MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Plaża w Zalesiu czeka na odwiedzających – i to w zupełnie nowej odsłonie. Mamy zdjęcia!

Katarzyna Kucharczyk
Plaża w Zalesiu każdego lata przyciąga tłumy. Aby jeszcze bardziej umilić im pobyt, zdecydowano się na remont i wprowadzenie dodatkowych atrakcji. Kąpielisko już czeka, a my sprawdziliśmy, co się zmieniło! Piotr Lampkowski

Zalesie otwarte dla plażowiczów

Ośrodek Wypoczynkowy „Zalesie” położony nad Jeziorem Chełmżyńskim już czeka na plażowiczów, którzy spragnieni są ochłody i wypoczynku w upalne dni. Zjeżdżają się z różnych zakątków województwa, by rozłożyć koce czy leżaki na niewielkiej plaży i zaznać prawdziwego plażowania. Oprócz ciepłego piasku i dostępu do wody kąpielisko w Zalesiu oferuje wiele atrakcji, także nowych, które wprowadzono dopiero w tym roku.

Zacznijmy jednak od początku… Przyjeżdżając na plażę nad Jeziorem Chełmżyńskim, możemy skorzystać z parkingu. Za pozostawienie samochodu na cały dzień należy zapłacić 15 złotych. Wstęp na plażę jest natomiast bezpłatny. Cieszy to odwiedzających, zwłaszcza że korzystają wówczas z naprawdę ładnego i zadbanego terenu.

– W tym roku również pozostawiliśmy bezpłatny wstęp. Powodem jest brak ratownika. Niestety. Mamy ogromną nadzieję, że uda nam się to zmienić w przyszłym roku, by każdy czuł się bezpiecznie – mówił „Nowościom” Wojciech Paliwoda, dzierżawca terenu Ośrodka w Zalesiu. – W tym roku postanowiliśmy rozbudować jednak parę rzeczy, by podnieść komfort wypoczywającym

Polecamy

Rzeczywiście – prace wciąż trwają. Przede wszystkim rozbudowuje się bar, z którego chętnie korzystają nie tylko plażowicze. Będzie więcej miejsc do siedzenia i zjedzenia posiłków. A zakupić tam możemy pizzę z pieca opalanego węglem, hamburgery, zapiekanki czy nawet obiady. Nie brakuje także wyboru napojów, z procentami czy bez.

Sporo zmian w terenie

Od tego sezonu w Ośrodku w Zalesiu można skorzystać także ze skateparku dla rowerów, rolek czy deskorolek. Postawiono także pumptrack, czyli niewielki tor ze wzniesieniami, na którym można poczuć się jak prawdziwy żużlowiec. Otwarto także niewielkie boisko do gry w piłkę nożną czy koszykówkę.

– To całkiem ciekawe, bo boisko nie zawsze służy tylko do grania. Rozstawiliśmy tam namiot, gdzie urządzane jest wesele. Para młoda pobierze się na moście. Wyznaczyliśmy przestrzeń, by nikt nie przeszkadzał – opowiada Wojciech Paliwoda. – Cieszy nas to, że i takie atrakcje są u nas organizowane.

Rzeczywiście – ślubny namiot był niecodziennym widokiem, zwłaszcza na boisku. W otoczenie lasu wkomponował się jednak idealnie… Niedaleko boiska do gry w piłkę nożną stanęło też boisko do piłki siatkowej. Na plaży natomiast ustawiono plac zabaw w kształcie statku, z którego chętnie korzystają dzieci.

– Największą zmianą jest to, że zamontowaliśmy specjalny wyciąg do nart wodnych oraz rampy do wyskoków. To nowość i duża atrakcja – podkreślał dzierżawca terenu. – No i standardowo można też wypożyczyć rower wodny za 35 złotych za godzinę.

Odwiedzający mogą wynająć także domki wodne. Pomieszczą sześć osób. Są w pełni wyposażone, także w ogrzewanie, a na ich dachu znajduje się taras widokowy. Dodatkową atrakcją bezsprzecznie jest sauna. Można więc mieszkać w nich nie tylko latem, ale także w pozostałe pory roku. Ponadto do dyspozycji odwiedzających zostają standardowe domki letniskowe.

– Przyjezdni chętnie korzystają też ze znanych już atrakcji. Na terenie ośrodka też mamy saunę i balię z jacuzzi – mówił Wojciech Paliwoda. – Zapraszamy do naszego ośrodka i do śledzenia naszej strony na Facebooku, gdzie zamieszczamy wszelkie informacje o wydarzeniach czy zmianach.

Poznaj ciekawe grupy lokalne na Facebooku:

od 7 lat
Wideo

Wyniki pierwszej tury wyborów we Francji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?