Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poprowadzenie ulicy Wschodniej tunelem znacznie zwiększyłoby koszty inwestycji - mówi dyrektor MZD

red
infografika: Agata Rutkowska
Rozmowa ze STEFANEM KALINOWSKIM, dyrektorem Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu, o budowie przedłużenia Trasy Wschodniej.

Dlaczego jedną z najważniejszych dróg w Toruniu próbuje się wcisnąć w drogę o osiedlowym charakterze?

Ulica Wschodnia nie ma charakteru drogi osiedlowej. Projektowana trasa jest kolejnym etapem budowy Trasy Wschodniej i jest częścią drogowego układu szkieletowego Torunia. Jej przebieg został przewidziany w śladzie ulicy Wschodniej, znajdującej się pomiędzy osiedlami a terenami przemysłowymi. Biuro projektowe przygotowało pięć wariantów przebiegu trasy. Wszystkie poddaliśmy konsultacjom społecznym i ocenie niezależnych ekspertów. Oceniano je w kilku kategoriach. Z ocen tych wynika, że wariant pierwszy jest optymalny. Został on także wskazany w czasie konsultacji społecznych przez mieszkańców i przedsiębiorców. Ulica Wschodnia będzie funkcjonowała jako trasa klasy G, przenoszącej ruch na kierunku północ-południe (z mostu w kierunku wylotu na Gdańsk). Zostanie ona połączona z istniejącym i projektowanym układem lokalnym w celu zapewnienia kompleksowej obsługi terenów przyległych.

Podczas konsultacji społecznych pojawił się problem braku połączenia Trasy Wschodniej z ulicami Rydygiera i Rubinkowem...

Dlatego też projektanci zaproponowali skrzyżowanie, które zapewni połączenie tej ulicy z trasą we wszystkich relacjach, nie zmniejszając przy tym przepustowości Trasy Wschodniej.

Czy możliwe jest wcześniejsze zagłębienie trasy i poprowadzenie jej tunelem już na ulicy Wschodniej?

Zastosowanie takiego rozwiązania było analizowane. Wiąże się to ze znacznym zwiększeniem zajętości terenu pod drogę, co skutkowałoby wieloma wyburzeniami przedsiębiorstw po stronie zachodniej trasy oraz szerszym zakresem przebudowy sieci podziemnych. Przeprowadzona przez niezależnych ekspertów analiza wielokryterialna wskazuje na zwiększenie kosztów, które byłyby niewspółmierne do osiągniętych korzyści społecznych.

Za błąd przepraszamy

W czwartkowym wydaniu „Nowości” wskutek błędu redakcyjnego ukazała się robocza wersja wywiadu z dyrektorem Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu Stefanem Kalinowskim o budowie przedłużenia Trasy Wschodniej. Dziś prezentujemy właściwą wersję. Za błąd, zwłaszcza dyrektora Kalinowskiego, przepraszamy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska