Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przed powrotem tramwajów

Zbigniew Juchniewicz
Na placu Daszyńskiego oraz w rejonie Szosy Lubickiej układane są już podkłady nowego torowiska tramwajowego.

Na placu Daszyńskiego oraz w rejonie Szosy Lubickiej układane są już podkłady nowego torowiska tramwajowego.

<!** Image 3 align=none alt="Image 193944" sub="Tramwaje mają wrócić na plac Daszyńskiego na przełomie września i października. Montaż torowiska już się rozpoczął [Fot.: Grzegorz Olkowski]">Przypomnijmy, że tramwaje przestały kursować przez plac Daszyńskiego w połowie kwietnia. Mają wrócić na przełomie września i października. Dlatego teraz rozpoczął się montaż torowiska. Dodajmy, że tramwaje nie wrócą już na ulicę Wschodnią, między Szosą Lubicką a ulicą Rydygiera. To torowisko zostało definitywnie zlikwidowane.

<!** reklama>Obok torów układanych na placu Daszyńskiego, na podporach prawobrzeżnych estakad budowniczowie montują stalowe elementy konstrukcji tuż nad ulicą Winnica. Trwają też prace przy zbrojeniu, szalowaniu i betonowaniu cokołów pod kolejne filary. Na placu Daszyńskiego betonowano filary piątej podpory estakady Żółkiewskiego. Tworzony jest wykop tunelu w południowej części placu, gdzie zagłębiano ścianki szczelne i montowano rozpory.

W południowej części placu Daszyńskiego nie ma chodnika ani ścieżki rowerowej! Piesi i rowerzyści przez plac budowy mogą się przemieszczać tylko północnym chodnikiem placu Daszyńskiego.

W drugiej połowie lipca budowniczowie wykonywali ostatnie prace przy scalaniu stalowych elementów łuków, zabetonowali kolejne ławy fundamentowe pod tory ślizgowe oraz zakończyli betonowanie ławy fundamentowej centralnej podpory mostu.

Wielkimi krokami budowa mostu zbliża się do jej najbardziej spektakularnego etapu, którym będzie montaż łuków przeprawy.

Do jesieni muszą powstać w całości wszystkie trzy podpory mostu. Na sztucznej wyspie w nurcie rzeki w dalszym ciągu prowadzone jest zbrojenie, szalowanie i betonowanie kolejnych fragmentów podpory centralnej. Po wykonaniu fundamentów wykonawca przystąpił do prac nad wezgłowiami. Prace przy podporach brzegowych po obu stronach Wisły również postępują zgodnie z planami wykonawcy. Na prawobrzeżnej podporze zbrojono i szalowano kolejne segmenty wezgłowia.

Natomiast na lewobrzeżnej podporze mostu zdjęto już szalunki z cokołu pod filary i przystąpiono do zbrojenia tzw. startera wezgłowia.

Sporo dzieje się też się na lewobrzeżnym placu budowy. Na podporach wiaduktu nad linią kolejową zamontowano już wszystkie stalowe elementy konstrukcji. Obecnie spawane są styki poprzecznic.

Na całej długości ul. Otłoczyńskiej trwają prace związane z wykańczaniem ścieżek rowerowych, a na części ulicy Rypińskiej rozebrano nawierzchnię. W przejściu podziemnym budowniczowie wykańczali gzymsy ścian, a także wykonywali warstwę ochronną na płytach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska