Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

UOKiK wziął pod lupę trzech dostawców prądu: Polską Energetykę Pro, Novum i Energetyczne Centrum

Małgorzata Oberlan
Małgorzata Oberlan
Tańszy prąd? Każdy by go chciał. UOKIK ostrzega konsumentów, by uważać na obietnice trzech spółek
Tańszy prąd? Każdy by go chciał. UOKIK ostrzega konsumentów, by uważać na obietnice trzech spółek PAWEL LAC HETA /POLSKA PRESS
Gdy zapukają do twoich drzwi i będą obiecywać tańszy prąd, lepiej zachować czujność! Przedstawiciele przynajmniej trzech firm energetycznych mogą oszukiwać konsumentów. Jak? Bada to już UOKiK.

[break]
Polska Energetyka Pro, Novum i Energetyczne Centrum z Radomia - to trzy firmy, na które mnożą się skargi. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie wszczął postępowanie w ich sprawie.

Firmy zawierają z konsumentami umowy sprzedaży energii elektrycznej. Dodatkowo Energetyczne Centrum proponuje konsumentom sprzedaż gazu. Wszystkie trzy spółki zawierają umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, czyli - przez pukających do drzwi przedstawicieli. A ci używają różnych sztuczek!

Podszywają się pod dotychczasowych dostawców prądu. Twierdzą np., że przyszli tylko po nasz podpis pod aneksem do umowy. Podpisujemy i, nieświadomi oszustwa, zawieramy umowę z nowym dostawcą. Taki przynajmniej mechanizm wynika ze skarg konsumentów.

- Ponadto ze skarg wpływających doUOKiK wynika, że przedstawiciele handlowi Polskiej Energetyki Pro, Novum iEnergetycznego Centrum informowali konsumentów, że popodpisaniu nowej umowy będą płacili niższe rachunki zaenergię elektryczną. Tymczasem wocenie UOKiK rachunki zaenergię elektryczną mogą być wyższe niż udotychczasowych dostawców, m.in. ze względu nadodatkowe opłaty, związane zobowiązkiem uiszczania dwóch faktur, oddzielnie zadystrybucję izasprzedaż energii elektrycznej oraz określenie wumowach zawyżonych wartości planowanego zużycia energii, co skutkuje rozliczaniem odbiorcy według niekorzystnej dla niego taryfy - ostrzega w wydanym komunikacie urząd.

EC z Radomia torunianie znają od 2012 roku. „Nowości” opisywały wówczas lawinę skarg, które wpływały do miejskiego rzecznika konsumentów. Wielu nieświadomie kupując prąd zgodziło się jednocześnie na dziwne ubezpieczenie zdrowotne. Gdy chcieli się z niego wplątać sami, trafiali na mur.

Zanim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skończy swoje postępowania, prosi o czujność.

- Jeżeli zawieramy umowę w domu za pośrednictwem przedstawiciela handlowego, mamy prawo odstąpić od niej bez ponoszenia dodatkowych kosztów w ciągu 14 dni. Wystarczy wysłać oświadczenie pocztą pod adresem przedsiębiorcy - przypominają urzędnicy.

W razie nieprawidłowości w rozliczeniach, możemy złożyć reklamację. Przedsiębiorca powinien ją rozpatrzyć i udzielić odpowiedzi w terminie 14 dni, chyba że w umowie określono inaczej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska