<!** Image 2 align=none alt="Image 202685" sub="Paweł Andrzejczak, menadżer projektu z firmy Mobilet Sp. z.o. wyjaśnia zasady działania i korzystania z systemu [Fot.: Adam Zakrzewski]">Zainstalowana w telefonach aplikacja uprawnia do korzystania z usług toruńskiego przewoźnika. System znają kierowcy pozostawiający auta w Strefie Płatnego Parkowania.
Toruń dołącza do grona miast dysponujących nowoczesnym systemem zakupu biletów. Miasto podpisało wczoraj porozumienie z firmą Mobilet Sp z o.o., która zajmie się obsługą systemu. - System działa od 5 lat, a w Toruniu jest obecny zaledwie rok krócej, na toruńskich parkingach - mówi Paweł Andrzejczak, menadżer projektu. - Cały system opiera się na czterech zasadach - by był bezpieczny, prosty w obsłudze, ogólnie dostępny i jak najtańszy.<!** reklama>
Urządzenie oparte jest na technologii informatycznej i współpracuje ze wszystkimi operatorami telefonii komórkowej oraz z większością modeli telefonów z systemami Android, iOS oraz Java. Aby skorzystać z jego usług należy zarejestrować się na stronie www.mobilet.pl i założyć swój profil. Umożliwia on dostęp do wszystkich rodzajów biletów - zarówno jednoprzejazdowych, jak i okresowych. Co ciekawe, Toruń jest pierwszym miastem w Polsce, w którym dzięki systemowi można kupić bilet miesięczny.
Korzystanie z aplikacji jest darmowe, jednak wymaga łączności z internetem według stawek ustalonych przez operatora naszego telefonu. Po zainstalowaniu programu na telefonie, należy doładować konto w systemie pre-paid - na podobnej zasadzie, jak w przypadku telefonów komórkowych na kartę. Kwota doładowania jest dowolna i nie jest limitowana czasowo. Jak korzystać z systemu?
- Rodzaj biletu wybieramy z listy i klikamy - tłumaczy Paweł Andrzejczak. - Pokazują się nam 3 ekrany, z czego 2 służą do kontroli biletów - widać na nich, informacje o linii autobusu lub tramwaju, wartości i numerze bocznym pojazdu. W przypadku biletu miesięcznego widnieje też informacja o numerze dowodu osobistego lub legitymacji.
Wątpliwości w korzystaniu z e-biletu jednorazowego przejazdu wywołuje konieczność wpisania numeru bocznego pojazdu, w którym „kasujemy” bilet. Numer widnieje w pojazdach MZK, ale jego znalezienie i dostrzeżenie zwłaszcza w godzinach szczytu może sprawić kłopot. Problemem może się także okazać dostępność internetu oraz to, czy w danym momencie bateria w telefonie będzie naładowana.
Warto wiedzieć
Ile kosztuje nowy system sprzedaży?
Miasto zapłaci za korzystanie z systemu w formie prowizji od miesięcznej sprzedaży ogółu biletów, która wynosi od 2 proc. (bilety miesięczne) do 3,5 proc. (bilety jednorazowe i krótkookresowe).
Więcej informacji na: www.mobilet.com.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?