Maszyny bydgoskiego producenta zostały oznaczone numerami bocznymi 314, 315, 316 oraz 317. Pierwszy pojazd w ramach tego zamówienia został dostarczony na początku grudnia - ze sporym opóźnieniem. Przypomnijmy, że zamówienie powinno być zrealizowane do końca września. PESA tłumacząc się jednak problemami z dostawami prądu podczas wakacyjnej suszy, nie była w stanie wykonać tego planu. Czym zatem będą już wkrótce podróżować torunianie?
Tramwaje składają się z 5 członów, są klimatyzowane, posiadają monitoring, automaty do sprzedaży biletów i system informacji pasażerskiej. Od obecnie kursujących tramwajów niskopodłogowych w Toruniu odróżnia je dodatkowa kabina motorniczego oraz dodatkowy komplet drzwi. Do dyspozycji pasażerów jest 200 miejsc.
- Tramwaje tego typu mogą być wykorzystywane do poruszania się na torowiskach, gdzie wykonywane są różnego rodzaju remonty, uniemożliwiające jazdę po dwóch torach, a także po torowiskach, gdzie niema pętli. Mogą też służyć jako uniwersalne pojazdy do codziennej eksploatacji - mówi Piotr Reich z MZK.
Łączna cena zamówienia (5 tramwajów plus pozostałe elementy), wynosi 37 800 225,00
złotych netto co, po uwzględnieniu podatku od towarów i usług w wysokości 8 694051,75 złotych daje kwotę 46 494 276,75 złotych brutto. Inwestycja została zrealizowana w ramach projektu BiT City.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?