Maria Piechocka, główna specjalistka z Biura Prasowego TP SA w piątek wyczerpująco odpowiadała na pytania i wyjaśniała wątpliwości nurtujące Czytelników „Nowości”, klientów firmy.
<!** Image 2 align=none alt="Image 178353" sub="Czytelnicy pytali najczęściej Marię Piechocką z TP SA o możliwości uzyskania ulg przy płaceniu rachunków
Fot.: Dariusz Bloch, Archiwum ">
Od
40 lat korzystam z internetu i mam I grupę inwalidzką związaną z
narządami ruchu. Czy
w Telekomunikacji Polskiej przysługuje mi ulga na abonament
telefoniczny.
Niestety
nie.**Ulgi
przyznajemy osobom na podstawie orzeczeń stopnia niepełnosprawności
w związku z chorobą wzroku, (znaczny stopień niepełnosprawności)
oraz znacznego lub umiarkowanego stopnia zaburzenia głosu, mowy i
choroby słuchu.
Razem
z rachunkiem telefonicznym dostałam informację, że płacąc
niewiele więcej, miałabym dużo więcej darmowych minut. Czy mogę
zmienić swój abonament na inny już teraz, mimo że mam podpisaną
umowę na 2 lata do października 2012.
To
prawda, że w naszej ofercie jest coraz więcej abonamentów
telefonicznych, które mają dużo darmowych minut. Jeżeli jednak
skorzystała Pani z promocji rok temu i podpisała umowę na 24
miesiące, z nowych ofert będzie Pani mogła skorzystać dopiero w
przyszłym roku.
Zadzwoniono
do mnie z TP z propozycją, abym zmieniła plan standardowy na
Domowy Taniej. Mam zapłacić tylko 4 zł więcej a przez miesiąc
mogę wykorzystać 120 minut darmowych połączeń. Czy w tym
przypadku będę mogła nadal korzystać z ulgi dla niepełnosprawnych
Ulgi
dla osób niepełnosprawnych dotyczą większości abonamentów
telefonicznych dostępnych obecnie w sprzedaży w tym także w
oferowanym Pani planie Domowy Taniej. Miesięczna opłata za ten plan
w Pani przypadku wyniesie 23 zł. (opłata bez ulgi 46 zł)
Na
rachunku telefonicznym wyodrębniona jest opłata za telefon i za
internet. Czy ulga dla niepełnosprawnych przysługuje na abonament
za telefon i neostradę.
Rabat
z tytułu niepełnosprawności dotyczy tylko abonamentu
telefonicznego. Za niego pobierana jest opłata w wysokości 50 %
wybranego planu telefonicznego.
Dostaliśmy
rachunek telefoniczny, w którym jest opłata w wysokości 12 zł za
ubezpieczenie. Nie podpisaliśmy żadnej umowy na dodatkowe
ubezpieczanie, co mamy zrobić, aby więcej za to nie płacić.
Jeżeli
nie wyraziliście Państwo zgody na dodatkowe ubezpieczenie, a macie
taką opłatę na rachunku telefonicznym musicie Państwo zgłosić
reklamację. Możecie to zrobić albo telefonicznie (pod darmowym
numerem 19393) albo wysyłając pismo pod adres znajdujący się na
rachunku telefonicznym.
W
tym miesiącu otrzymałem wyjątkowo wysoki rachunek za telefon. W
jaki sposób mogę sprawdzić, jakie połączenia były wykonywane z
mojego telefonu.
Najprościej
skorzystać z bezpłatnego wykazu połączeń**,
który jest dostępny on-line po zalogowaniu na stronie **[
](http://www.tp.pl/)**
.
Może Pan także zamówić biling rozmów wychodzących w formie
papierowej. Aby to zrobić trzeba wysłać pismo pod adres znajdujący
się na rachunku za telefon. Biling rozmów wychodzących w TP jest
bezpłatny
Przez
ostatni rok mąż niemal całkowicie stracił słuch. W zeszłym
tygodniu
otrzymał
zaświadczenie o znacznej stopniu niepełnosprawności. Chcieliśmy
skorzystać z ulgi, ale podobno nie ma takiej możliwości, bo
telefon jest zapisany na mnie. Czy można to jakoś zmienić?
Najlepszym
rozwiązaniem w Państwa przypadku, będzie przepisanie telefonu na
męża. W tym celu musicie się Państwo razem udać do salonu
sprzedaży TP i tam dokonać formalności. Gdy telefon będzie
zapisany na męża, wystarczy dosłać do TP wspomniane orzeczenie.
Od kolejnego miesiąca będziecie mogli Państwo płacić 50 % opłaty
podstawowej. Ulgi dla niepełnosprawnych dotyczą większości planów
telefonicznych.
Przeniosłam
telefon do nowego domu i mimo, że upłynęły już 4 lata, nadal
korzystam z telefonu radiowego. Czy mogę liczyć na „zwykły”
telefon.
Zdarza
się, że na nowych osiedlach, z uwagi na brak infrastruktury
telekomunikacyjnej nie zawsze możemy od razu podłączyć telefony
stacjonarne. Wykorzystujemy wtedy telefony radiowe. Sprawdzę, jakie
są szanse na podłączenie telefonu w tym konkretnym przypadku.
Otrzyma Pani informację.
<!** reklama>
Skorzystałam
z nowego abonamentu na telefon. Na ostatnim rachunku nie uwzględniono
mi ulgi dla niepełnosprawnych J**ak
często trzeba dostarczać do TP zaświadczenia o niepełnosprawności.**
Jeżeli
poprzednie zaświadczenie uprawnia do ulgi, nie ma potrzeby
dostarczania corocznie nowych zaświadczeń. Inaczej jest w
przypadku okresowego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności,
wówczas rabaty udzielane są na czas w nich określony. Po upływie
tego okresu koniecznie trzeba dostarczyć nowe zaświadczenie. Można
je wysłać pod adres TP, ul. Bażantów 35 , Katowice. Proszę
zgłosić fakt braku ulgi na błękitną linię, pod numerem 19393.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?