Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ile na billboardach zarabiają toruńskie spółdzielnie? Najmniej - SM „Kopernik”, najwięcej - MSM

Joanna Posadzy
Reklamy obniżają rachunki lokatorów. Oczywiście, jeżeli spółdzielnia przeznaczy wpływy z reklam na fundusz remontowy lub eksploatację
Reklamy obniżają rachunki lokatorów. Oczywiście, jeżeli spółdzielnia przeznaczy wpływy z reklam na fundusz remontowy lub eksploatację Sławomir Kowalski
Wiszą wszędzie. Na budynkach, ogrodzeniach i słupach. Rocznie na reklamach można zarobić nawet milion złotych. Skąd pochodzą te pieniądze i na co są wydawane?

Reklama to prężna gałąź działalności komercyjnej. W toruńskich spółdzielniach mieszkaniowe o tym dobrze wiedzą i z roku na rok zwiększają liczbę nośników reklamowych.
[break]

Mimo że to Spółdzielnia Mieszkaniowa „Kopernik” wypracowała największy zysk za zeszły rok (prawie pięć milionów złotych), to na reklamach zarobiła zaledwie 150 tys. zł.

- Reklamy mamy głównie na budynkach mieszkalnych, niezależnie na gruntach należących do spółdzielni, a także na ogrodzeniach, jako przykład można podać boisko sportowe przy ulicy Legionów - wylicza Hanna Modrzejewska, główna księgowa Spółdzielni Mieszkaniowej „Kopernik”.

Spółdzielnia dysponuje obecnie 8 billboardami, 21 lokalizacjami na ścianach budynków oraz trzema na dachach.
W zależności od położenia, wpływy z reklam przeznaczone są na różne cele.

- Jeżeli reklama wisi na bloku mieszkalnym, to te pieniądze przeznaczamy na fundusz remontowy danej nieruchomości. Jeśli z kolei reklama należy do tzw. mienia spółdzielni, to zysk jest przeznaczony częściowo na części eksploatacji, a częściowo na remonty - dodaje Hanna Modrzejewska.

Najwięcej, bo ponad milion złotych, na reklamach zarabia Młodzieżowa Spółdzielnia Mieszkaniowa. Połowę stanowią wpływy z telewizji kablowej. 547 tys. zł na czysto to z kolei wpływy z różnego rodzaju nośników.

- Zyski z reklam obniżają koszty danej nieruchomości - wyjaśnia Mariusz Wnuk Lipiński, kierownik Działu Członkowsko-Mieszkaniowego MSM. - Można powiedzieć, że im więcej reklam, tym lepiej dla mieszkańców.

Dlatego też w MSM do sprawy podeszli profesjonalnie i działalnością reklamową zajmuje się odrębna jednostka. Na stronie internetowej można znaleźć wykaz nośników, na których można ją wykupić.

Spółdzielnia proponuje reklamy na słupach ogłoszeniowych (obecnie ma do dyspozycji 38 sztuk), specjalnych ramkach usytuowanych na klatkach schodowych (87 plakatów w 41 wieżowcach), wielkogabarytowe reklamy na wieżowcach (18 możliwych lokalizacji), tablice reklamowe (15 sztuk) czy reklamy na ekranie LED-owym. Baner reklamowy można umiejscowić również na dachach budynków, a nawet w książeczce czynszowej.

Zarówno MSM, jak i SM „Na Skarpie” reklamy zamieszczają także w osiedlowych gazetkach.
Z reklam spółdzielnia „Na Skarpie” otrzymała w zeszłym roku 86 tys. zł. Głównie są to wpływy z reklam usytuowanych na nieruchomościach, ogrodzeniach oraz właśnie na łamach broszurki.

- 86 tysięcy złotych to kwota wszystkich wpływów z reklam, niezależnie od nośnika - tłumaczy Michał Jasiński, rzecznik SM „Na Skarpie”. - Kwota ta w całości została przeznaczona na tzw. fundusz zasobowy spółdzielni.

Co to takiego? Okazuje się, że w odróżnieniu od innych spółdzielni, pieniądze z reklam przeznaczone są na tzw. działalność statutową spółdzielni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska