Bo czego potrzeba dla wycięcia zasłaniających widoczność krzewów i chwastów? Przecież nie milionów złotych. Czego potrzeba dla wyrównania nasypu przed przejazdem? Znów nie jest to wielce kosztowna inwestycja.
Najwyższa Izba Kontroli w swoim ostatnim raporcie donosi też o kłamstwach na temat natężenia ruchu na przejazdach. Problemem jest brak współpracy zarządców linii kolejowych z zarządcami dróg. Ci pierwsi nagminnie monitują, by drogowcy zaktualizowali pomiary. Ci drudzy mają to w nosie.
Czytaj komentowany artykuł: Raport NIK. W Polsce mamy niebezpieczne przejazdy kolejowe
Przykładem Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie. Gdy pod lupę wzięli go kontrolerzy NIK, zarządzał 739 przejazdami. Prawie połowa, bo 363 z nich, miała nieaktualne iloczyny ruchu.
Zakład Linii Kolejowych wysłał do zarządców dróg ogółem 67 pism z prośbą o przeprowadzenie badań natężenia ruchu. Zdecydowana większość zlekceważyła jednak prośbę. Tymczasem to właśnie od wielkości ruchu zależy kwalifikacja (w kategoriach od A do E) przejazdu kolejowego i jego zabezpieczenie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?