Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Awizo zamiast listu. Kolejny problem z InPostem

Paulina Błaszkiewicz
Paulina Błaszkiewicz
InPost przyjmuje reklamacje od swoich odbiorców, ale trzeba podać szczegółowe informacje o przesyłce
InPost przyjmuje reklamacje od swoich odbiorców, ale trzeba podać szczegółowe informacje o przesyłce Dariusz Bloch
- Czy to taki problem dostarczyć list do rąk własnych? Po raz kolejny zawiodłam się na firmie, która odpowiada za dostarczanie przesyłek. Moi sąsiedzi z kamienicy mogą to potwierdzić.

Dokładnie tydzień temu, w poniedziałek 7 lipca nasza Czytelniczka, mieszkanka kamienicy przy ulicy Klonowica 19 odebrała ze swojej skrzynki awizo. Była zaskoczona, ponieważ - jak mówi - w tym czasie, kiedy nadeszła przesyłka, ona była w domu.
[break]
- Nie rozumiem, jaki to problem zadzwonić do drzwi? Pani listonosz po prostu nie chciało się do mnie pofatygować. Łatwiej było zostawić awizo... w zepsutej skrzynce.

Dzień później spotkałam doręczycielkę na klatce schodowej i zapytałam, dlaczego nie przyniosła mi listu. W odpowiedzi usłyszałam, że wczoraj pocztę roznosiła jej koleżanka.

W kiosku przy Krasińskiego, gdzie musiałam odebrać awizo, dowiedziałam się, że za dostarczanie przesyłek na ulicę Klonowica odpowiada tylko jedna pani i że są na nią skargi. Nie chciałam zgłaszać tej sprawy, ale nie mogę pozwolić, żeby takie sytuacje się powtarzały. Jestem starszą, schorowaną osobą i takie chodzenie po list, który mogłam otrzymać do rąk własnych, jest dla mnie męczące. Zwłaszcza w trzydziestostopniowym upale - mówi Czytelniczka.

„Nowości” skontaktowały się w tej sprawie z InPostem. W odpowiedzi usłyszeliśmy:
- Nasi doręczyciele są specjalnie premiowani za dostarczenie przesyłek do rąk własnych - mówi Wojciech Kądziołka z InPostu. - W interesie Polskiej Grupy Pocztowej, ale także w interesie naszych pracowników, jest doręczenie korespondencji bezpośrednio odbiorcy.

Efektem takiej polityki jest to, że już 75 procent korespondencji trafia do odbiorcy bez konieczności awizowania - wyniku takiego nie udało się nigdy osiągnąć Poczcie Polskiej. Dlatego ciężko mi uwierzyć, że doręczyciel nie sprawdził, czy odbiorca jest w domu.

Jednak sprawdzamy każdy taki sygnał. Dlatego proszę o przesłanie numeru przesyłki, dokładnie zbadamy sprawę. Za stan skrzynek pocztowych odpowiada właściciel lub zarządca nieruchomości, a nie operator pocztowy. Proszę zasugerować czytelniczce, by zwróciła się w sprawie skrzynki do spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej - radzi Wojciech Kądziołka.

Niestety, nasza Czytelniczka nie podała nam numeru awizo. Na przyszłość warto o tym pamiętać, jeśli chcemy dochodzić swoich praw.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska