Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Faktura za energię elektryczną nie przychodzi? Reklamuj pisemnie i do skutku

Alicja Cichocka-Bielicka
pogotowie reporterskie oddział Energa S.A przy ul. Czerwona Drogapogotowie reporterskie oddział Energa S.A przy ul. Czerwona Droga
pogotowie reporterskie oddział Energa S.A przy ul. Czerwona Drogapogotowie reporterskie oddział Energa S.A przy ul. Czerwona Droga Grzegorz Olkowski
Czego może domagać się klient, który od miesięcy nie dostał rachunku za energię elektryczną? Wciąż niewiele osób wie, że usługi można reklamować tak jak wybrakowany towar.

[break]
- Co właściwie możemy w tej sprawie zrobić? - pytają w poczuciu bezradności w telefonach do redakcji „Nowości” klienci Energi z Torunia i okolic, którzy od miesięcy nie dostawali faktur, a niektórzy nadal na nie czekają.

Wielu z nich nie ukrywa: - Gdybyśmy to my nie dotrzymali warunków umowy, nie płacąc faktur, naliczono by nam odsetki, firma pół roku nie dostarcza faktur i co?

Wyliczają też inne zaniedbania i błędy operatora - poza spóźnieniami w przesyłaniu rachunków, brak rzetelnej informacji, kiedy przyjdą faktury (Energa przyznała, że ma kłopoty z systemem dopiero w grudniu), nieskuteczność interwencji na infolinii, szwankujący system rozliczeń rzeczywistych.

Klienci z Torunia pytają też o rekompensatę za spóźnienia.

Urząd Regulacji Energetyki, czuwający nad przestrzeganiem prawa energetycznego doradza składanie reklamacji, koniecznie pisemnych. Firma ma 14 dni na odpowiedź, jeśli tego nie zrobi, możemy domagać się bonifikaty za spóźnienie, jednak tylko w rozpatrywaniu reklamacji.

Co z bonifikatą za wielomiesięczne spóźnienie w wystawianiu faktur? - pytają klienci.

- Prawo energetyczne ani rozporządzenia wykonawcze nie regulują kwestii dotyczących sankcji ewentualnych bonifikat za brak terminowego wystawiania faktur - słyszymy od Justyny Pawlińskiej z Departament Strategii i Komunikacji Społecznej URE. - Jeśli odbiorca nie otrzymuje faktur lub przedsiębiorstwo energetyczne nie udziela odpowiedzi na reklamacje, można zwrócić się bezpośrednio o pomoc do właściwego miejscowo Oddziału Terenowego Urzędu Regulacji Energetyki.

Ekspertka podpowiada też, najpierw warto zajrzeć do umowy zawartej z firmą. Kwestie związane z wystawianiem faktur powinny być w niej doprecyzowane. Prawo energetyczne (art. 5 ust. 1 i 2) zobowiązuje do uwzględnienia m.in. sposobu prowadzenia rozliczeń odpowiedzialności ze niedotrzymanie warunków, w tym wysokość bonifikaty za niedotrzymanie standardów jakościowych obsługi odbiorców.

Klientom z Torunia pomocy udziela Oddział Terenowy Urzędu Regulacji Energetyki w Poznaniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska