Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prace przy rewitalizacji linii kolejowej Toruń - Chełmża przekroczyły półmetek. Będzie dużo zmian

Waldemar Piórkowski
Waldemar Piórkowski
Prace przy rewitalizacji linii kolejowej między Toruniem a Chełmżą przekroczyły półmetek. Po ich zakończeniu na tej trasie pojawi się nowy przystanek - Toruń Jar. Zmodernizowane zostaną również inne stacje.

Zobacz wideo: 500 plus. Od lutego 2022 nowy nabór - wnioski tylko online

od 16 lat

Przystanek Ostaszewo bliżej centrum

Linia przebudowywana jest na długości około 20 kilometrów. Przystanek Toruń Jar powstanie w pobliżu rozbudowującego się osiedla mieszkaniowego, zakładów pracy i drogi krajowej nr 91. W innym niż dotychczas miejscu znajdzie się natomiast stacja Ostaszewo Toruńskie. Zlokalizowana zostanie bliżej centrum tej miejscowości. Poza tym przebudowane będą także perony przystanków w Łysomicach i Grzywnie.

Pojawia się tam:

  • nowe wiaty,
  • ławki
  • jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie.

To wszystko zapewni większy komfort podróżnym, a orientację ułatwią im tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy pociągów. Dzięki pochylniom osoby o ograniczonej możliwości poruszania się, zyskają wygodny dostęp do pociągów.

Nowe tory i rozjazdy

Przypomnijmy też, że na prawie na całym, blisko 20-kilometrowym odcinku przebudowywanej linii ułożono już nowy tor. W pracach wykorzystane są maszyny, m.in. wysokowydajna oczyszczarka tłucznia i podbijarki. Sprawny montaż rozjazdów zapewnia technika montażu rozjazdów w blokach. Wykorzystano także maszyny do demontażu starego toru, położenia nowych podkładów i szyn. Maszynowo przeprowadzono wymianę tłucznia, co skraca czas robót. 

Zabudowano już 10 z 11 nowych rozjazdów. To ważne elementy infrastruktury kolejowej, które pozwalają pociągom na sprawną i bezpieczną zmianę toru jazdy. Budowane jest odwodnienie linii, infrastruktura teletechniczna. W kolejnej fazie prac wykonawca skoncentruje się na budowie obiektów inżynieryjnych, nowych peronów i przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych.
Po zakończeniu tej inwestycji poprawi się również bezpieczeństwo na styku dróg i torów. Zwiększy je wymiana urządzeń oraz nawierzchni na 14 przejazdach oraz przejściach dla pieszych.

Nowa mijanka w Łysomicach oraz dodatkowy tor przed stacją Toruń Wschodni ułatwią sprawne mijanie się pociągów i zwiększą przepustowość linii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów.

Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:

Szybciej niż przed modernizacją

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h (obecnie do 90 km/h), a towarowe - do 80 km/h (obecnie 40 km/h). Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2022 roku.
Przypomnijmy, że koszt projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża” wynosi ponad 144 mln złotych i jest w 85 procentach współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska