- Na moście drogowym im. marszałka Józefa Piłsudskiego ekipy pracują pełną parą - zapewnia Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. - Montowane są bariery drogowe i tzw. błotochrony.
Zabezpieczenie konstrukcji mostu
Te ostatnie mają ochronić konstrukcję stalową mostu przed zabrudzeniem i przed szkodliwym wpływem wody. Dodatkowo zabezpieczą pieszych i rowerzystów poruszających się po tzw. ciągu pieszo-rowerowym.
- Zanim przystąpiono do montażu błotochronów na moście, po jego stronie wschodniej zamontowano barierę drogową. Ta z kolei zapewnia bezpieczeństwo ruchu drogowego i minimalizuje skutki kolizji. W najbliższych dniach bariera drogowa zostanie zamontowana po stronie zachodniej. Od czwartku 7 października zacznie się mocowanie bariery kablowej. Pojawi się ona po obu stronach mostu. Równolegle trwa oczyszczanie filarów i pokrywanie ich powłoką antykorozyjną - dodaje Agnieszka Kobus-Pęńsko.
Ocynkowane bariery drogowe są mocowane za pomocą kotew do kap chodnikowych, po obu stronach obiektu. W sumie na całym obiekcie zostaną ustawione na długości 1800 metrów.
Polecamy
- Najlepszy wulkanizator w Toruniu. Oto najpopularniejsze warsztaty! TOP 10
- Czy w Toruniu podróżuje się tanio? Takie są ceny w innych miastach
- Uwaga, kierowcy! Od czwartku do niedzieli inaczej przejedziemy przez Szosę Lubicką!
- Jakie utrudnienia czekają nas w związku z budową linii tramwajowej na Jar? [mapki]
Z elementów ochronnych na całym moście zostało już wykonane jego zabezpieczenie antykorozyjne.
Kiedy koniec remontu?
Przypomnijmy, że warta 112 milionów złotych przebudowa mostu, czyli najwęższego „gardła” na komunikacyjnej mapie Torunia, rozpoczęła się wiosną ubiegłego roku. Zaawansowanie robót na przeprawie i w bezpośrednim jej sąsiedztwie Miejski Zarząd Dróg ocenia na około 85 procent.
Ostatnio między innymi montowane też były dwie dylatacje na drogach dojazdowych do mostu. Na czym polegały te prace? W istniejącej nawierzchni zrobione zostały nacięcia o szerokości 40 centymetrów. W tych miejscach wbudowana została specjalna mieszanka asfaltowa, która jest bardziej elastyczna i trwała niż zwykła nawierzchnia.
Jak zapewnia MZD, prace na moście wykonywane przez konsorcjum firm Intop i Euro-Darmal przebiegają zgodnie z harmonogramem i zakończą się w listopadzie. Wtedy kierowcy i pasażerowie przejadą nim płynnie w obu kierunkach.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?