Pętle i tory trzeba przesunąć

Marek Nienartowicz
Marek Nienartowicz
Udostępnij:
Trwa przebudowa ulicy Skłodowskiej-Curie. Wkrótce na odcinku objętym pracami przestaną kursować tramwaje. Ich pętla zostanie przesunięta.

Trwa przebudowa ulicy Skłodowskiej-Curie. Wkrótce na odcinku objętym pracami przestaną kursować tramwaje. Ich pętla zostanie przesunięta.

<!** Image 2 align=none alt="Image 170572" sub="Przez najbliższe miesiące kierowcy jadący ulicą Skłodowskiej-Curie muszą liczyć się z opóźnieniami / Fot. Grzegorz Olkowski">Przebudowa ulicy Skłodowskiej-Curie na odcinku między ulicami Równinną a Chrzanowskiego to wręcz strategiczna inwestycja dla Torunia. Ta droga ma przejąć ruch z równoległej, oddalonej o kilka kilometrów Szosy Lubickiej, na której w ciągu najbliższych miesięcy pojawiać się będą coraz większe utrudnienia związane z budową mostu.

Kilkuletnie opóźnienie

<!** reklama>Śmiało można stwierdzić, że w sprawie przebudowy Skłodowskiej-Curie mamy kilkuletnie opóźnienie. Prace powinny zakończyć się wraz z rozpoczęciem budowy mostu. Tymczasem toczą się równolegle. Skłodowskiej-Curie to jeden z głównych szlaków komunikacyjnych między wschodnim Toruniem a pozostałą częścią miasta. W godzinach szczytu jeżdżą tędy setki samochodów. Przez najbliższe miesiące kierowcy muszą się tu liczyć z utrudnieniami związanymi z przebudową.

- Na ulicy Skłodowskiej-Curie rano i po południu od poniedziałku do piątku zawsze są korki - mówi Andrzej Kleszcz, mieszkaniec Torunia. - Trudno nie obawiać się koszmaru, skoro w czasie budowy mostu i utrudnień na Szosie Lubickiej na tę ulicę trafi jeszcze więcej samochodów, a i tu będzie trwała przebudowa. Alternatywy dla tych dwóch ulic nie ma. Chyba że ulice wewnątrz Rubinkowa albo północna obwodnica miasta. Wniosek jest ewidentny - przebudowa Skłodowskiej-Curie już dawno powinna być skończona. Teraz czasu nie da się nadrobić tym, że roboty trwają również w soboty i niedziele.

Jej wykonawcą jest wyłoniona w przetargu firma Skanska. 7 marca Miejski Zarząd Dróg podpisał z nią umowę. Od tego dnia wykonawca ma na przebudowę 18 miesięcy. Czyli musi ją skończyć do września 2012 roku.

Skanska musi przebudować istniejącą, północną jezdnię Skłodowskiej-Curie. Także zbudować nową, południową. Zaplanowana została również przebudowa skrzyżowań Skłodowskiej-Curie z ulicami Równinną, Bukową, Klonową, Wierzbową i Palmową.

- Dotąd wykonawca zakończył wyburzanie domów, które stały na linii przyszłej południowej jezdni - wyjaśnia Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzeczniczka prasowa MZD. - W 90 procentach została zrobiona wycinka drzew. Do usunięcia zostały jeszcze te rosnące w pobliżu pętli tramwajowej.

Drogowcy zaczęli też wybierać ziemię z pasa, w którym powstanie nowa jezdnia. Ziemię wywrotki wywożą w pobliże wspomnianej pętli tramwajowej. Układany jest także wodociąg pod przyszłą jezdnią.

Pętla się przesunie

Z utrudnieniami w czasie przebudowy muszą się liczyć nie tylko kierowcy, ale także pasażerowie tramwajów nr 2 i 3, kursujących odcinkiem Skłodowskiej-Curie objętych pracami. Projekt przebudowy przewiduje przesunięcie torów i pętli. Ta obecnie znajduje się dokładnie w osi nowej jezdni. Przesunięcie oczywiście oznacza czasowe wstrzymanie kursów tramwajów ulicą Skłodowskiej-Curie. Będą dojeżdżać tylko do pętli przy ulicy Wschodniej. Kiedy to nastąpi?

- Jeszcze nie wiadomo. W tej sprawie trwają uzgodnienia między wykonawcą a MZK - dodaje Agnieszka Kobus-Pęńsko.

Wiadomo natomiast, że po zakończeniu budowy południowej jezdni, na nią zostanie przerzucony ruch z północnej. Wtedy drogowcy zajmą się jej gruntowną renowacją.

W ub.r. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych na zlecenie MZD remontowało 1,1-kilometrowy odcinek ulicy Skłodowskiej-Curie między ulicami Wschodnią a Równinną. Przed laty była to droga dojazdowa do Elany. Samochody jeździły wówczas po betonowych płytach. Następnie - po tym jak trakt przejęło miasto - drogowcy wylali na nie asfalt. W ramach ubiegłorocznego remontu została zerwana stara nawierzchnia. Oczywiście ułożono nową. Wyremontowane zostały również chodniki. PRD wykonało też ścieżkę rowerową, a także wjazdy do zakładów i działek, które znajdują się przy ulicy Skłodowskiej-Curie. Na tym odcinku ta droga jest jednojezdnowa. Dwujezdniowa ulica będzie na przebudowywanym włąśnie fragmencie między ulicami Równinną a Chrzanowskiego.

Taki koszt

34,6 milionów złotych - tyle miasto zapłaci firmie Skanska

Wrzesień 2012 - taki termin zakończenia przebudowy wynika z umowy między Skanską a MZD

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkańcy bielaw
jak można tak oszukać mieszkańców bielaw obiecano nam tą linię od zawsze a teraz udaje się że niema sprawy a my czujemy się oszukani
d
doradca
wystarczy tam utwardzić nawierzchnię i wytyczyć objazd!!!! zmniejszą się korki na Skłodowskiej bo ci co jadą na Polną będą śmigać skrótem. Dlaczego nikt o tym nie pomyśli tylko korek zaczyna się od świateł na Olsztyńskiej? cwaniaczki stają na lewym pasie a potem się wciskają na prawy
y
yogi
Prawda, skoro z nowego mostu będzie wyjazd na Wschdnią dlaczego do Równinnej nie ma planów na drugą jezdnię ???
D
DJRM
A dlaczego zamiast autobusowych zatramwajów nie puścić złączonych tyłem tramwajów, kursujących po 1 torze? Mogłyby spokojnie kursować na trasie pętla Wschodnia - koniec toru Wierzbowa. Tyle, że jeden z nich robiłby tylko za lokomotywę (brak drzwi po obu stronach), ale to chyba lepsze rozwiązanie, niż stojące w korku autobusy-zatramwaje.
D
Domel
w dalszym ciągu nikt nie zauwaza problemu ze miedzy Rowninna a Wschodnia Sklodowskiej ma nadal po 1 pasie ruchu...
i
iks
Skandal z tymi remontami w tym samym terminie. Znów siła wyższa czy jednak czyjaś nieudolnośc?
F
Franz
temat stary i juz kazdy wie, ze ZAPEWNE bedziemy mieli w Toruniu do dyspozycji piekne linie tramwajowe o nr 2 i 4, ktore sie beda pokrywac, a przesiadka z ich okrojonych tras do innych autobusow bedzie wymagala dodatkowego biletu... no nie ma co, promujemy komunikacje miejska/zbiorowa ;]
Dodaj ogłoszenie