Takie są pierwsze efekty funkcjonowania projektu Urzędu Marszałkowskiego pod nazwą Kreatywne Wsparcie Marki Regionu, którego operatorem jest Fundacja Tumult. Jej zadaniem było sparowanie regionalnych uczelni wyższych, samorządów oraz przedsiębiorców, którzy chcieliby ulokować swój produkt w filmie, z producentami telewizyjnymi lub filmowymi. Ci, którzy zdecydują się na taki krok - w ramach promocji regionalnych marek - mogą liczyć na dofinansowanie z unijnej kasy. Do podziału jest 3 mln zł.
[break]
Kondrat wraca do kina
Wczoraj podpisano pierwsze umowy. Zgodnie z nimi Toruń otrzyma 510 tys. zł na lokowanie miasta w popularnym serialu „Lekarze”. Bydgoszcz może liczyć na 85 tys. zł wsparcia na lokowanie wizerunku w nowym filmie Jerzego Skolimowskiego. „Nowości” dowiedziały się, że chodzi o katastroficzny thriller „11 minut”. U boku Rutgera Hauera i Andrzeja Chyry zagra w nim także Marek Kondrat, który po długiej przerwie zdecydował się wrócić do aktorstwa. Zdjęcia do filmu powstają aktualnie w Warszawie.
Trzecim miastem, któremu przy wsparciu projektu uda się zagościć na ekranie, będzie Aleksandrów Kujawski. Gmina oraz dwie firmy z jej terenu (producent tynków, klejów i farb Astex oraz stadnina koni Rancho pod Olszyną) będą promowane w regionalnej TVP za pośrednictwem trzyodcinkowego dokumentu wyprodukowanego przez bydgoski oddział TVP. Materiał ma dotrzeć do minimum 600 tys. telewidzów. Aleksandrów Kujawski otrzymał na to łącznie 80 tys. zł.
Reeves zaprasza do Torunia
Przy okazji wczorajszego podpisania umów, władze województwa zaprezentowały pierwszy z pięciu spotów mających promować wybrane wydarzenia kulturalne w regionie: Bella Skyway Festival, Bydgoski Festiwal Muzyczny, Star Force, Festiwal Teatrów Lalek Spotkania i Camerimage. Co ciekawe, twarzą tej regionalnej promocji jest znany z „Matriksa” Keanu Reeves. Aktor zachęca z ekranu do odwiedzenia województwa kujawsko-pomorskiego, twierdząc: „Lubię tu być”.
- Wartość projektu, na który składa się przygotowanie pięciu spotów i ich emisja, to koszt 600 tys. zł. 85 proc. tej sumy pochodzi ze środków unijnych. 15 proc. to wkład własny województwa - mówi „Nowościom” Sylwia Tubielewicz-Olejnik, zastępca dyrektora Departamentu Promocji w Urzędzie Marszałkowskim.
Pierwszy materiał promocyjny z udziałem Keanu Reevesa, dotyczący zbliżającej się kolejnej edycji Bella Skyway Festival, można już oglądać m.in. na antenie TVP Info, a także na antenach sąsiednich telewizji regionalnych: TVP Gdańsk, TVP Olsztyn i TVP Warszawa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?