Korek, objazd, wahadło, betoniarka - uwaga roboty drogowe. Gdzie w Polsce natkniemy się na utrudnienia?

Ryszard Warta
Ryszard Warta
Idziemy na południe. Legendarna "zakopianka". Roboty tu były, będą albo właśnie trwają. Teraz na utrudnienia trzeba uważać np. na DK47 na odcinku między Rdzawką (za Rabką  - jadąc w stronę Zakopanego) a Nowym Targiem. Na  tym odcinku prace potrwają według kontraktu  jeszcze równe dwa lata, do października 2022 roku.
Idziemy na południe. Legendarna "zakopianka". Roboty tu były, będą albo właśnie trwają. Teraz na utrudnienia trzeba uważać np. na DK47 na odcinku między Rdzawką (za Rabką - jadąc w stronę Zakopanego) a Nowym Targiem. Na tym odcinku prace potrwają według kontraktu jeszcze równe dwa lata, do października 2022 roku. Fot. Anna Kaczmarz
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Końcówka października zawsze była okresem wzmożonego ruchu drogowego. Choć czwarta fala koronawirusa staje się coraz bardziej groźna, jak co roku wielu z nas ruszy wkrótce w bliższe i dalsze podróże na groby swych bliskich. I bez względu na to, w jakim kierunku pojedziemy, napotkać możemy na mniejsze i większe utrudnienia związane z robotami drogowymi. Przegląd niektórych z nich prezentujemy w galerii.

Zobacz wideo: Mandaty nawet do 5 tysięcy złotych. Rząd zapowiedział zmiany w prawie drogowym

Polskie drogi to 425 tysięcy kilometrów dróg publicznych, z czego utwardzoną nawierzchnię ma ponad 300 tysięcy km. I jak się łatwo domyśleć, im wyższa klasa drogi, tym mniejsza ich łączna długość. Według stanu na zeszły rok poszczególne kategorie liczyły:

  • autostrady - 1715 km
  • "eski": drogi ekspresowe - 2571 km
  • DK: drogi krajowe - 15165 km
  • DW: drogi wojewódzkie - 30060 km
  • Inne - 375404 km

Polecamy

W jakim stanie są polskie drogi? Co zmieniło się przez pięć lat?

Choć w całej Polsce trwa wielka modernizacja sieci drogowej, generalny stan nawierzchni dróg wcale nie poprawia się w jakiś znaczący sposób. Wniosek jest zaskakujący, ale tak przynajmniej wynika z lipcowego raportu Najwyższej Izby Kontroli o stanie bezpieczeństwa na drogach w Polsce.

Według NIK, stan nawierzchni dróg będących w gestii GDDKiA był w roku 2015:

  • dobry - 61,8 proc.
  • niezadowalający - 24,7 proc,
  • zły - 13,5 proc.

po pięciu latach, w roku 2020 stan wyglądał następująco

  • dobry - 60,2 proc.
  • niezadowalający - 24 proc,
  • zły - 13,3 proc.
    (2,5 proc - brak klasyfikacji)

Jak widać, w ciągu pięciu lat stan nawierzchni dróg zmienił się w minimalnym stopniu.

Czytaj także

Gdzie są utrudnienia na drogach? Zobaczcie listę w GALERII

W galerii prezentujemy listę wybranych miejsce, gdzie napotkać można na utrudnienia. Z drugiej strony, można na to spojrzeć w sposób optymistyczny - to jednocześnie lista miejsc na drogowej mapie Polski, gdzie za jakiś czas będzie się jeździło znacznie bardziej wygodnie.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie