[break]
- Tydzień temu wybrałam się na zakupy do jednego ze sklepów z płytami i książkami. Kupiłam kilka kryminałów znanej pisarki. Po powrocie do domu okazało się, że w domu jest już taki sam zestaw, bo kupił go mój mąż. On też był przekonany, że to będzie idealny prezent dla jego siostrzenicy - opowiada nasza Czytelniczka.
Zwrotów nie ma
Kobieta stwierdziła, że takie pomyłki się zdarzają, ale nie ma się czym martwić, bo dziś w prawie każdym sklepie można zwrócić zakupiony towar.
Niestety okazuje się, że nie w każdym, o czym przekonała się na własnej skórze.
- Następnego dnia poszłam z zestawem książek do sklepu i powiedziałam, że mąż kupił takie same przede mną. W związku z czym chciałabym go zwrócić. Usłyszałam od sprzedawczyni, że nie ma takiej możliwości, ale mogę wymienić towar i wybrać coś w cenie zakupionych kryminałów. Chciałam otrzymać zwrot gotówki, a nie wybierać coś na siłę. Sprzedawcy zachęcają nas do zakupów i mówią, że produkt można zwrócić nawet po kilkunastu dniach. Może tak jest, ale tylko w teorii. W praktyce jest zupełnie inaczej - mówi nasza Czytelniczka.
Kobieta twierdzi, że teraz nie pozostaje jej nic innego, jak tylko przekonać pozostałych członków rodziny do tego gatunku literackiego i obdarować kogoś prezentem. Ale nie ukrywa rozgoryczenia.
- To była naprawdę wyjątkowa sytuacja, dlatego jestem zaskoczona, że sprzedawczyni potraktowała mnie w taki sposób - dodaje kobieta.
Lepiej zapytać wcześniej
Bożena Sawicka, kierownik Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu, której przedstawiliśmy problem naszej Czytelniczki, potwierdza, że taka sytuacja mogła się zdarzyć.
- Jeśli chodzi o zwrot towarów w sklepie stacjonarnym, to tak naprawdę wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. Czytelniczka wiedziała, jaki produkt kupuje, dlatego sprzedawca nie ma obowiązku wymiany ani zwrotu gotówki. Oczywiście, że w sklepach jest możliwość zwrotu towarów, ale nie we wszystkich, dlatego, aby uniknąć takich nieporozumień, warto wcześniej zapytać sprzedawcę przy kasie, czy ewentualnie można zwrócić zakupiony produkt - wyjaśnia Bożena Sawicka.
Kierownik Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów dodaje, że zupełnie inaczej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o zakupy w internecie.
Okazuje się, że towar kupiony online podlega zwrotowi w ciągu 14 dni, jeśli nie spełnia naszych oczekiwań, ale wynika to z faktu, że klient nie mógł zobaczyć ani dotknąć danego produktu wcześniej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?