Linia tramwajowa na JAR. Wykopy przed wielką inwestycją [WIZUALIZACJE]

MNZaktualizowano 
Firma EDF zapowiada, że utrudnienia z przejazdem  odcinkiem ulicy Długiej potrwają do połowy września<br>
Firma EDF zapowiada, że utrudnienia z przejazdem odcinkiem ulicy Długiej potrwają do połowy września Sławomir Kowalski
Głębokie wykopy pojawiły się na sporym odcinku ulicy Długiej na Chełmińskim Przedmieściu w Toruniu. Wymieniany jest tu fragment sieci ciepłowniczej. Można stwierdzić, że to przygrywka do wielkich zmian związanych z budową linii tramwajowej na tzw. JAR.

Dyskusje o tym, jak funkcjonować ma ulica Długa toczyła się - m.in. w trakcie konsultacji społecznych - przez ostatnie miesiące.

Gorące debaty

Jedna z gorących debat dotyczyła budowy przedłużenia Długiej między Szosą Chełmińską a ulicą św. Józefa. Inwestycja będzie miała związek z rozbudową szpitala na Bielanach. Ostatecznie zakres robót na wspomnianym odcinku Długiej została ustalona z mieszkańcami. Przygotowujący je Miejskie Zarząd Dróg jest obecnie na etapie prac projektowych. Po ich zakończeniu wystąpi o ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Kolejne miesiące potrzebne będą na ogłoszenie i rozstrzygnięcie przetargu na wykonawcę prac. Ruszą więc one w przyszłym roku.

**

Na ten temat: Wybrany wariant linii tramwajowej na JAR**

Na razie działają tu ciepłownicy. Kilka tygodni temu zaczęli kopać i układać nowe rury na Długiej, na zachód i na wschód od jej skrzyżowania z Szosą Chełmińską.

- Prace polegają na wymianie starego odcinka sieci ciepłowniczej wykonanego jeszcze w technologii kanałowej o długości ok. 700metrów, na nowoczesną sieć preizolowaną - wyjaśnia Julita Karpińska z firmy EDF. - Modernizacja ciepłociągu poprawi efektywność energetyczną i pewność dostaw ciepła eliminując zakłócenia, które wcześniej ze względu na stan i wiek sieci, zdarzały się na tym odcinku.

Prace spowodowały tymczasowe utrudnienia na Długiej. Zamknięty jest wyjazd z niej w Szosę Chełmińską. Ruch odbywa się więc zwężoną jezdnią. Zwężone zostały też chodniki.

Z powodu robót od wczoraj mieszkańcy okolicznych domów nie mają ciepłej wody. Muszą się liczyć z jej brakiem do 7 września.

Czytaj także: Projekt przebudowy ulicy Długiej

- Poinformowaliśmy klientów o przerwie w dostawie ciepłej wody - zapewnia Julta Karpińska. - Przepraszamy mieszkańców i odbiorców za te niedogodności i utrudnienia. Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie prace modernizacyjne były jak najmniej odczuwalne.

Roboty na Długiej EDF ma zakończyć do połowy września.

Będą tory

Przypomnijmy, że po ciepłownikach drogowcy wejdą także na odcinek Długiej między Szosą Chełmińską a Legionów. Zostanie nią przecież poprowadzona linia tramwajowa na tzw. osiedle Jar.

W innych konsultacjach społecznych ustalono, że torowisko na Długiej będzie wspólne z jezdnią. Pojawią się tu przystanki tramwajowe tzw. wiedeńskie, czyli wyniesione, jak np. na ulicy Szumana.

Droga do tej inwestycji jest jednak jeszcze daleko. Wcześniej miasto chce na nią bowiem zdobyć dofinansowanie unijne.

W tej sytuacji tramwaj pomknie ulicą Długą najszybciej w 2019 roku.
Poniżej prezentacja firmy Progreg - z wizualizacjami i mapkami, którą można było obejrzeć podczas konsultacji
Pobierz: http://m.7dni.pl/2016/04/n/8972e-346732.pdf

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Materiał oryginalny: Linia tramwajowa na JAR. Wykopy przed wielką inwestycją [WIZUALIZACJE] - Nowości Dziennik Toruński

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
P
Phoenix

Kurde, jak tak jest, to niech wcisną linię na lewobrzeże. Tam nie tylko ludzie nie będą problemów robić, że im tramwaj budują, a jeszcze podziękują, że wreszcie ktoś coś postanowił zrobić "za mostem".

zgłoś
z
zik

te przystanki tez beda takim niewypalem jak te przed niewypalonymi jordakami?
fakt jak nie wypaly to w parze...a propos ma byc eurotunel

zgłoś
t
torunianka

a kto będzie słuchał mieszkańców??? mieszkańcy Torunia nie maja NIC do gadania!!! jest kasa z UE na tramwaje to trzeba wciskać namolnie nowe linie gdzie tylko się da!!!

zgłoś
P
Phoenix

To nie kradzież, a dobrze technicznie przygotowane projekty dzięki czemu łatwo pozyskać kasę z UE. Nikt nie broni dokładni tego samego robić innym miastom, a korzystać trzeba, póki jest okazja.

zgłoś
P
Phoenix

Przyłączam się do ccc i TJK53. Lewobrzeże to zapomniana część Torunia przez urzędników. Tymczasem, lewobrzeże się rozwija, więcej tam ludzi mieszka niż na JARze, a mimo to nikt z włodarzy nie myśli o przeprowadzeniu tam tramwaju. Po Zawadzkiej się nie da, ale remontując Piłsudzkiego, przy obecnej technologii, dałoby się tędy puścić tory. Trzeba chęci. Tyle, że co tu o tramwaju na lewobrzeżu mówić, jak tam nawet autobusowej komunikacji nie ma za wiele, a jedyne co miasto robi, to wydłuża coraz bardziej 36 w prawobrzeżnej części.

zgłoś
M
M. z M.

Tak - trudno ludzi zaktywizować, jeszcze bardziej trudno zmobilizować ich do przyjścia przygotowanymi na konsultacje, wiele z tych osób idzie w ciemno, nie rozumie rysunków technicznych, planów, wizualizacje często są nieczytelne. No i poza tym konsultacje często ograniczają się do rozmów z różnego sortu maniakami, którzy mają większe przebicie niż pojedyncze głosy rozsądku, a do tego jak jeszcze wykonawca ma własne wizje to już w ogóle wychodzi z tego masakra. Po Polnej i Okrężnej do zmasakrowanych w tej okolicy ulic dojdzie Długa i Legionów.

zgłoś
a
antywloclawek

torun nakradł kasy z ue i teraz buduje na potęge!

zgłoś
T
TJK53

Jestem również zwolennikiem budowy linii tramwajowej w lewobrzeżnym Toruniu i nie rozumiem czemu traktujemy tamtą stronę jak ubogiego krewnego - tramwaj po tamtej stronie to czynnik miastotwórczy i integrujący obie części miasta ze sobą.
Nie rozumiem polityki aktualnej ekipy rządzącej miastem w tym zakresie - a teraz jest szansa na wsparcie takiej inwestycji ze środków unijnych, później takiej szansy już nie będzie

zgłoś
c
ccc

Zbędna linia tramwajowa, która skomplikuje ruch w kilku dzielnicach. Zmarnowane pieniądze, które powinny być wydane na tramwaj w Lewobrzeżu. Linia biegłaby mostem Gen. Zawadzkiej, a następnie na Czerniewice i Podgórz. Ta szansa się nie powtórzy bo most już zbudowany. Tak nawywijał "dobry gospodarz" Shrek vel Zalewski.

zgłoś
T
TorTor

To temat o Toruniu, nie Bydgoszczy :)

zgłoś
J
Jan2

Tramwaj powinien jechać w tunelu.
Mieszkańcy byliby zadowoleni.
A, i jeszcze na każdym przystanku cztery windy lub tyle samo ruchomych schodów by uniknąć tłoku.

zgłoś
z
ziutek

Jak na spotkanie przyszła garstka ludzi, to niech teraz nie wylewają żalów. Czytelnik "M.z M." pewnie ma dużo do powiedzenia na ten temat, że ludzi trudno zaktywizować.

zgłoś
p
pol

"Ostatecznie zakres robót na wspomnianym odcinku Długiej została ustalona z mieszkańcami"
Z jakimi ? Bo większość została tylko poinformowana, że wiele głupot zostało w planie zatwierdzonych: zbyt blisko usytuowane skrzyżowania, brak widoczności dla wyjeżdżających w ul. Św. Józefa, brak przejazdu całą ul. Hurynowicz, wmawianie że to będzie ulica o małym ruchu (ale klasa drogi wyższa od wszystkich sąsiadujących), itd. itp. Konsultacje to była KPINA!!!!

zgłoś
z
ziutek

A co jest mianowicie fatalne?

zgłoś
M
M. z M.

Kolejny odcinek z cyklu - zamierzenia dobre, ale projekt realizacja i wykonanie fatalne.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3