Czy uda się rozwiązać problem miejsc dla samochodów na toruńskich osiedlach?

Małgorzata Oberlan
Małgorzata Oberlan
Samochodów przybywa szybciej niż miejsc parkingowych
Samochodów przybywa szybciej niż miejsc parkingowych
Mieszkańcy wielu dzielnic Torunia przeżywają to codziennie. Gdy wracają po pracy wieczorem do domu, z mozołem szukają miejsc dla swoich aut. Samochodów przybywa szybciej niż miejsc parkingowych.

Na Skarpie mieszka około 25 tysięcy osób. Więcej niż w Chełmnie czy Chełmży. Miejsc parkingowych wciąż jest za mało, chociaż systematycznie ich przybywa. Planowana na ten rok budowa drugiej nitki ulicy Konstytucji 3 Maja może jeszcze pogorszyć sytuację, bo nowa jezdnia zabierze miejsce dla kilkuset aut.
[break]

- Przy okazji budowy odtworzymy miejsca postojowe w liczbie, niestety, mniejszej o 50 - uspokaja Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta. - Za to planowany przez nas parking przy ulicy Przy Skarpie da mieszkańcom 250 nowych stanowisk, a niewykluczone, że parking będzie się rozrastał. To perspektywiczna lokalizacja, docelowo pozwalająca na stworzenie tysiąca miejsc parkingowych.

Parking ma powstać w przyszłym roku niedaleko Szkoły Podstawowej nr 28. Będzie ogólnodostępny, niestrzeżony. Czy jednak rozwiąże problem kierowców?

- Najgorzej z parkowaniem na Skarpie jest chyba przy ulicy Ślaskiego, gdzie stoi kilka wieżowców, a miejsc postojowych jest stosunkowo mało - ocenia Michał Jakubaszek, radny z tej dzielnicy. - Wieczorami ciężko też zaparkować auto przy ulicy Wyszyńskiego, mimo że nowe postoje powstały przy ulicach Raszei i Bolta. Tam na parking zaadaptowano stare boisko.

Urzędnicy uważają, że Skarpa ma jeszcze ukryty potencjał. Gdzie? W zasobach spółdzielczych.

- Jesteśmy umówieni na rozmowy w tej sprawie z dyrekcją Spółdzielni Mieszkaniowej „Na Skarpie” - zapowiada dyrektor Marcin Kowallek.
Z zazdrością na Skarpę patrzą w innych dzielnicach.

- Mamy taki newralgiczny obszar w obrębie ulic Popiela, Lecha i Rusa. Tutaj możliwości stworzenia nowych postoi praktycznie się wyczerpały - nie kryje Marek Żółtowski, prezes SM „Kopernik”. - No, może jeszcze uda się zaadaptować starą kotłownię. Tymczasem osiedle przeżywa drugą młodość: mieszkania na rynku wtórnym kupują młodzi ludzi z samochodami i muszą gdzieś parkować. Już myślimy o parkingu podziemnym w tej okolicy.

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Skarpianka

nic nie zabierze, bo tam były PUSTE parkingi płatne!!!!

l
loelk

"budowa drugiej nitki ulicy Konstytucji 3 Maja" -realizacja komunistycznej gigantomanii

J
Jan2

Miejsc parkingowych jet dużo.
Tzw plac cyrkowy stoi pusty.
"Trójkąt" zakreślony ulcami Olsztyńską i Sz. Lubicka /na przeciw straży pożarnej/ też jest nie wykorzystany.
Tylko, że wtedy trzeba będzie podejść 100 czy 200 m. A to za daleko!!!
Samochód musi stać pod oknem.

J
Jan III

Winne są administracje osiedli, np. niejaki z.b. na Rubinkowie. W strefach można spokojnie wydzielić wiele miejsc parkingowych, ale po co...lepiej dać żarło dzielnym strażnikom...

a
awg

Szanowna Pani Redaktor! Jeżeli wskaże mi Szanowna Pani to "miejsce dla kilkuset aut", które "zabierze" nowa jezdnia Konstytucji 3-go Maja, to osobiście ufunduję doroczną nagrodę dla najrzetelniejszego dziennikarza w Toruniu i również osobiście wręczę ją Pani z wszelkimi honorami jako pierwszej laureatce. Czekam więc niecierpliwie :)

m
mmx

Tyle, ze u nas realnie nie ma parkingow, tylko wydziela sie na powierzchni tzw. miejsca parkingowe. To zupelna bzdura -- ludzie moga mieszkac jeden nad drugim w blokach i wiezowcach, ale najwyrazniej samochodziki chyba maja lek wysokosci, ze parkingow poziomowych u nas jak na lekarstwo. A duza szkoda, bo przeciez przestrzen jaka zawlaszczaja kierowcy jest ogromna i moglaby byc lepiej spozytkowana niz do magazynowania kupy blachy (nie mowiac juz o szpeceniu miasta).

Dodaj ogłoszenie