Nowy plan stacji nie wprowadza w błąd

Szymon SpandowskiZaktualizowano 
Wyświetlacze na toruńskim Dworcu Głównym działają, a plan stacji wywieszony przy wejściu od strony ulicy Kujawskiej został wymieniony<br>
Wyświetlacze na toruńskim Dworcu Głównym działają, a plan stacji wywieszony przy wejściu od strony ulicy Kujawskiej został wymieniony Szymon Spandowski
Odbiory na wyremontowanej największej toruńskiej stacji kolejowej już się zakończyły. Mimo to kilka rzeczy trzeba tam jeszcze koniecznie poprawić.

[break]
We wtorek minęły dwa miesiące od oficjalnego otwarcia wyremontowanego Dworca Głównego w Toruniu.

Wstęgi zostały przecięte, ale w listopadzie i grudniu na stacji trwały jednak jeszcze ostatnie prace wykończeniowe, wykonawca wprowadzał również poprawki. Efekty widać przy wejściu od strony ulicy Kujawskiej.

Został na przykład wymieniony plan stacji pokazujący widok od ulicy Podgórskiej. Na ten błąd zwracali uwagę nasi Czytelnicy.

Działają również wyświetlacze z informacjami o przyjeżdżających i odjeżdżających pociągach, chociaż widać na nich jeszcze komunikaty o tym, że system jest nadal testowany, w związku z czym trzeba słuchać komunikatów głosowych. Nie ma natomiast żadnej informacji o tym, dlaczego nie działają ruchome schody prowadzące od przejścia podziemnego przy ulicy Kujawskiej.

- Wszystkie roboty już zostały odebrane - mówi Marcin Maksim, dyrektor Wydziału Inwestycji i Remontów Urzędu Miasta. - Cały czas jednak monitorujemy sytuację i wiemy, że awarie się zdarzają. Lada moment wszystko powinno działać bez zastrzeżeń.

Sytuację na dworcu monitorują również nasi Czytelnicy i dzielą się spostrzeżeniami. Pan Michał przysłał niedawno list w sprawie nowej toalety, która została otwarta w budynku głównym.

„Część damska to pokój dla matki z dzieckiem, część męska to pokój dla osoby niepełnosprawnej - pisze. - W holu postawiono biurko dla pani z obsługi, obskurną szafkę, czajnik oraz mopy, wiadra i środki czystości. Opłata za skorzystanie z tej pseudotoalety to dwa złote”.

Czytelnik zwraca również uwagę na to, że są tam tylko dwie kabiny. Kiedy zainteresowanych jest więcej, pojawia się problem. Sam był zresztą świadkiem takiej sceny.

„Dwie osoby weszły, a kolejne stały i dreptały w oczekiwaniu na swoją kolej - dodaje nasz Czytelnik. - Nijak ma się także podział na toaletę damską i męską, ponieważ pani z obsługi wpuszcza tam, gdzie szybciej się zwolni miejsce. Kompletna kompromitacja. Piękny dworzec, a tu taki bubel urządzono. Toaleta na dodatek jest czynna od godziny 6 do godziny 22”.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Materiał oryginalny: Nowy plan stacji nie wprowadza w błąd - Nowości Dziennik Toruński

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
d
db

Toaleta w poczekalni, to jest szczególnie ciekawa sprawa. Przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że ogólnodostępna toaleta w tym miejscu nie była w ogóle planowana. Od zawsze toalety na dworcu głównym znajdowały się w osobnym budynku, i tak jest w tej chwili. Budynek ten został również wyremontowany z zewnątrz w ramach rewitalizacji, natomiast wnętrze zostało zmodernizowane już kilka lat temu, w dodatku na koszt najemcy. Toalety, które znajdują się w poczekalni były, zgodnie z projektem, przeznaczone tylko dla niepełnosprawnych, i dla matek z dzieckiem, a nie dla wszystkich. Z niezrozumiałych dla mnie powodów zarządca dworca, postanowił udostępnić te toalety dla ogółu pasażerów (zastanawiam się co na to najemny toalet w osobnym budynku), przeznaczając część poczekalni, przez co zamiast wydzielonej części dla matek z dziećmi (jak to było planowane), otrzymaliśmy przeskalowany przedsionek do toalety, z biurkiem, szafą oraz mopami...
Braki w oznakowaniu w budynku głównym dworca, sprawiają że większość z oczekujących pasażerów, prawdopodobnie nie wie że na terenie dworca znajduje się inna, większa toaleta...
Kłaniają się tutaj błędy, nie tyle w projekcie rewitalizacji, co w założeniach do niej...
Jeżeli miasto chciało toalet w budynku głównym, to dlaczego nie zawarło tego w założeniach do rewitalizacji?

zgłoś
F
FRanek

do -db. Niestety, to wszystko prawda - te śmieci, brudne posadzki, niesprawnie działająca i niedostateczna informacja, nie mówiąc o "tajemniczym" piętrze. Nijak nie mogę dojść, jak to się dzieje, że gospodarze dworca są tak z siebie zadowoleni.

zgłoś
d
db

Oprócz tego na peronie czwartym cały czas brakuje kompletu wyświetlaczy peronowych. Na pozostałych peronach znajdują się po trzy dwustronne wyświetlacze na każdą krawędź, natomiast na peronie czwartym, przy torze 7 wyświetlacz jest tylko jeden, a przy torze 9 znajdują się tylko dwa wyświetlacze.
Oprócz tego mam nadzieję że dworzec będzie regularnie sprzątany, w jednej z wind widziałem te same śmieci w odstępie kilku dni...

zgłoś
F
FRanek

Odbiory zakończone a obcy pasażerowie biegają po tunelu szukając peronów, zwłaszcza 1. Widocznie informacja nie jest dostateczna. To jedno. Drugie: dlaczego zegary na peronach wskazują nie tę godzinę, która jest naprawdę? Dlaczego będąc w holu nie wiadomo gdzie wyjście z dworca i na perony? Samo istnienie schodów jeszcze niczego nie tłumaczy.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3