Powstanie rondo i obwodnica "piętnastki"

Redakcja
Jeszcze w marcu rozpocznie się budowa połączenia trasy przemysłowej z drogą krajową nr 15 w Brodnicy. W planach jest także przedłużenie małej obwodnicy.

Jeszcze w marcu rozpocznie się budowa połączenia trasy przemysłowej z drogą krajową nr 15 w Brodnicy. W planach jest także przedłużenie małej obwodnicy.

Budowa połączenia ul. Sądowej, krajowej "piętnastki" z Podgórną, wojewódzką 560, zakończyła się w ubiegłym roku. W maju 2009 r. miasto jako inwestor podpisało umowę z konsorcjum firm z liderem "Pol-Dróg Piła" na czele. Kontrakt opiewał na 42,483 mln zł z zastrzeżeniem, że mogą dojść koszty dodatkowe w wysokości do 10 proc. wartości inwestycji. Oczywiście, szybko okazało się, że niezbędne są nadprogramowe prace do usunięcia niedociągnięć projektowych. Dwa dodatkowe zamówienia z wolnej ręki otrzymało konsorcjum "Pol-Dróg Piła.

Rondo na skrzyżowaniu trasy przemysłowej i "piętnastki" miało powstać nakładem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, jako zarządcy drogi wyższego rzędu. Takie są przepisy. Niestety, połączenie nie powstało.

Czytaj też "Co warte jest słowo ministra Grabarczyka?" (kliknij)

Nowa droga dla tranzytu w Brodnicy kończy się 50 metrów od ul. Sądowej, gdzie powinno powstać rondo.

- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oddział bydgoski, pomimo zapewnień i mając decyzję ZRiD (drogowe pozwolenie budowlane - przyp red.), którą otrzymała 21 grudnia 2009 roku, nie zrealizowała budowy węzła w ciągu ul. Sądowej - mówił we wrześniu ówczesny wiceburmistrz Jan Chudzikowski.

- Zgodnie z zapewnieniem GDDKiA Oddział Bydgoszcz, prace przy budowie
ronda mają być rozpoczęte w marcu 2011 roku - mówił przy innej okazji..

Czytaj też "Szykuje się drogowy horror (kliknij).

<!** reklama>Niedawno burmistrz Jarosław Radacz, wiceburmistrz Krzysztof Hekert przy wsparciu posła Janusza Dzięcioła gościli u wiceministra Radosława Stępnia w Ministerstwie Infrastruktury.

Jak informuje urząd miejski, spotkanie było owocne. "Generalna" przystąpi do budowy ronda. W okresie marca-kwietnia na placu budowy pojawią się robotnicy. Na szczęście, bo w przeciwnym razie miastu groziły konsekwencje, o czym więcej wkrótce.

Samorządowcom udało się również wpisać przedłużenie trasy przemysłowej do ul. Sikorskiego na listę zadań przewidzianych do realizacji do 2013 roku. 

Od początku kierowcy i mieszkańcy zwracali uwagę, że trasę przemysłową byłoby lepiej zlokalizować poza granicami miasta, np. w Tywoli. Argumentem koronnym dla skrzyżowania w sąsiedztwie restauracji "U Bosmana" była budowa bliźniaczej drogi z Sądowej do Sikorskiego, którą łącznie z rondem w ul. Sądowej miał równolegle budować bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Inwestycję przez kolejne lata odkładano, ostatecznie do budowy po 2013 roku.

Staraniem władz miasta realizację obwodnicy DK15, czyli połączenie ul. Sądowej i Sikorskiego, urzędnicy ministerstwa wpisali w "Program budowy dróg krajowych" na listę zadań priorytetowych, których realizacja może zostać rozpoczęta do 2013 roku.

Program budowy dróg krajowych (kliknij).

Ciekawe, jaki wpływ na decyzję o inwestycji ma fakt, że miasto zaplanowało na ten rok przebudowę linii napowietrznej 110 kV Brodnica Grunwald - Brodnica Podgórz, która kolidowała zarówno z lokalizacją pod budowę ronda i obwodnicą DK15. Samorząd przestawi maszty kosztem 1,2 mln złotych.

Szczegóły wkrótce.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie