Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wizja na grę

Lucyna Tataruch
RemiVision
Chcemy być najlepszą polską firmą produkującą gry typu puzzle, robić produkty znane na rynku światowym. A w przyszłości będziemy tworzyć innowacyjne społecznościowe gry, w które będą grały miliony ludzi na świecie - zapowiada bydgoskie RemiVision.

Sama idea założenia firmy narodziła się w mojej głowie, gdy miałem 18 lat. Wtedy też powstała pierwsza wersja naszego logo - wspomina Rafał Bełka, współzałożyciel bydgoskiego RemiVision. - Już
wcześniej razem z bratem interesowaliśmy się zarówno technologią Flash, jak i kreacją własnych aplikacji. I od początku czuliśmy, że własna firma to odpowiednia droga. To było nasze marzenie!

Głównym inicjatorem rozwoju w kierunku tworzenia gier był Emil, niewiele starszy brat Rafała. Na realizację swoich planów i założenie działalności zdecydowali się na drugim roku studiów. Wtedy w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości powstało ich wspólne RemiVision. - Każdemu początkującemu przedsiębiorcy polecam, aby spróbował swoich sił w AIP. Zyskuje się osobowość prawną i nie trzeba znać się na księgowości - dodaje Rafał.

1,3 miliona

Ich pierwsze gry według własnego pomysłu powstały już w trakcie studiów. Było to m.in. „Wooden Path”, „Shields of Gamland” i „Construction Fall”. Wszystkie zdobyły po kilkadziesiąt milionów zagrań, co na ówczesnym stadium rozwoju firmy, funkcjonującej jeszcze nie w pełnym wymiarze czasu, bracia oceniali jako duży sukces. Praca bardzo szybko przerodziła się w prawdziwą pasję, a to z kolei pociągnęło za sobą decyzję o założeniu prawdziwej działalności gospodarczej.

- Mogliśmy już wtedy nawiązać bliską współpracę z głównym oddziałem szwedzkiej firmy King.com, która aktualnie jest liderem branży na platformie Facebook oraz jednym z najlepszych światowych producentów gier na rynku mobile - wspomina Rafał. - Pracowaliśmy z jeszcze jedną lub dwoma osobami, ale i tak było nas zdecydowanie za mało. Dzięki rekrutacji udało nam się stworzyć 7-osobowy zespół. Jako podwykonawca w ramach współpracy stworzyliśmy społecznościową grę „Hoop De Loop Saga”, zintegrowaną z serwisem Facebook, która w najlepszym okresie była na 21. miejscu światowego rankingu pod względem dziennej liczby graczy. Grało w nią wtedy ponad 1,3 miliona osób dziennie! Kolejnym produktem było „Candy Crush Saga”, obecnie najpopularniejsza gra na platformie facebook.com i AppStore. Co więcej, do dziś jesteśmy jedyną firmą, która nawiązała współpracę z King.com.

1,6 miliona

To był jednak dopiero początek. Po zakończeniu współpracy z firmą King, RemiVision rozpoczęło
produkcję własnych gier. - Aktualnie rozwijamy nasze dwa produkty i pracujemy nad kolejnymi
- mówi Rafał Bełka. - Są to gry typu puzzle. Mamy na swoim koncie pierwszą polską grę, która przekroczyła próg miliona fanów na Facebooku, czyli „Tower Story”. Obecnie jest to najpopularniejsza
gra pod względem społeczności fanów - jest ich ponad 1,6 miliona. Naszym kolejnym produktem
jest „Dreamland Story”, w którą aktualnie gra ponad 100 tysięcy osób dziennie. Zgromadziła już ponad 700 tysięcy fanów z całego świata.

Wszystkie tworzone przez nich gry są darmowe. RemiVision zarabia na sprzedaży wirtualnych
produktów dostępnych w grach, które ułatwiają graczom przechodzenie kolejnych poziomów.
Rafał śmiało przyznaje, że cały zespół nigdy nie bał się wyzwań. Od konkurencji odróżnia ich
dbałość o wysoką jakość wykonania. Nie bez powodu. - Chcemy być najlepszą polską firmą
produkującą gry typu puzzle, tworzyć produkty rozpoznawalne na rynku światowym - podkreśla.
- Będziemy też przenosić oraz tworzyć nowe produkty na smartfony. A w przyszłości będziemy
tworzyć innowacyjne społecznościowe gry, w które będą grały miliony ludzi na świecie.

Odpowiedni balans

Koncepcje gier RemiVision bardzo często powstają na kartkach papieru. Następnym etapem jest
tworzenie działającej wersji, w którą można zagrać przez przeglądarkę internetową. Wymaga
to zarówno doświadczenia w projektowaniu gier, jak i umiejętności programistycznych. Stopień
skomplikowania wykonania prototypowej gry zależy przede wszystkim od wyboru języka programowania.

- Teoretycznie i praktycznie, przy odpowiednim zaangażowaniu w naukę, każdy jest w stanie
stworzyć swoją pierwszą grę - tłumaczy Rafał. - Dalszy etap to ciągłe testowanie powstałego
prototypu i wprowadzanie czasami radykalnych zmian w poszczególnych elementach. Produkt
musi być odpowiednio zaprojektowany, aby można było go rozwijać. Gra musi być na bieżąco
testowana, aby nie było w niej błędów. Powinno się ją jeszcze wzbogacić o samouczki - uczące jak grać. Równolegle lub w późniejszym etapie dodawana jest grafika. Ważny jest odpowiedni
balans gry, tak by zachęcała i angażowała graczy - przedstawia skrótowo produkcję.

Nie byłoby to możliwe bez wykwalifikowanego zespołu współpracujących ze sobą osób. W RemiVisions istotny jest odpowiedni podział zakresu obowiązków i specjalizacje poszczególnych członków. Od liczebności zespołu ważniejsze są kwalifikacje. - Aktualnie również poszukujemy nowych, zdolnych i ambitnych współpracowników, więcej informacji można znaleźć na naszej stronie internetowej www.remivision.com.

Z determinacją

Rafał przyznaje, że największym zagrożeniem w tej branży jest duża konkurencja. Bywa tak, że do wyścigu staje się z ogromnymi firmami, za którymi stoją olbrzymie zasoby pieniężne. - Takie firmy jak King, Zynga, Wooga czy Electronics Arts mają odpowiedni budżet na marketing. Ale my nie obawiamy się ich. Nieustannie się rozwijamy i uczymy się od najlepszych, tak by stać się właśnie jednym z nich. Analizujemy rynek i zamierzamy wprowadzać swoje innowacje. Wiemy, jak wiele czasu zagranicznej
firmie zajmuje stworzenie gry o podobnym stopniu skomplikowania. My jesteśmy znacznie szybsi. I nie tracimy przy tym na jakości. Jesteśmy pasjonatami, kochamy to, co robimy. A do swoich celów dążymy z ogromną determinacją. Dlatego jestem pewien, że będziemy tworzyć gry, które ludzie również pokochają!

linki do gier

Fanpage Tower Story:
www.facebook.com/TowerStory

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wizja na grę - Express Bydgoski

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska