Zobacz wideo: 500 plus. Od lutego 2022 nowy nabór - wnioski tylko online
Przystanek Ostaszewo bliżej centrum
Linia przebudowywana jest na długości około 20 kilometrów. Przystanek Toruń Jar powstanie w pobliżu rozbudowującego się osiedla mieszkaniowego, zakładów pracy i drogi krajowej nr 91. W innym niż dotychczas miejscu znajdzie się natomiast stacja Ostaszewo Toruńskie. Zlokalizowana zostanie bliżej centrum tej miejscowości. Poza tym przebudowane będą także perony przystanków w Łysomicach i Grzywnie.
Pojawia się tam:
- nowe wiaty,
- ławki
- jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie.
To wszystko zapewni większy komfort podróżnym, a orientację ułatwią im tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy pociągów. Dzięki pochylniom osoby o ograniczonej możliwości poruszania się, zyskają wygodny dostęp do pociągów.
Nowe tory i rozjazdy
Przypomnijmy też, że na prawie na całym, blisko 20-kilometrowym odcinku przebudowywanej linii ułożono już nowy tor. W pracach wykorzystane są maszyny, m.in. wysokowydajna oczyszczarka tłucznia i podbijarki. Sprawny montaż rozjazdów zapewnia technika montażu rozjazdów w blokach. Wykorzystano także maszyny do demontażu starego toru, położenia nowych podkładów i szyn. Maszynowo przeprowadzono wymianę tłucznia, co skraca czas robót.
Zabudowano już 10 z 11 nowych rozjazdów. To ważne elementy infrastruktury kolejowej, które pozwalają pociągom na sprawną i bezpieczną zmianę toru jazdy. Budowane jest odwodnienie linii, infrastruktura teletechniczna. W kolejnej fazie prac wykonawca skoncentruje się na budowie obiektów inżynieryjnych, nowych peronów i przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych.
Po zakończeniu tej inwestycji poprawi się również bezpieczeństwo na styku dróg i torów. Zwiększy je wymiana urządzeń oraz nawierzchni na 14 przejazdach oraz przejściach dla pieszych.
Nowa mijanka w Łysomicach oraz dodatkowy tor przed stacją Toruń Wschodni ułatwią sprawne mijanie się pociągów i zwiększą przepustowość linii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów.
Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:
Szybciej niż przed modernizacją
Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h (obecnie do 90 km/h), a towarowe - do 80 km/h (obecnie 40 km/h). Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2022 roku.
Przypomnijmy, że koszt projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża” wynosi ponad 144 mln złotych i jest w 85 procentach współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?