Warto przeczytać
Sprawdź

Polecamy!

Rozwiń
Grębocin. Wiadukt za 100 milionów?

Grębocin. Wiadukt za 100 milionów?

Artur Olewiński

Aktualizacja:

Nowości Dziennik Toruński

Grębocin. Wiadukt za 100 milionów?
Inwestycja umożliwiłaby płynny przejazd ul. Olsztyńską w obu kierunkach. Obecnie nie jest on możliwy z powodu konieczności zamykania szlabanów na czas przejazdu pociągów.
Grębocin. Wiadukt za 100 milionów?

Inwestycja umożliwiłaby płynny przejazd ul. Olsztyńską w obu kierunkach. Obecnie nie jest on możliwy z powodu konieczności zamykania szlabanów na czas przejazdu pociągów.


Projekt budowy wiaduktu na ul.

Olsztyńskiej został zawarty w Wieloletniej Prognozie Finansowej Torunia na lata 2012-2042. Według kosztorysu inwestorskiego, rozbudowa ulicy wraz z budową estakady pochłonęłyby 112,5 mln złotych. Czy miasto stać na taki wydatek? Opinie mieszkańców są podzielone. Część z nich uważa, że w obecnej kondycji finansowej, taka inwestycja jest niepotrzebna. Inni wskazują, że jej brak to znaczne utrudnienie dla wielu torunian.


- W godzinach porannych przejazd w ciągu ul. Olsztyńskiej bywa zamknięty choćby z powodu przejazdu pociągu towarowego - mówi pan Sebastian, czytelnik „Nowości”. - Właściwie nie ma w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że jest to pora, gdy wielu mieszkańców Torunia i okolic jest w drodze do pracy, a ul. Olsztyńska to jedna z ważniejszych arterii komunikacyjnych miasta. Dodatkowo zamykany jest także przejazd przy nie mniej uczęszczanej ul. Równinnej. Co więcej, przejazdy bywały już zamykane z powodu przejazdu drezyny, którą jechało zaledwie kilku panów.


Jak wyjaśnia Marek Prawda, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Bydgoszczy, o czasie przejazdu decydują przewoźnicy, którzy zgłaszają zapotrzebowanie zgodne z rozkładem jazdy. Przyznaje jednak, że czas zamykania przejazdów bywa zbyt długi.


- Szlak Toruń Wschodni-Lubicz jest dosyć długi i dróżnik musi zamknąć przejazd 3 minuty przed przejazdem pociągu - wyjaśnia Marek Prawda. - Dróżnicy po ostatnich wypadkach są jednak bardzo wyczuleni i ten czas przeciąga się nawet do 5-6 minut plus czas przejazdu pociągu. Przy tym typie urządzeń, jakie posiadamy, nie ma jednak możliwości śledzenia pociągu i czasami przejazd zamykany jest trochę za wcześnie.


Jednym z proponowanych w tej sytuacji rozwiązań jest właśnie budowa wiaduktu. Inwestycja nie jest jednak przesądzona. - Nie ma jeszcze pozwolenia na budowę, aktualizujemy na razie dokumentację, ale uzgodnienia już wyszły - mówi Stefan Kalinowski, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.


Budowa estakada na Olsztyńskiej znajduje się na razie na liście rezerwowej inwestycji miejskich. Oznacza to, że jej realizacja uzależniona jest od możliwości finansowych miasta, a te, jak wiadomo, są obecnie mizerne. Z tego powodu magistrat liczy na pozyskanie środków z programów rządowych lub kolejnego okresu programowania unijnego.


Warto wiedzieć


Inwestycja obejmowałaby:


Przebudowę ulicy na odcinku od ul. Suwalskiej do granic miasta wraz z włączeniem w drogę krajową;


Przebudowę trasy jako drogi dwujezdniowej z pasem dzielącym, budowę ścieżki rowerowej, wykonanie estakady oraz ronda przy granicy Torunia.



Czytaj treści premium w Nowościach Dziennika Toruńskiego Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (1)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

iks (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Bardzo ważny wyjazd z miasta. Ludzie jednak zapominają, że na Olsztyn można bardzo sprawnie pojechać przez Lubicz i autostradą za 1.20 zł do węzła Turzno. Polecam.

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Warto zobaczyć

Wideo