Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czekając na nowe tory

Marcin Dutkowski
Z każdym dniem maleją szanse na to, że i tak już mocno opóźniona modernizacja torowiska tramwajowego zakończy się w 2014 roku.

Z każdym dniem maleją szanse na to, że i tak już mocno opóźniona modernizacja torowiska tramwajowego zakończy się w 2014 roku.

- Przestałem już wierzyć w to, że doczekam się tej inwestycji - mówi Henryk Gębarzewski, mieszkaniec kamienicy przy ulicy Legionów. - Czekam na nią z wytęsknieniem, bo chociaż mieszkam przy torach tramwajowych ponad trzydzieści lat, nigdy nie przyzwyczaiłem się do drgań i hałasu.

Przypomnijmy - w ramach modernizacji przebudowane ma zostać torowisko na obszarze starówki (tak, by było bardziej ciche), a na odcinku wzdłuż Chełmińskiej (od ulicy Kraszewskiego do ronda Dmowskiego) oraz na odcinku od Legionów do Solnej ma zostać wybudowany podwójny tor. Przewidziana jest również przebudowa peronów i przystanków.

Inwestycja jest jednym z pięciu projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego realizowanych w Grudziądzu. Od kilku już lat opóźnia się jednak moment jej rozpoczęcia.

Pierwsze postępowanie zostało unieważnione, bo najtańsza oferta opiewała na 66 mln zł, podczas gdy ratusz planował wydać na ten cel 24 mln zł mniej.

Drugi przetarg miał być ogłoszony w marcu. Tak się jednak nie stało. Urzędnicy tłumaczą, że cały czas dopracowują szczegóły. Nawet najdrobniejsza pomyłka może być bardzo kosztowna.

Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, z powodu nieprawidłowości przy przeprowadzeniu przetargu na remont ulicy Hallera, których doszukał się Urząd Marszałkowski, miasto musi oddać 418 tys. zł unijnej dotacji.

Jak długo trzeba będzie czekać na remont torów?

- Zamierzamy ogłosić przetarg w ciągu najbliższych kilku dni - zapewnia Magdalena Jaworska-Nizioł, rzecznik Urzędu Miejskiego.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że wyłonienie wykonawcy zajmie kilka miesięcy. Jeśli prace rozpoczną się jesienią, termin ich zakończenia powinien przypaść na 2014 rok. Wystarczy jednak przedłużenie procedury przetargowej (jak to miało miejsce przy pierwszym przetargu) i opóźnienia przy samej realizacji (tak jak ma to miejsce przy budowie II etapu Trasy Średnicowej), a koniec inwestycji może nastąpić dopiero za trzy lata - w 2015 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska