[break]
Polska Energetyka Pro, Novum i Energetyczne Centrum z Radomia - to trzy firmy, na które mnożą się skargi. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie wszczął postępowanie w ich sprawie.
Firmy zawierają z konsumentami umowy sprzedaży energii elektrycznej. Dodatkowo Energetyczne Centrum proponuje konsumentom sprzedaż gazu. Wszystkie trzy spółki zawierają umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, czyli - przez pukających do drzwi przedstawicieli. A ci używają różnych sztuczek!
Podszywają się pod dotychczasowych dostawców prądu. Twierdzą np., że przyszli tylko po nasz podpis pod aneksem do umowy. Podpisujemy i, nieświadomi oszustwa, zawieramy umowę z nowym dostawcą. Taki przynajmniej mechanizm wynika ze skarg konsumentów.
- Ponadto ze skarg wpływających doUOKiK wynika, że przedstawiciele handlowi Polskiej Energetyki Pro, Novum iEnergetycznego Centrum informowali konsumentów, że popodpisaniu nowej umowy będą płacili niższe rachunki zaenergię elektryczną. Tymczasem wocenie UOKiK rachunki zaenergię elektryczną mogą być wyższe niż udotychczasowych dostawców, m.in. ze względu nadodatkowe opłaty, związane zobowiązkiem uiszczania dwóch faktur, oddzielnie zadystrybucję izasprzedaż energii elektrycznej oraz określenie wumowach zawyżonych wartości planowanego zużycia energii, co skutkuje rozliczaniem odbiorcy według niekorzystnej dla niego taryfy - ostrzega w wydanym komunikacie urząd.
EC z Radomia torunianie znają od 2012 roku. „Nowości” opisywały wówczas lawinę skarg, które wpływały do miejskiego rzecznika konsumentów. Wielu nieświadomie kupując prąd zgodziło się jednocześnie na dziwne ubezpieczenie zdrowotne. Gdy chcieli się z niego wplątać sami, trafiali na mur.
Zanim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skończy swoje postępowania, prosi o czujność.
- Jeżeli zawieramy umowę w domu za pośrednictwem przedstawiciela handlowego, mamy prawo odstąpić od niej bez ponoszenia dodatkowych kosztów w ciągu 14 dni. Wystarczy wysłać oświadczenie pocztą pod adresem przedsiębiorcy - przypominają urzędnicy.
W razie nieprawidłowości w rozliczeniach, możemy złożyć reklamację. Przedsiębiorca powinien ją rozpatrzyć i udzielić odpowiedzi w terminie 14 dni, chyba że w umowie określono inaczej.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?