[break]
Niepokojące informacje zaprezentował na ostatniej sesji wiceprzewodniczący Rady Miasta Maciej Cichowicz (Czas Mieszkańców).
- Dotarły do nas głosy, że najgłośniejsza i najważniejsza inwestycja, czyli rozbudowa Trasy Wschodniej i jej dojazd do Rubinkowa poprzez ulicę Rydygiera, nie będzie zawierał możliwości zjazdu z ulicy Rydygiera w stronę mostu - mówił Cichowicz. - Jest to dla nas zaskakująca informacja. Wystąpiliśmy o komplet map, żebyśmy mogli się z tym zapoznać. Również komisja rozwoju ma w swoim planie, by zająć się tą sprawą na jednym z najbliższych posiedzeń.
Pomysł nieaktualny?
Nie czekając na rozwój wydarzeń sprawą postanowiły zająć się „Nowości”.
Przypomnijmy, że kolejny odcinek Trasy Wschodniej biec ma od wylotu z tunelu pod placem Daszyńskiego, ulicą Wschodnią, następnie tunelem pod ulicą Skłodowskiej-Curie oraz linią kolejową i dalej w nasypie średnicówki, gdzie powstanie połączenie z tą trasą poprzez węzeł. Dalej droga ma krzyżować się z Polną, przebiegać śladem Kociewskiej i wzdłuż linii kolejowej do Grudziądzkiej, przy CCK.
W toku konsultacji społecznych mieszkańcy zgłosili poważny problem. Ich zdaniem niedopuszczalnym był brak bezpośredniego połączenia ulic Rydygiera z Trasą Wschodnią. Tym samym, aby dostać się z północno-zachodniej części Rubinkowa na nowy most, konieczne było dostanie się na średnicówkę i węzłem wjechać na Trasę Wschodnią, a następnie na przeprawę. Projektanci z Gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego przychylili się do tych próśb i zapewnili taki łącznik. Czy teraz wycofali się z tego pomysłu, co sugeruje Cichowicz?
Wszystkie relacje
Miejski Zarząd Dróg zapewnia, że skrzyżowanie jest nadal w planach.
- Będzie tam możliwość zjazdu z Trasy Wschodniej w ulicę Rydygiera - wyjaśnia Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy MZD w Toruniu. - Z Rydygiera natomiast możliwy będzie wybór wszystkich relacji, czyli jazdy w lewo, bezpośrednio w Trasę Wschodnią w kierunku nowego mostu lub w kierunku drogi serwisowej prowadzącej do ulicy Żwirowej, którą będzie można dojechać także do centrum handlowego. Będzie można też jechać w prawo, w kierunku ulicy Grudziądzkiej - także do węzła z trasą Średnicową i dalej do skrzyżowania z Polną. Zapewniono także możliwość skrętu z kierunku północnego w lewo - w Rydygiera z Trasy Wschodniej.
Na załączonej mapce można się przyjrzeć uproszczonemu schematowi skrzyżowania. W ostatecznej wersji projektu ulica Rydygiera dochodzi do Skłodowskiej-Curie przez teren pętli tramwajowej. Planowany jest tutaj łącznik składający się z dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu każda.
Ulica Rydygiera dociera też bezpośrednio do Trasy Wschodniej. Układ komunikacyjny, który ma tu powstać przypomina nieco deltę rzeki. W tym przypadku powstać mają dwie jezdnie po trzy pasy ruchu rozgałęziające się u styku Rydygiera z Trasą Wschodnią.
Jednak bez kładki
W porównaniu do naszych ostatnich publikacji zmianie uległa kwestia przejścia dla pieszych w pobliżu opisywanego skrzyżowania. Przewidziana kładka nie wszystkich satysfakcjonowała.
- W trakcie konsultacji i pracy nad projektem pojawiały się głosy, że takie rozwiązanie będzie stanowiło ograniczenie dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Kobus-Pęńsko. - Po analizie w miejsce kładki projektanci wprowadzili przejście tradycyjne, w poziomie „0”.
Co dalej?
Obecnie ta wielka inwestycja czeka na decyzję środowiskową. Co dalej?
- Czeka nas jeszcze uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego, bo trasa przechodzi przez Strugę Toruńską - informuje Miejski Zarząd Dróg. - Kolejnym krokiem będzie ubieganie się o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?