MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jak schudnąć po zimie? Ta dieta może być dla Ciebie kluczowa

redpp
Przedstawiamy wskazówki dotyczące tego, co można zrobić, aby zrzucić zbędne kilogramy!
Przedstawiamy wskazówki dotyczące tego, co można zrobić, aby zrzucić zbędne kilogramy! Pixabay
Kończący się okres zimy i powoli nadchodzącą wiosna to czas, w którym warto pomyśleć o tym, aby popracować nad zaniedbaniami poprzednich miesięcy. Przedstawiamy porady dotyczące tego, co jeść, aby schudnąć, a także nasze porady na to, co zmienić, aby przywrócić dobrą kondycję!

Zrzucenie wagi po zimie

Czas na rozpoczęcie redukcji - jak schudnąć po zimie?

Nie da się ukryć, że zima nie jest czasem, w którym mamy wielką motywację do utrzymania dobrej formy. Nic w tym dziwnego: zła pogoda, kaloryczne posiłki, niewiele ruchu... Warunki sprzyjają zaokrągleniu się sylwetki i utracie kondycji.

Z kolei koniec zimy - dość umowny, ale jednak - to czas, gdy można wrócić do formy. Warto zacząć to robić stosunkowo wcześnie, aby spokojnym tempem do wakacji uzyskać pożądaną sylwetkę. Co warto robić i co jeść, aby schudnąć po zimie?

Dlaczego dieta jest tak istotna?

Zimą zwykle jemy więcej niezdrowego jedzenia - często w ten sposób walczymy z przygnębieniem, złą pogodą. Tymczasem warto podjąć się wdrożenia w życie kilku istotnych zasad, które pozwalają na przywrócenie do dobrej kondycji.

Dieta jest istotna, gdyż poprawne nawyki żywieniowe (budowane właśnie dietą) pomagają nie tylko w zrzuceniu zbędnych kilogramów, ale i mogą przyczynić się do poprawy samopoczucia i lepszego zdrowia ogólnego.

Podstawowa zasada zdrowego żywienia

Jaka jest podstawowa zasada, jeśli chodzi o zdrowe żywienie? Wskazuje się przede wszystkim regularne odżywianie. Zaleca się jedzenie 4-5 razy dziennie. Wskazane jest jedzenie co 3-4 godziny. Przy czym ostatni posiłek przed snem powinniśmy zjeść najpóźniej 2-3 godziny przed położeniem się do łóżka.

Błonnik i słodycze - co z nimi?

Warto zadbać o to, aby dieta była bogata w błonnik. Odpowiada on za regulowanie pracy przewodu pokarmowego oraz przyśpiesza metabolizm. Dzięki zwiększeniu uczucia sytości można również uniknąć chęci na podjadanie.

Gdzie znajdziesz błonnik? Przede wszystkim w:

  • pieczywie pełnoziarnistym,

  • otrębach pszennych,

  • płatkach owsianych,

  • brązowym ryżu,

  • makaronie razowym,

  • kaszach gruboziarnistych.

Wiele osób mówi o tym, aby całkowicie zrezygnować ze słodyczy. Owszem, jest to bardzo zgubne, w szczególności w nadmiarze. Jednak jeśli wiesz, że nie zdołasz całkowicie odsunąć słodkiego, po prostu to ogranicz. Już to będzie pozytywnym rozwiązaniem.

Pamiętaj! Dieta to nie męka!

Pamiętaj o wodzie!

Zaleca się również picie dużych ilości wody, co pomaga w oczyszczeniu organizmu. Warto sięgnąć również po herbatki ziołowe, jednocześnie rezygnując ze słodkich napojów i dodatku białego cukru do kawy czy herbaty.

Owoce i warzywa to podstawa

Surowe warzywa i owoce (w szczególności nieobrane) mają dużo błonnika pokarmowego, oraz minerałów i witamin. Oczywiście, każdorazowo trzeba je myć! Warto jednak zrezygnować z warzyw wzdymających, czyli m.in. kapusty, brukselki, kalafiora czy brokułów.

Co jeszcze można zrobić, aby zrzucić wagę po zimie i wrócić do formy?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najlepsze produkty spożywcze dla kobiet 40+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska