Paweł Adamowicz
Pożegnanie

Pożegnanie Pawła Adamowicza

Rozwiń
Paweł Adamowicz
Zwiń

Pożegnanie Pawła Adamowicza

Służba publiczna, ukochane miasto i drugi człowiek - te wartości były dla niego najważniejsze. Paweł Adamowicz był człowiekiem niezwykle aktywnym, zawsze życzliwym i zawsze blisko ludzi.

Na osiedlu JAR powstaje nowy układ komunikacyjny

Na osiedlu JAR powstaje nowy układ komunikacyjny

Artur Olewiński

Aktualizacja:

Nowości Dziennik Toruński

O niekończących się pracach w rejonie JAR-u świadczą choćby drogowe słupki na skrzyżowaniu Ugory-Polna

O niekończących się pracach w rejonie JAR-u świadczą choćby drogowe słupki na skrzyżowaniu Ugory-Polna ©Jacek Smarz

Miasto nie zwalnia tempa i intensywnie inwestuje w tereny dawnej jednostki wojskowej. W tym roku przybędzie tam 4,6 km dróg. Wkrótce także zostaną przebudowane kolejne odcinki ul. Polnej.
O niekończących się pracach w rejonie JAR-u świadczą choćby drogowe słupki na skrzyżowaniu Ugory-Polna

O niekończących się pracach w rejonie JAR-u świadczą choćby drogowe słupki na skrzyżowaniu Ugory-Polna ©Jacek Smarz

To obecnie jeden z najdynamiczniej rozwijających się obszarów Torunia. Tereny po Armii Radzieckiej są obecnie przygotowywane na potrzeby budownictwa mieszkaniowego, branży usługowej oraz dla zapewnienia dobrych warunków dla znajdujących się niedaleko firm budowlanych.
[break]

Część dróg jest już gotowa


- Środki zaplanowane w budżecie na ten rok oraz w Wieloletniej Perspektywie Finansowej na lata następne przeznaczone zostaną na kontynuację rozbudowy infrastruktury komunikacyjnej osiedla JAR - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. - Zakres zadania obejmuje budowę układu komunikacyjnego o długości 4,6 km.
W ramach prac prowadzonych w latach 2011-2012 powstały na razie odcinki jezdni z dwoma pasami ruchu na ul. Ugory oraz ul. Watzenrodego. Z kolei w ubiegłym roku zrealizowano liczący ponad 100 metrów odcinek drogi obejmujący budowę ul. Traktorowej od skrzyżowania ul. Polnej-Ugory do ul. Elektrycznej wraz ze skrzyżowaniem i budową ul. Orląt Lwowskich - od granic działki ARPO do ul. Technicznej. Co zaplanowano na ten rok?

Wielka przebudowa


Miasto ma w planach kolejną wielką przebudowę ul. Polnej na trzech odcinkach, o łącznej wartości ponad 11 mln złotych i długości prawie 2,5 km. Ulica zyska dzięki temu całkowicie miejski charakter i drogą „polną” pozostanie tylko z nazwy.
Według pierwotnych planów, jako pierwszy miał zostać przebudowany odcinek pomiędzy Szosą Okrężną a Szosą Chełmińską o długości 1,2 km, z jedną jezdnią i dwoma pasami ruchu. Jego wartość szacowano na 4,5 mln zł.
- Już w tym roku chcemy rozpocząć przebudowę i rozbudowę odcinka ul. Polnej. Będzie on zrealizowany w układzie dwujezdniowym, z chodnikiem i drogą rowerową - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko. - Na początek mowa jednak o fragmencie od skrzyżowania z ul. Ugory do ul. Fortecznej, o długości 0,7 km.
Planowana jest także przebudowa liczącego 300 metrów odcinka ul. Polnej od ul. Ugory do Legionów, także w układzie dwujezdniowym, wraz z przebudową skrzyżowania Polna-Legionów - z jedną jezdnią. Koszt - ok. 2,5 mln zł.
To jednak jeszcze nie wszystko, bo na ul. Polnej, na odcinku od Traktorowej do Grudziądzkiej, powstanie droga rowerowa, a w ciągu ul. Watzenrodego pojawi się chodnik.
Odcinek Polnej od Szosy Chełmińskiej do ul. Legionów, o długości 830 m, powstanie prawdopodobnie dopiero po 2018 roku i pochłonie 4,2 mln zł.

Kolejne plany


Wcześniej miasto chce uzbroić tereny w rejonie ulic: Grudziądzkiej, Polnej i Ugory. Na lata 2014-2015 planowana jest budowa odcinka ul. Fortecznej od ul. Traktorowej do ul. Polnej. Powstać ma także odcinek Fortecznej od Polnej do ul. Strabanda oraz fragment ul. Strabanda od Grudziądzkiej do ul. Fortecznej.
W ubiegłym roku magistrat złożył dla tej inwestycji wniosek o dofinansowanie 85 proc. kosztów inwestycji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego. Terminy i zakres prac będą zależały teraz od przyznania unijnych pieniędzy.

Czytaj treści premium w Nowościach Dziennika Toruńskiego Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (6)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Jastasek (gość)

Zgłoś naruszenie treści

MZD jest od budowy dróg a nie od logiki.Od logiki to UMK.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

hehehe (gość)

Zgłoś naruszenie treści

A konkretnie to gdzie jest to zarezerwowane miejsce pod tramwaj skoro nie wiadomo którędy trasa tramwajowa poleci?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Domel (gość)

Zgłoś naruszenie treści

jak mowa o ul. Polnej, to nie sposób nie wspomnieć o braku wiaduktu w linii ul. Równinnej. Marnuje się pieniądze na kompletnie nikomu niepotrzebne rozbudowy Konstytucji 3 Maja, które można by na...rozwiń całość

jak mowa o ul. Polnej, to nie sposób nie wspomnieć o braku wiaduktu w linii ul. Równinnej. Marnuje się pieniądze na kompletnie nikomu niepotrzebne rozbudowy Konstytucji 3 Maja, które można by na ten wiadukt przeznaczyć. A tak? Zrobią z Polnej autostradę, której koniec utknie w korku z powodu ustawicznie zamykanego przejazdu kolejowego... gdzie sens gdzie logika?zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

awg (gość)

Zgłoś naruszenie treści

@hehehe - tam jest zarezerwowane miejsce pod tramwaj, więc nie będzie najmniejszego problemu.

@mT - tylko że to nie byłaby już wtedy trasa "średnicowa", a bardziej coś w rodzaju obwodnicy...

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

hehehe (gość)

Zgłoś naruszenie treści

A nie można było pomyśleć, żeby już teraz przygotowywać infrastrukturę pod budowę linii tramwajowej? Potem będzie za późno, bo nie będzie miejsca i inne takie tam paradne tłumaczenia.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

mT (gość)

Zgłoś naruszenie treści

na zdjęciu widac wyraźnie gdzie byłaby najlepsza lokalizacja trasy średnicowej północnej
miejsce idealne

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Warto zobaczyć

Wideo