Błotochrony zabezpieczą pieszych i rowerzystów na przebudowywanym moście w Toruniu

Marek Nienartowicz
Marek Nienartowicz
Montaż barier i tzw, błotochronów to jeden z ostatnich etapów robót na przebudowywanym moście
Montaż barier i tzw, błotochronów to jeden z ostatnich etapów robót na przebudowywanym moście Adam Zakrzewski/Miejski Zarząd Dróg w Toruniu
Powoli do końca zbliża się wielka przebudowa mostu im. Piłsudskiego w Toruniu. Montowane są tu bariery drogowe i tzw. błotochrony.

- Na moście drogowym im. marszałka Józefa Piłsudskiego ekipy pracują pełną parą - zapewnia Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. - Montowane są bariery drogowe i tzw. błotochrony.

Zabezpieczenie konstrukcji mostu

Te ostatnie mają ochronić konstrukcję stalową mostu przed zabrudzeniem i przed szkodliwym wpływem wody. Dodatkowo zabezpieczą pieszych i rowerzystów poruszających się po tzw. ciągu pieszo-rowerowym.

- Zanim przystąpiono do montażu błotochronów na moście, po jego stronie wschodniej zamontowano barierę drogową. Ta z kolei zapewnia bezpieczeństwo ruchu drogowego i minimalizuje skutki kolizji. W najbliższych dniach bariera drogowa zostanie zamontowana po stronie zachodniej. Od czwartku 7 października zacznie się mocowanie bariery kablowej. Pojawi się ona po obu stronach mostu. Równolegle trwa oczyszczanie filarów i pokrywanie ich powłoką antykorozyjną - dodaje Agnieszka Kobus-Pęńsko.

Ocynkowane bariery drogowe są mocowane za pomocą kotew do kap chodnikowych, po obu stronach obiektu. W sumie na całym obiekcie zostaną ustawione na długości 1800 metrów.

Polecamy

Z elementów ochronnych na całym moście zostało już wykonane jego zabezpieczenie antykorozyjne.

Kiedy koniec remontu?

Przypomnijmy, że warta 112 milionów złotych przebudowa mostu, czyli najwęższego „gardła” na komunikacyjnej mapie Torunia, rozpoczęła się wiosną ubiegłego roku. Zaawansowanie robót na przeprawie i w bezpośrednim jej sąsiedztwie Miejski Zarząd Dróg ocenia na około 85 procent.

Ostatnio między innymi montowane też były dwie dylatacje na drogach dojazdowych do mostu. Na czym polegały te prace? W istniejącej nawierzchni zrobione zostały nacięcia o szerokości 40 centymetrów. W tych miejscach wbudowana została specjalna mieszanka asfaltowa, która jest bardziej elastyczna i trwała niż zwykła nawierzchnia.

Jak zapewnia MZD, prace na moście wykonywane przez konsorcjum firm Intop i Euro-Darmal przebiegają zgodnie z harmonogramem i zakończą się w listopadzie. Wtedy kierowcy i pasażerowie przejadą nim płynnie w obu kierunkach.

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kowalski deeesik Kamy
Dajcie spokój. Oddajcie za oponę.

A ta kładka na ścieżce na pieszych i rowerzystów do położenia od nowa, a nie do poklejenia. Tam wszystko nie równe jest :)))

I tak w ogóle to wszystko szrot. Nawet kostka źle położona....
Dodaj ogłoszenie