Prace przy rewitalizacji linii kolejowej Toruń - Chełmża przekroczyły półmetek. Będzie dużo zmian

Waldemar Piórkowski
Waldemar Piórkowski
Udostępnij:
Prace przy rewitalizacji linii kolejowej między Toruniem a Chełmżą przekroczyły półmetek. Po ich zakończeniu na tej trasie pojawi się nowy przystanek - Toruń Jar. Zmodernizowane zostaną również inne stacje.

Zobacz wideo: 500 plus. Od lutego 2022 nowy nabór - wnioski tylko online

Przystanek Ostaszewo bliżej centrum

Linia przebudowywana jest na długości około 20 kilometrów. Przystanek Toruń Jar powstanie w pobliżu rozbudowującego się osiedla mieszkaniowego, zakładów pracy i drogi krajowej nr 91. W innym niż dotychczas miejscu znajdzie się natomiast stacja Ostaszewo Toruńskie. Zlokalizowana zostanie bliżej centrum tej miejscowości. Poza tym przebudowane będą także perony przystanków w Łysomicach i Grzywnie.

Pojawia się tam:

  • nowe wiaty,
  • ławki
  • jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie.

To wszystko zapewni większy komfort podróżnym, a orientację ułatwią im tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy pociągów. Dzięki pochylniom osoby o ograniczonej możliwości poruszania się, zyskają wygodny dostęp do pociągów.

Nowe tory i rozjazdy

Przypomnijmy też, że na prawie na całym, blisko 20-kilometrowym odcinku przebudowywanej linii ułożono już nowy tor. W pracach wykorzystane są maszyny, m.in. wysokowydajna oczyszczarka tłucznia i podbijarki. Sprawny montaż rozjazdów zapewnia technika montażu rozjazdów w blokach. Wykorzystano także maszyny do demontażu starego toru, położenia nowych podkładów i szyn. Maszynowo przeprowadzono wymianę tłucznia, co skraca czas robót. 

Zabudowano już 10 z 11 nowych rozjazdów. To ważne elementy infrastruktury kolejowej, które pozwalają pociągom na sprawną i bezpieczną zmianę toru jazdy. Budowane jest odwodnienie linii, infrastruktura teletechniczna. W kolejnej fazie prac wykonawca skoncentruje się na budowie obiektów inżynieryjnych, nowych peronów i przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych.
Po zakończeniu tej inwestycji poprawi się również bezpieczeństwo na styku dróg i torów. Zwiększy je wymiana urządzeń oraz nawierzchni na 14 przejazdach oraz przejściach dla pieszych.

Nowa mijanka w Łysomicach oraz dodatkowy tor przed stacją Toruń Wschodni ułatwią sprawne mijanie się pociągów i zwiększą przepustowość linii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów.

Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:

Szybciej niż przed modernizacją

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h (obecnie do 90 km/h), a towarowe - do 80 km/h (obecnie 40 km/h). Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2022 roku.
Przypomnijmy, że koszt projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża” wynosi ponad 144 mln złotych i jest w 85 procentach współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nowości Gazeta Toruńska
Dodaj ogłoszenie