na stanowisku, że efektem zaawansowanych już rozmów z miastem jest realizacja węzła Kluczyki - mówił w wywiadzie dla „Nowości” Olgierd Kędzierski, szef Stowarzyszenia Stawki.

Z tymi słowami nie zgadza się jednak magistrat, tłumacząc, że węzeł Kluczyki nie jest przedmiotem konsultacji przeprowadzanych przez GDDKiA. Wcześniej zorganizowało je jednak miasto i dopiero wtedy uzgodniono szczegóły z drogowcami. Co więcej, według magistratu między węzłem „Stawki” a innymi węzłami nie byłaby zachowana wymagana przez prawo odległość.

Mniej skomplikowana wydaje się być sytuacja na drugim odcinku planowanej S10 Lubicz - Blinno. Przeciwnicy wariantu trzeciego  pytają, dlaczego w ogóle proponowane są tak „niedorzeczne rozwiązania”.

Drogowcy odpowiadają z kolei, że konsultacje mają m.in. wykazać słabości poszczególnych wariantów. Potem będą jeszcze poddawane kolejnym badaniom.

- Czekają nas jeszcze trzy rodzaje analiz - wielokryterialna, audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego i analiza ekonomiczna - mówi Tomasz Olejniczak z oddziału GDDKiA w Bydgoszczy. - Projektant zaprezentuje na tej podstawie preferowany wariant i podczas posiedzenia Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zaakceptujemy wariant dla danego odcinka lub nie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska