Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak wygląda promocja Torunia? Bierzemy pod lupę wydatki miasta

Tomasz Bielicki
Plebiscyt Cuda Woj. Kuj. Pom.Nocna panorama Torunia
Plebiscyt Cuda Woj. Kuj. Pom.Nocna panorama Torunia Jan Oleksy
12 milionów złotych - tyle pójdzie w tym roku na promocję z miejskiej kasy. Kontynuujemy dziś sprawdzanie, jak dzieli się w Toruniu te pieniądze.

Podobnie jak przed rokiem najwięcej środków na promocję jednorazowo trafi w formie dotacji podmiotowej do miejskich instytucji kultury. Dla Centrum Sztuki Współczesnej przewidziano 1.299.500 zł, dla Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej - 1,1, mln zł, a dla Toruńskiej Agendy Kulturalnej oraz Teatru Baj Pomorski po 1 mln zł. Identycznie było zresztą w roku ubiegłym. Na podobnym poziomie - bliskim miliona złotych - zostanie również zachowana promocja obszaru metropolitalnego Toruń-Bydgoszcz za pośrednictwem linii lotniczych Ryanair - 955 tys. zł Co zatem się zmieni?
[break]
Pół miliona na halę
W górę poszybowały przede wszystkim wydatki związane z organizacją i współorganizacją imprez sportowych o charakterze promocyjnym. Ma to związek z tegorocznym otwarciem i promocją hali widowiskowo-sportowej przy ulicy Bema. Magistrat zamierza na to wydać równe pół miliona złotych (wcześniej przeznaczał 188 tys. zł). O połowę więcej pieniędzy - bo 300 tys. zł - pójdzie na promocję Torunia w popularnym serialu „Lekarze”. Środków na bezpośrednią realizację strategii promocyjnej miasta (hasła promocyjne, eventy, kampanie, a także reklama w pojazdach MZK) też ma być więcej. Pula urosła bowiem z 557 tys. zł do 650 tys. zł.
Jazda zabytkowym parowozem
Będzie też trochę nowości. W planowanych wydatkach na 2014 rok po raz pierwszy pojawia się bowiem „Paszport turystyczny”, który zamierza przygotować wydział promocji. Ma to być specjalny pakiet skierowany do osób odwiedzających miasto, który będzie zawierał m.in. mapy, informator, dwudniowy bilet MZK i ulgowe bilety wstępu do miejskich instytucji.
Dodatkowo Toruń chce jeszcze wydać 310 tys. zł na przedsięwzięcie Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, czyli przejazd zabytkowym parowozem, promocję 21. zlotu miłośników citroena, a także organizację „Festiwalu Piernika”, promującego markowy produkt turystyczny.
Przypomnijmy, że w raporcie przygotowanym przez „MarketingMiejsca.com.pl” za rok 2013 Toruń z 11,2 mln zł zajął drugie miejsce wśród miast, które wydają na swoją promocję najwięcej. Pierwsza była Bydgoszcz z pulą 20,9 mln zł. Na samo wsparcie imprez o charakterze kulturalnym (od festiwalu Bella Skyway, Probaltiki i Afryki, po juwenalia i Toruński Festiwal Nauki Sztuki) Toruń wydaje średnio 5,8 mln zł rocznie. Dodatkowa pula przeznaczana jest co roku na współpracę z miastami partnerskimi (w tym organizację wymiany delegacji miast) oraz zakup materiałów promocyjnych (witraże, grafiki i inne). Ile? Magistrat wydaje na to prawie 570 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska