Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak zbudować firmę przyszłości?

Grzegorz Kończewski
Jak zbudować strategię komunikacji firmy, korzystając z narzędzi digital marketingu i mediów społecznościowych - to jeden z tematów, nad którym zastanawiali się uczestnicy konferencji „Firma przyszłości”.
Jak zbudować strategię komunikacji firmy, korzystając z narzędzi digital marketingu i mediów społecznościowych - to jeden z tematów, nad którym zastanawiali się uczestnicy konferencji „Firma przyszłości”. Sławomir Kowalski
Jak zbudować strategię komunikacji firmy, korzystając z narzędzi digital marketingu i mediów społecznościowych - to jeden z tematów, nad którym zastanawiali się uczestnicy konferencji „Firma przyszłości”.

Czy jest jakiś uniwersalny sposób na sukces firmy? - Stawiać na dobrych specjalistów, dawać im przestrzeń do rozwoju, pozwalać eksperymentować i wspierać także w porażkach. To przepis na sukces firm internetowych, ale też przepis na sukces każdej firmy. Im więcej właściciele, zarządzający dadzą ludziom przestrzeni do działania, do próbowania, do innowacji, tym większa szansa, że te firmy osiągną sukces - uważa Magdalena Dziewguć, szefowa Google for Work na Polskę, Czechy i Słowację.

To właśnie jej prelekcja „Megatrendy i ich wpływ na świat biznesu” otworzyła wczoraj w Międzynarodowym Centrum Spotkań Młodzieży w Toruniu konferencję „Firma przyszłości” i została z ogromnym zainteresowaniem przyjęta przez liczne grono właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw.

Czytaj też: Zwolnienia nie ominą nauczycieli

Bo to z myślą o nich Izba Przemysłowo-Handlowa zorganizowała wczorajsze spotkanie, jego tematykę koncentrując na wyzwaniach, jakie w dobie internetu stoją przed niewielkimi biznesami, niezależnie od branży i skali działania. Zarówno doświadczeni szefowie i menedżerowie, jak i ci prowadzący własną działalność gospodarczą uczestniczyli w prelekcjach, dyskusjach i warsztatach.

- Jeśli chodzi o cyfryzację biznesu, trzeba cały czas być na bieżąco - nie ma wątpliwości uczestniczący w konferencji Szymon Zdrojewski, właściciel toruńskiej mikrofirmy SPE Global Solutions, zajmującej się m.in. automatyzacją produkcji. - Niestety, nie wszyscy właściciele firm produkcyjnych widzą sens transformacji cyfrowej. Pewnie, że można dalej ręcznie przenosić w hali produkt do kolejnych ogniw produkcji, ale czy nie lepiej zautomatyzować cały proces, a przy okazji towar m.in. ważyć, liczyć, kontrolować jego jakość? Te wszystkie parametry za pomocą aplikacji i internetu od razu mogą trafiać na biurka osób zarządzających, które na bieżąco będą w stanie oceniać wykonanie planu, stany magazynowe czy kwestie związane z jakością. Ten trend już jest obecny i nie da się go zatrzymać.

We wczorajszej konferencji „Firma przyszłości” uczestniczyli też przedstawiciele topowych spółek z naszego województwa, m.in. Neuki, TZMO, Marwitu, Polska Press Grupy, Henkell & Co.

- Wielu z nich wystąpiło jako prelegenci, dzieląc się swoimi doświadczeniami z właścicielami małych firm i podpowiadając im, jak w biznesie osiągnąć sukces - mówi Ilona Zduńska z IPH. - Zapotrzebowanie na tego typu spotkania jest ogromne, w konferencji wzięło udział ponad 250 osób. Myślimy więc o kolejnych edycjach, które będą koncentrować się na ważnych i aktualnych trendach w biznesie.

Zobacz też:

NowosciTorun

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska