Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tu nie chodzi o wielkie pieniądze

Małgorzata Oberlan
Olewactwo, ludzkie zaniedbania i brak przepływu informacji - to w dużej mierze są przyczyny fatalnego stanu przejazdów kolejowych.

Bo czego potrzeba dla wycięcia zasłaniających widoczność krzewów i chwastów? Przecież nie milionów złotych. Czego potrzeba dla wyrównania nasypu przed przejazdem? Znów nie jest to wielce kosztowna inwestycja.

Najwyższa Izba Kontroli w swoim ostatnim raporcie donosi też o kłamstwach na temat natężenia ruchu na przejazdach. Problemem jest brak współpracy zarządców linii kolejowych z zarządcami dróg. Ci pierwsi nagminnie monitują, by drogowcy zaktualizowali pomiary. Ci drudzy mają to w nosie.

Czytaj komentowany artykuł: Raport NIK. W Polsce mamy niebezpieczne przejazdy kolejowe

Przykładem Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie. Gdy pod lupę wzięli go kontrolerzy NIK, zarządzał 739 przejazdami. Prawie połowa, bo 363 z nich, miała nieaktualne iloczyny ruchu.

Zakład Linii Kolejowych wysłał do zarządców dróg ogółem 67 pism z prośbą o przeprowadzenie badań natężenia ruchu. Zdecydowana większość zlekceważyła jednak prośbę. Tymczasem to właśnie od wielkości ruchu zależy kwalifikacja (w kategoriach od A do E) przejazdu kolejowego i jego zabezpieczenie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska