POLECAMY
QUIZY

Sprawdź się i rozwiąż QUIZ! Jak sobie poradzisz?

Rozwiń
Linia tramwajowa na JAR. Wykopy przed wielką inwestycją...

Linia tramwajowa na JAR. Wykopy przed wielką inwestycją [WIZUALIZACJE]

mn

Nowości Dziennik Toruński

Aktualizacja:

Nowości Dziennik Toruński

Firma EDF zapowiada, że utrudnienia z przejazdem  odcinkiem ulicy Długiej potrwają do połowy września

Firma EDF zapowiada, że utrudnienia z przejazdem odcinkiem ulicy Długiej potrwają do połowy września ©Sławomir Kowalski

Głębokie wykopy pojawiły się na sporym odcinku ulicy Długiej na Chełmińskim Przedmieściu w Toruniu. Wymieniany jest tu fragment sieci ciepłowniczej. Można stwierdzić, że to przygrywka do wielkich zmian związanych z budową linii tramwajowej na tzw. JAR.
Firma EDF zapowiada, że utrudnienia z przejazdem  odcinkiem ulicy Długiej potrwają do połowy września

Firma EDF zapowiada, że utrudnienia z przejazdem odcinkiem ulicy Długiej potrwają do połowy września ©Sławomir Kowalski

Dyskusje o tym, jak funkcjonować ma ulica Długa toczyła się - m.in. w trakcie konsultacji społecznych - przez ostatnie miesiące.

Gorące debaty



Jedna z gorących debat dotyczyła budowy przedłużenia Długiej między Szosą Chełmińską a ulicą św. Józefa. Inwestycja będzie miała związek z rozbudową szpitala na Bielanach. Ostatecznie zakres robót na wspomnianym odcinku Długiej została ustalona z mieszkańcami.
Przygotowujący je Miejskie Zarząd Dróg jest obecnie na etapie prac projektowych. Po ich zakończeniu wystąpi o ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Kolejne miesiące potrzebne będą na ogłoszenie i rozstrzygnięcie przetargu na wykonawcę prac. Ruszą więc one w przyszłym roku.


Na ten temat: Wybrany wariant linii tramwajowej na JAR



Na razie działają tu ciepłownicy. Kilka tygodni temu zaczęli kopać i układać nowe rury na Długiej, na zachód i na wschód od jej skrzyżowania z Szosą Chełmińską.

- Prace polegają na wymianie starego odcinka sieci ciepłowniczej wykonanego jeszcze w technologii kanałowej o długości ok. 700metrów, na nowoczesną sieć preizolowaną - wyjaśnia Julita Karpińska z firmy EDF. - Modernizacja ciepłociągu poprawi efektywność energetyczną i pewność dostaw ciepła eliminując zakłócenia, które wcześniej ze względu na stan i wiek sieci, zdarzały się na tym odcinku.

Prace spowodowały tymczasowe utrudnienia na Długiej. Zamknięty jest wyjazd z niej w Szosę Chełmińską. Ruch odbywa się więc zwężoną jezdnią. Zwężone zostały też chodniki.

Z powodu robót od wczoraj mieszkańcy okolicznych domów nie mają ciepłej wody. Muszą się liczyć z jej brakiem do 7 września.

Czytaj także: Projekt przebudowy ulicy Długiej



- Poinformowaliśmy klientów o przerwie w dostawie ciepłej wody - zapewnia Julta Karpińska. - Przepraszamy mieszkańców i odbiorców za te niedogodności i utrudnienia. Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie prace modernizacyjne były jak najmniej odczuwalne.

Roboty na Długiej EDF ma zakończyć do połowy września.

Będą tory



Przypomnijmy, że po ciepłownikach drogowcy wejdą także na odcinek Długiej między Szosą Chełmińską a Legionów. Zostanie nią przecież poprowadzona linia tramwajowa na tzw. osiedle Jar.

W innych konsultacjach społecznych ustalono, że torowisko na Długiej będzie wspólne z jezdnią. Pojawią się tu przystanki tramwajowe tzw. wiedeńskie, czyli wyniesione, jak np. na ulicy Szumana.

Droga do tej inwestycji jest jednak jeszcze daleko. Wcześniej miasto chce na nią bowiem zdobyć dofinansowanie unijne.

W tej sytuacji tramwaj pomknie ulicą Długą najszybciej w 2019 roku.
Poniżej prezentacja firmy Progreg - z wizualizacjami i mapkami, którą można było obejrzeć podczas konsultacji
Pobierz: http://m.7dni.pl/2016/04/n/8972e-346732.pdf

Czytaj treści premium w Nowościach Dziennika Toruńskiego Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (15)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zik (gość)

Zgłoś naruszenie treści

te przystanki tez beda takim niewypalem jak te przed niewypalonymi jordakami?
fakt jak nie wypaly to w parze...a propos ma byc eurotunel

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

torunianka (gość)

Zgłoś naruszenie treści

a kto będzie słuchał mieszkańców??? mieszkańcy Torunia nie maja NIC do gadania!!! jest kasa z UE na tramwaje to trzeba wciskać namolnie nowe linie gdzie tylko się da!!!


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Phoenix (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Kurde, jak tak jest, to niech wcisną linię na lewobrzeże. Tam nie tylko ludzie nie będą problemów robić, że im tramwaj budują, a jeszcze podziękują, że wreszcie ktoś coś postanowił zrobić "za mostem".

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Phoenix (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Przyłączam się do ccc i TJK53. Lewobrzeże to zapomniana część Torunia przez urzędników. Tymczasem, lewobrzeże się rozwija, więcej tam ludzi mieszka niż na JARze, a mimo to nikt z włodarzy nie myśli...rozwiń całość

Przyłączam się do ccc i TJK53. Lewobrzeże to zapomniana część Torunia przez urzędników. Tymczasem, lewobrzeże się rozwija, więcej tam ludzi mieszka niż na JARze, a mimo to nikt z włodarzy nie myśli o przeprowadzeniu tam tramwaju. Po Zawadzkiej się nie da, ale remontując Piłsudzkiego, przy obecnej technologii, dałoby się tędy puścić tory. Trzeba chęci. Tyle, że co tu o tramwaju na lewobrzeżu mówić, jak tam nawet autobusowej komunikacji nie ma za wiele, a jedyne co miasto robi, to wydłuża coraz bardziej 36 w prawobrzeżnej części.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

antywloclawek (gość)

Zgłoś naruszenie treści

torun nakradł kasy z ue i teraz buduje na potęge!


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Phoenix (gość)

Zgłoś naruszenie treści

To nie kradzież, a dobrze technicznie przygotowane projekty dzięki czemu łatwo pozyskać kasę z UE. Nikt nie broni dokładni tego samego robić innym miastom, a korzystać trzeba, póki jest okazja.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

TJK53 (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Jestem również zwolennikiem budowy linii tramwajowej w lewobrzeżnym Toruniu i nie rozumiem czemu traktujemy tamtą stronę jak ubogiego krewnego - tramwaj po tamtej stronie to czynnik miastotwórczy i...rozwiń całość

Jestem również zwolennikiem budowy linii tramwajowej w lewobrzeżnym Toruniu i nie rozumiem czemu traktujemy tamtą stronę jak ubogiego krewnego - tramwaj po tamtej stronie to czynnik miastotwórczy i integrujący obie części miasta ze sobą.
Nie rozumiem polityki aktualnej ekipy rządzącej miastem w tym zakresie - a teraz jest szansa na wsparcie takiej inwestycji ze środków unijnych, później takiej szansy już nie będziezwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ccc (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Zbędna linia tramwajowa, która skomplikuje ruch w kilku dzielnicach. Zmarnowane pieniądze, które powinny być wydane na tramwaj w Lewobrzeżu. Linia biegłaby mostem Gen. Zawadzkiej, a następnie na...rozwiń całość

Zbędna linia tramwajowa, która skomplikuje ruch w kilku dzielnicach. Zmarnowane pieniądze, które powinny być wydane na tramwaj w Lewobrzeżu. Linia biegłaby mostem Gen. Zawadzkiej, a następnie na Czerniewice i Podgórz. Ta szansa się nie powtórzy bo most już zbudowany. Tak nawywijał "dobry gospodarz" Shrek vel Zalewski.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

pol (gość)

Zgłoś naruszenie treści

"Ostatecznie zakres robót na wspomnianym odcinku Długiej została ustalona z mieszkańcami"
Z jakimi ? Bo większość została tylko poinformowana, że wiele głupot zostało w planie zatwierdzonych: zbyt...rozwiń całość

"Ostatecznie zakres robót na wspomnianym odcinku Długiej została ustalona z mieszkańcami"
Z jakimi ? Bo większość została tylko poinformowana, że wiele głupot zostało w planie zatwierdzonych: zbyt blisko usytuowane skrzyżowania, brak widoczności dla wyjeżdżających w ul. Św. Józefa, brak przejazdu całą ul. Hurynowicz, wmawianie że to będzie ulica o małym ruchu (ale klasa drogi wyższa od wszystkich sąsiadujących), itd. itp. Konsultacje to była KPINA!!!! zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

M. z M. (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Tak - trudno ludzi zaktywizować, jeszcze bardziej trudno zmobilizować ich do przyjścia przygotowanymi na konsultacje, wiele z tych osób idzie w ciemno, nie rozumie rysunków technicznych, planów,...rozwiń całość

Tak - trudno ludzi zaktywizować, jeszcze bardziej trudno zmobilizować ich do przyjścia przygotowanymi na konsultacje, wiele z tych osób idzie w ciemno, nie rozumie rysunków technicznych, planów, wizualizacje często są nieczytelne. No i poza tym konsultacje często ograniczają się do rozmów z różnego sortu maniakami, którzy mają większe przebicie niż pojedyncze głosy rozsądku, a do tego jak jeszcze wykonawca ma własne wizje to już w ogóle wychodzi z tego masakra. Po Polnej i Okrężnej do zmasakrowanych w tej okolicy ulic dojdzie Długa i Legionów. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ziutek (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Jak na spotkanie przyszła garstka ludzi, to niech teraz nie wylewają żalów. Czytelnik "M.z M." pewnie ma dużo do powiedzenia na ten temat, że ludzi trudno zaktywizować.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

M. z M. (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Kolejny odcinek z cyklu - zamierzenia dobre, ale projekt realizacja i wykonanie fatalne.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

TorTor (gość)

Zgłoś naruszenie treści

To temat o Toruniu, nie Bydgoszczy :)

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Jan2 (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Tramwaj powinien jechać w tunelu.
Mieszkańcy byliby zadowoleni.
A, i jeszcze na każdym przystanku cztery windy lub tyle samo ruchomych schodów by uniknąć tłoku.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ziutek (gość)

Zgłoś naruszenie treści

A co jest mianowicie fatalne?

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Warto zobaczyć

Wideo